Ο ΟΠΑΠ παίζει... μπάλα με όλες τις μεγάλες ομάδες ξανά

Ο ΟΠΑΠ παίζει... μπάλα με όλες τις μεγάλες ομάδες ξανά

Του Απόστολου Σκουμπούρη

...Μπάλα (είτε ποδοσφαίρου, είτε μπάσκετ) και με τις τρεις μεγάλες ομάδες της Αθήνας, του πάλαι ποτέ ΠΟΚ* παίζει πλέον ο ΟΠΑΠ, που σήμερα ανακοινώνει επίσημα την ανανέωση του χορηγικού προγράμματος με την ΚΑΕ Ολυμπιακός. Πρόκειται για χορηγία που θα αφορά την Ελληνικά Λαχεία ΑΕ, μια εταιρεία του Ομίλου ΟΠΑΠ, η οποία έχει το αποκλειστικό δικαίωμα παραγωγής, λειτουργίας, κυκλοφορίας, προβολής και διαχείρισης των Κρατικών Λαχείων, μεταξύ των οποίων και του Στιγμιαίου Κρατικού Λαχείου με την ονομασία «ΣΚΡΑΤΣ Τύχη στη στιγμή». Το ΣΚΡΑΤΣ για τις αγωνιστικές περιόδους 2016-2018 θα είναι ο Μέγας Χορηγός της ΚΑΕ Ολυμπιακός και το λογότυπο του θα προβάλλεται στις επίσημες εμφανίσεις της ομάδας.

Πρόκειται για συνεργασία που συνεχίζεται για 6η συνεχή χρονιά (από το 2011) και, σύμφωνα με πληροφορίες από την πλευρά του Ολυμπιακού, θα φέρει στα ταμεία της ομάδας αυξημένα έσοδα κατά 80% σε σχέση με την περσινή σεζόν. Μάλιστα, είναι το ακριβότερο χορηγικό συμβόλαιο του ΟΠΑΠ σε σχέση με όλες τις άλλες συνεργασίες.

Η χορηγία του ΟΠΑΠ στην ΚΑΕ Ολυμπιακός είναι το ισχυρότερο ελληνικό αθλητικό χορηγικό πρόγραμμα και κρίνεται και από τις δύο πλευρές αποτελεσματικό και ανταποδοτικό.

Άλλωστε, έγινε σε ένα timing όπου και ο ΟΠΑΠ μεταλλάχθηκε από μια κρατική και με πολλά βαρίδια από το παρελθόν εταιρεία σε έναν σύγχρονο ιδιωτικό όμιλο, που πλέον εξετάζει και ζυγίζει εξονυχιστικά κάθε χορηγικό πρόγραμμα και κάθε συμμετοχή σε οποιαδήποτε αθλητικό ή άλλο γεγονός.

Επίσης έγινε σε ένα timing που και για τον ΟΣΦΠ ήταν... ευλογημένο, καθώς την τελευταία 6ετία συμμετείχε σε τρεις τελικούς Final Four, κατακτώντας δύο Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα, ενώ σε εγχώριο επίπεδο κατέκτησε τρία Πρωταθλήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες, για την προσεχή διετία η ΚΑΕ Ολυμπιακός θα εισπράξει το ποσοστό των 3,2 εκατ. ευρώ, ήτοι 1,6 εκατ. ευρώ τον χρόνο, για να φιλοξενήσει στη φανέλα του την Ελληνικά Λαχεία.

Με Παναθηναϊκό

Στις 5 Σεπτεμβρίου παρουσιάστηκε επίσημα η χορηγική συνεργασία του ΟΠΑΠ και του Παναθηναϊκού Superfoods που θα αφορά το «ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ». Μετά από ένα διάλειμμα ενός έτους, ο ΟΠΑΠ και ο Παναθηναϊκός ενώνουν εκ νέου τις δυνάμεις τους και τη νέα σεζόν οι πράσινοι θα προβάλλουν (όπως ήδη γίνεται) στη φανέλα τους το δημοφιλές παιχνίδι «ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ».

