Νέες επενδύσεις €10 εκατ. έως το 2019 από την Κρι Κρι

Νέες επενδύσεις €10 εκατ. έως το 2019 από την Κρι Κρι

(Φωτ.: την τριετία 2017 έως 2019 σχεδιάζονται επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ με έμφαση στην αύξηση και τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής και των εγκαταστάσεων, τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας και υγιεινής των εργαζομένων και το δυναμικό λανσάρισμα καινοτόμων προϊόντων, καλύπτοντας τις διατροφικές τάσεις της αγοράς», δήλωσε ο CEO της εταιρείας, κ. Παναγιώτης Τσινάβος.)

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Με ένα νέο τριετές επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 10 εκατ. ευρώ «απαντά» στην κρίση η βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι, κινούμενη συγκρατημένα... επιθετικά, σε μια αγορά που μολονότι συρρικνώνεται, εντούτοις αλλάζει, άρα επαναδιαμορφώνεται.

Η διοίκηση της Κρι Κρι διαβλέπει σημαντικές ευκαιρίες αύξησης πωλήσεων τόσο σε όγκους, όσο και σε τζίρους τα επόμενα χρόνια, ενώ σ'' αυτήν την πίστη συνηγορεί η πορεία της επιχείρησης των τελευταίων τουλάχιστον 15 ετών.

Ειδικά στο εξωτερικό, η εταιρεία έχει βάλει «πόδι» σε 23 χώρες, πετυχαίνοντας να βρίσκεται στα πιο... ελιτίστικα σημεία πώλησης χωρών, όπως Βρετανία, Αγγλία και Ιταλία, ενώ να σημειωθεί ότι το 5,5% των εξαγωγών της προέρχεται από το Ιράκ!

Για όλους αυτούς τους λόγους το management έχει επιλέξει να κινηθεί σε εμπροσθοβαρή κατεύθυνση, διαμορφώνοντας τις συνθήκες για ενίσχυση πωλήσεων τα επόμενα 5 - 8 χρόνια. Να σημειωθεί ότι οι συνολικές επενδύσεις της εταιρείας την πενταετία 2012-2016 διαμορφώθηκαν στα 30 εκατ. ευρώ.

Όπως επισήμανε χθες σε συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, κ. Παναγιώτης Τσινάβος, «την τριετία 2017 έως 2019 σχεδιάζονται επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ με έμφαση στην αύξηση και τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής και των εγκαταστάσεων, τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας και υγιεινής των εργαζομένων και το δυναμικό λανσάρισμα καινοτόμων προϊόντων, καλύπτοντας τις διατροφικές τάσεις της αγοράς».

Παράλληλα, στρατηγικός στόχος είναι η ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας, εξού και οι επενδύσεις τελειοποίησης της παραγωγής, καθώς, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Τσινάβος, «δεν μπορείς να είσαι ανταγωνιστικός στα μεγάλα... σαλόνια της Ευρώπης, αν δεν έχεις τα πιο υψηλά στάνταρ στα προϊόντα διατροφής».

Νέα προϊόντα

Σε ό,τι αφορά το 2016, η Κρι Κρι, όπως τόνισε ο πρόεδρος της εταιρείας, εκτιμάται ότι θα έχει συνολικές πωλήσεις περί τα 70 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ποσοστό 70% προέρχεται από τις πωλήσεις γιαουρτιού και 30% από τις πωλήσεις παγωτού.

Μαζί με το νέο επενδυτικό πρόγραμμα που ανακοίνωσε χθες, η εταιρεία ετοιμάζεται να ρίξει στην αγορά στις επόμενες ημέρες δύο νέα προϊόντα το Κρι Κρι Pepa βανίλια (επιδόρπιο γιαουρτιού για παιδιά), καθώς και το γιαούρτι Super Spoon (High Protein), εμπλουτισμένο με κράνπερι, γκότσι μπέρι, μπανάνα και λιναρόσπορο. Πρόκειται για μια καινούρια προσπάθεια με στόχο να προσελκυστούν στο γιαούρτι και άνθρωποι που δεν το συνηθίζουν, αθλητές κ.ά. με ιδιαίτερα απαιτητικά προγράμματα.

