Ο τουρισμός μπορεί να σώσει την παρτίδα της ελληνικής οικονομίας

Ο τουρισμός μπορεί να σώσει την παρτίδα της ελληνικής οικονομίας

Με τα προβλήματα που δημιουργεί η κατάσταση στις αεροπορικές συγκοινωνίες στον τουρισμό τόσο των ΗΠΑ όσο και της Ευρώπης ασχολείται σημερινό άρθρο της Wall Street Journal.

Ο συγγραφέας καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι μαζικές περικοπές θέσεων εργασίας στο σύνολο της αεροπορικής βιομηχανίας, από την διαχείριση αποσκευών έως τους πιλότους και το προσωπικό, ιπτάμενο και υπηρεσιών εδάφους δημιουργεί όλο αυτό το χάος, που αρχίζει από τις ουρές και καταλήγει ακόμη και σε ακυρώσεις πτήσεων.

Παρόμοια συμπεράσματα είχαν εκφράσει και οι αρθρογράφοι για τα παρόμοια προβλήματα στην Ευρώπη, τα οποία είχε αναδείξει σε σχετικό άρθρο και το Liberal.

Αντίθετα στην Ελλάδα, μόλις πριν μια ημέρα, ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας επεσήμανε ότι η αύξηση των αφίξεων στη Ρόδο ξεπερνά το +18%, στην Κω το +13%, στη Μύκονο το +37%, ενώ στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης καταγράφεται υπερδιπλάσια αύξηση της τάξης του +62%, σε σχέση με τα αντίστοιχα μεγέθη του πρώτου δεκαημέρου του Ιουλίου του 2019.

Μάλιστα, όπως ανέφερε ο ίδιος, παρατηρείται μία αύξηση της τάξης του 24%, κατά μέσο όρο, σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του Ιουλίου του 2019, με τις αφίξεις στα πέντε διεθνή αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου να ξεπερνούν τα 2 εκατομμύρια -μέχρι και τις 10 Ιουλίου- μέσω 13.006 απευθείας διεθνών πτήσεων.

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2022 διακινήθηκαν μέσω του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών συνολικά 2.434.779 επιβάτες, δηλαδή 122,2% περισσότεροι από τον αντίστοιχο μήνα του 2021 και μόλις 6% λιγότεροι από τον Ιούνιο του 2019.

Συνολικά, στο εξάμηνο οι επιβάτες που διακινήθηκαν ήταν 8.975.700 έναντι 2.665.090 του πρώτου εξαμήνου του 2021, υπολειπόμενο κατά 20% του α΄εξαμήνου του 2019.

Όλα τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η αύξηση του ελληνικού τουρισμού όχι μόνο έπιασε τα νούμερα του 2019 αλλά συνεχίζει να τα ξεπερνά με την έντονη αυξητική τάση που παρατηρείται στη διακίνηση επιβατών.

Έτσι, παρά τα προβλήματα που δημιουργεί στον ελληνικό τουρισμό ο πόλεμος της Ουκρανίας στις αγορές από Ρωσία, Ουκρανία αλλά και Κίνα, σύμφωνα με τον κ. Κικίλια, η Ελλάδα είναι πρώτη σε αφίξεις τουριστών από τη Γαλλία, το Ισραήλ, τη Σερβία και στον οδικό τουρισμό από τη Ρουμανία, αλλά και στις τρεις πρώτες θέσεις προτίμησης σε Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία και σκανδιναβικές χώρες.

Παράλληλα, πρόσφατες δηλώσεις στελεχών του μεγάλου tour operator, TUI, αλλά και τοπικών παραγόντων από τουριστικούς προορισμούς δείχνουν ότι η χώρα μας πάει για ένα νέο ρεκόρ, κάτι που ήδη φαίνεται στην Κρήτη.

Αυξημένο μερίδιο στην τουριστική κίνηση διεκδικούν φέτος και τα νησιά του Αργοσαρωνικού, η Εύβοια αλλά και η Πελοπόννησος. Ενδεικτικά αναφέρεται η Ελαφόνησος, που φέτος από το Πάσχα μέχρι τον Οκτώβριο πρωταγωνιστεί με υψηλή πληρότητα στα καταλύματα.

Ακόμη, είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος η Αίγινα αναμένεται να φτάσει τα 1,8 εκατομμύρια επισκέπτες φέτος, 300.000 περισσότερους σε σχέση με το 2019.

Αν εξαιρέσουμε τους εύκολα προσβάσιμους προορισμούς, με αυτοκίνητο ή φέρι - μπόουτ, μπορούμε εύκολα να εξάγουμε το συμπέρασμα ότι για να αυξηθούν τα προαναφερόμενα νούμερα, σίγουρα η αεροπορική διακίνηση, παρά τις ορισμένες ανησυχίες, από πλευράς αρμοδίων,  εξακολουθεί στη χώρα μας να λειτουργεί κανονικά, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Άλλωστε, το μεγαλύτερο ποσοστό των αφίξεων αφορά εισαγόμενο τουρισμό. 

Παρά, λοιπόν, τα όποια προβλήματα στις αεροπορικές συγκοινωνίες στις ΗΠΑ και στις ευρωπαϊκές χώρες, ο ελληνικός τουρισμός πηγαίνει φέτος καλά. Αν μάλιστα λάβουμε υπ όψη και την πρόσφατη δήλωση του υπουργού Τουρισμού κ. Β. Κικίλια, ότι "στόχος είναι η ανάπτυξη του τουρισμού σε όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές της χώρας μας, για την ενίσχυση της μέσης ελληνικής οικογένειας. Τους ξενοδόχους, τους εμπόρους, τους καταστηματάρχες, τον πρωτογενή τομέα", τότε μπορεί να εξαχθεί το συμπέρασμα ότι την φετινή χρονιά η συνεισφορά του Τουρισμού στο ΑΕΠ θα είναι σημαντική.