Όπως τόνισε κατά την ανακοίνωση της χορηγίας ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Ντάμιαν Κόουπ, «είμαστε όλοι ευτυχισμένοι γι'' αυτήν τη συνεργασία. Είμαι μεγάλος θαυμαστής του Παναθηναϊκού και των Νιου Γιορκ Νικς, καθώς είναι μια λαοφιλέστατη ομάδα για όλες τις ηλικίες. Θα είμαστε στο πλευρό της ομάδας με το ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ. Η χορηγία αυτή είναι χάιλαϊτ για εμάς και ελπίζουμε ο Παναθηναϊκός να πετύχει όλους τους στόχους του και φέτος και του χρόνου».
Θυμίζουμε ότι ο Παναθηναϊκός με 58 τρόπαια, μεταξύ των οποίων τα 6 ευρωπαϊκά και 1 διηπειρωτικό, θεωρείται η πιο πετυχημένη ομάδα της Ευρώπης την τελευταία 20ετία.

Με την ΑΕΚ

Ιδιαίτερη χορηγική σχέση υπάρχει και με την ΑΕΚ φυσικά, τόσο στο ποδόσφαιρο, όσο και στο μπάσκετ. Η χορηγία στην ΑΕΚ ξεκίνησε από το 2013, όταν και η ποδοσφαιρική ομάδα έπεσε στην Γ'' Εθνική και ήταν η αιτία να διαταραχθούν οι σχέσεις του ΟΠΑΠ με τον Ολυμπιακό, μιας και η ομάδα του Πειραιά διαμαρτυρήθηκε για το ύψος της χορηγίας (1,9 εκατ. ευρώ), που ήταν υψηλότερο τότε από το αντίστοιχο δικό της.

Κατόπιν η ΑΕΚ «έδωσε» τη φανέλα στη χορηγία της Jeep, με την οποία όμως η συνεργασία έληξε, οπότε η ομάδα επέστρεψε στη μεγάλη χορηγία του ΟΠΑΠ μέσω του «Πάμε Στοίχημα» στη φανέλα της. Επίσης η ΚΑΕ ΑΕΚ έχει ως μεγάλο χορηγό τον ΟΠΑΠ για τρίτη συνεχή χρονιά.

Η νέα πολιτική στις χορηγίες

Ο ΟΠΑΠ έχει πάψει πλέον να αποτελεί ένα κρατικό «μαγαζί» όπου οι επικεφαλής του διορίζονταν από το κράτος, με την εκάστοτε κυβέρνηση να τοποθετεί στη διοίκηση κάποιον που απέτυχε να εκλεγεί βουλευτής, όπως γίνονταν επί δεκαετίες και στις... ΔΕΚΟ. Για δεκαετίες, ο ΟΠΑΠ είχε γίνει «κάδος» εξυπηρέτησης πολιτικών σχέσεων, φίλιων επιχειρηματικών συμφερόντων, μέσα σε μια αδιαφανή... χοάνη διαφημιστικών προγραμμάτων με ελάχιστη ή καθόλου ανταποδοτικότητα και μικρή συμβολή στον ελληνικό αθλητισμό.

Πλέον, υπό τη νέα διοίκηση ο ΟΠΑΠ παραμένει κεντρικός πυλώνας στήριξης του ελληνικού αθλητισμού, όμως «ζυγίζει» και μετρά πού θα κάνει χορηγίες. Πλέον, όλα τα προγράμματα χορηγιών του ΟΠΑΠ κρίνονται με αμιγώς τεχνοκρατικούς όρους και με όρους ανταποδοτικότητας, είτε οικονομικής, είτε... ανθρωπιστικής και με όρους Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.


* Το Π.Ο.Κ. ήταν ένα σύμφωνο εμπορικού χαρακτήρα των τριών δημοφιλέστερων ποδοσφαιρικών ομάδων της Αθήνας και του Πειραιά. Η ονομασία προήλθε από τα αρχικά τους: Παναθηναϊκός, Ολυμπιακός και Κωνσταντινούπολη για την ΑΕΚ. Το ΠΟΚ δημιουργήθηκε το φθινόπωρο του 1927 ως ένα είδος αθλητικού τραστ, με σκοπό το αμοιβαίο όφελος από τη διοργάνωση αγώνων και τουρνουά και εξελίχθηκε σε μακροχρόνια συνεργασία των τριών ομάδων, ως τα μέσα της δεκαετίας του ''60. Πηγή Βικιπαιδεία.