Η Κρι Κρι, που είναι μια από τις λίγες εναπομείνασες μεγάλες εταιρείες στην ακριτική Ελλάδα, συνδέεται με απόλυτο τρόπο με τον τόπο της και ειδικά με τις Σέρρες, καθώς όλο το γάλα το προμηθεύεται αποκλειστικά από τοπικούς παραγωγούς του νομού. Άλλωστε, ο νομός Σερρών είναι μακράν ο πρώτος σε παραγωγή γάλακτος στην Ελλάδα, καθώς από τους 690 χιλιάδες τόνους παραγωγής της χώρας, οι 350 χιλιάδες παράγονται εκεί.

Χρηματιστήριο και συνέπεια

Η εταιρεία από τις Σέρρες που ιδρύθηκε πριν από 67 χρόνια είναι από τις περιπτώσεις που όχι μόνο... σεβάστηκαν το θεσμό του χρηματιστηρίου, αλλά τον αξιοποίησαν στο έπακρο, καθώς από την εισαγωγή της και μετά, το 2003, έχει σταθερά εξαιρετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Η Κρι Κρι εισήχθη στην Παράλληλη Αγορά του Χ.Α. στις 6 Αυγούστου 2003, αντλώντας 6 εκατ. ευρώ, τα οποία και χρησιμοποίησε χριστά, έχοντας επιτύχει την τελευταία 15ετία μέσο ρυθμό ανάπτυξης 13,5%! Ελάχιστες άλλες εταιρείες –απ'' όλους τους κλάδους– μπορούν να ισχυριστούν ότι έχουν παρόμοια επίδοση. Μάλιστα, όλα αυτά τα χρόνια, όπως τόνισε ο κ. Τσινάβος, η εταιρεία έδινε μέρισμα στους μετόχους της.

Πλέον, η Κρι Κρι είναι η μόνη ελληνική εταιρεία που έχει απομείνει να δραστηριοποιείται στον χώρο του παγωτού, μετά την πώληση της Δέλτα Παγωτού στη Nestle και της ΕΒΓΑ στην πολυεθνική Unilever.

Μέσα από μια συνεπή πορεία, χωρίς ακρότητες, εξαγορές και κινήσεις εντυπώσεων, η Κρι Κρι σήμερα έχει καταφέρει να βρίσκεται στη δεύτερη θέση της αγοράς γιαουρτιού στην Ελλάδα με μερίδιο 15%, ενώ το μερίδιο της στην αγορά παγωτού ανέρχεται στο 13%.

Εξωστρέφεια και πωλήσεις από την Αγγλία έως το Ιράκ

Δραστηριοποιείται σε 23 χώρες στο εξωτερικό, έχοντας καταφέρει να βρίσκεται σε πολλαπλά σημεία πώλησης ευρωπαϊκών χωρών, με ιδιαίτερες απαιτήσεις ποιότητας και γεύσης. Σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, το 25% του τζίρου της Κρι Κρι προέρχεται από τις πωλήσεις στο εξωτερικό, με το ποσοστό διαρκώς να διευθύνεται. Από τις «ξένες» πωλήσεις λοιπόν, το 24% προέρχεται από την Αγγλία, το 12% από την Ιταλία, 11% από τη Γερμανία, 10% από Σκόπια, 10% από Κύπρο, ενώ είναι ενδιαφέρον ότι το 5,5% των διεθνών πωλήσεων προέρχεται από το Ιράκ.

Η έκθεση στη Μαρινόπουλος

Σε ό,τι αφορά την έκθεση της εταιρείας στη Μαρινόπουλος, οι συνολικές οφειλές της αλυσίδας σούπερ μάρκετ προς την Κρι Κρι ήταν 5,5 εκατ. ευρώ, ενώ τελικά για 5 εκατ. ευρώ έχει εκδοθεί διαταγή πληρωμής. Η σερραϊκή εταιρεία έχει σχηματίσει πρόβλεψη επισφάλειας (στον ισολογισμό του 2015) ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον 1 εκατ ευρώ θα εγγραφεί ως πρόβλεψη επισφάλειας το 2016.

Όπως έχει κάνει γνωστό η Κρι Κρι από το καλοκαίρι, η συνεργασία με τη Μαρινόπουλος έχει υποβαθμιστεί σημαντικά, ενώ το πρώτο 5μηνο του 2016 αντιπροσώπευε το 3,2% του κύκλου εργασιών. Για το σύνολο της φετινής χρήσης, η εκτίμηση είναι ότι η εξάρτηση των πωλήσεων της εταιρείας από τη Μαρινόπουλος δεν θα ξεπεράσει το 1,5% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Ιστορικό

Η Κρι Κρι ιδρύθηκε το 1954, όταν ο Γιώργος Τσινάβος άνοιξε ένα μικρό ζαχαροπλαστείο στις Σέρρες, το οποίο παρήγαγε και διέθετε παγωτά και είδη ζαχαροπλαστικής στην πόλη.

Οι πρώτες διανομές παγωτού γίνονταν με πλανόδιους πωλητές και ειδικά χειροκίνητα καροτσάκια που είχαν ως ψυκτικό μέσο τον πάγο και το αλάτι.

Τη δεκαετία του '60, τοποθετούνται τα πρώτα ηλεκτρικά ψυγεία με παγωτά στην αγορά των Σερρών, ενώ οι εγκαταστάσεις της μικρής έως τότε τοπικής εταιρείας μεταφέρονται σε νέους ιδιόκτητους χώρους. Τότε ήταν που η Κρι Κρι απέκτησε την πρώτη αυτόματη γραμμή παραγωγής παγωτού, σηματοδοτώντας έτσι την αρχή μιας νέας εποχής, καθώς μέχρι τότε η παραγωγή γινόταν με το χέρι.

Οι δεκαετίες '80 και '90 διαγράφουν τη μετέπειτα πορεία της, αφενός με την κατασκευή νέου εργοστασίου (1987), αφετέρου με την παραγωγή γιαούρτης, όταν ξεκινά η παραγωγή παραδοσιακού πρόβειου και αγελαδινού γιαουρτιού από φρέσκο γάλα του Νομού Σερρών. Επίσης δημιουργήθηκε υποκατάστημα στην Αττική, δημιουργώντας έτσι με σταθερά βήματα ένα πανελλαδικό δίκτυο διανομής των προϊόντων της.

Το 2000, η Κρι Κρι καινοτομεί στην αγορά γιαουρτιού, λανσάροντας το «Σπιτικό», το πρώτο γιαούρτι σε οικογενειακή συσκευασία και γρήγορα κερδίζει τις πρώτες αναφορές στις έρευνες αγοράς.

Το 1998 φτιάχτηκε το νέο εργοστάσιο παραγωγής γαλακτοκομικών, το 2003 ήταν η εισαγωγή στο χρηματιστήριο, ενώ το 2014 ήρθε το ατύχημα με την πυρκαγιά και την καταστροφή του εργοστασίου, που όμως μέσα σε εφτά μήνες ξαναφτιάχνεται και επαναλειτούργησε.

(Φωτ.: Το εργοστάσιο της Κρι Κρι στις Σέρρες.)

Σήμερα η Κρι Κρι απασχολεί 340 εργαζόμενους, όντας ένας σημαντικός εργοδότης για την τοπική κοινωνία των Σερρών, ενώ συνδέεται με περίπου 200 συνεργάτες μέσω του δικτύου διανομής.