Mediterra: Η Μαστίχα στις 5 Ηπείρους

Mediterra: Η Μαστίχα στις 5 Ηπείρους

Στις 5 Ηπείρους ταξιδεύει πλέον η ελληνική Μαστίχα, μέσω της Mediterra, η οποία αναμένεται να κλείσει με θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και το 2015, για 5η συνεχόμενη χρονιά, έχοντας αυξήσει σημαντικά το μερίδιο των εξαγωγών στο συνολικό της τζίρο.

Οι επιλογές της διοίκησης για άνοιγμα σε νέες αγορές, με έμφαση στην πολλά υποσχόμενη αγορά του Ντουμπάι έφερε αύξηση των εξαγωγών κατά περίπου 4% το 2015, διαμορφώνοντας το συνολικό ποσοστό επί του τζίρου στο 19% περίπου.

Η εταιρεία, επενδύει σταθερά, όπως σημειώνει στο Liberal ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Μανδάλας, στην έρευνα και έχει αναπτύξει νέες σειρές OTC προϊόντων, με την επωνυμία «Art of Nature», η οποία αριθμεί  7 προϊόντα για την στοματική υγιεινή και το πεπτικό σύστημα, ενώ εκτιμάται ότι στην πλήρη εξέλιξή της θα έχει περισσότερους από 10 κωδικούς.

Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλος της Mediterra κ. Γιάννη Μανδάλα, τα προϊόντα απολαμβάνουν  μεγάλης ανταπόκρισης και τα μηνύματα που έρχονται από τις αγορές του εξωτερικού που έχουν ήδη κάνει το ντεμπούτο τους είναι εξαιρετικά ευνοϊκά. Όπως σημειώνει ο ίδιος οι αγορές με την καλύτερη αποδοχή είναι αυτές των ΗΠΑ, Βορείου Αμερικής και Νότιας Κορέας.

Η εταιρεία έχει σημαντική παρουσία στη Σαουδική Αραβία, όπου διατηρεί 4 καταστήματα mastihashop, ενώ το 2014 επέκτεινε τις δραστηριότητές της και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Η εδραίωση στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας είναι ένα στοίχημα που φαίνεται πως έχει κερδηθεί, καθώς εκεί χρησιμοποιείτε για να αρωματίζουν τα ρούχα που φοράνε και τους χώρους που διαμένουν, ενώ σε πολλά κράτη πιστεύεται ότι είναι δείγμα καλοτυχίας γι' αυτό και θυμιατίζουν στους γάμους.

Όσον αφορά  στην αποδοχή της Μαστίχας και των προϊόντων της στις κατά τόπους αγορές ο κ. Μανδάλας σημειώνει: «η Σαουδική Aραβία καταναλώνει τη μεγαλύτερη ποσότητα, ενώ στην Τουρκία, τη Συρία, τη Κύπρο, τον Λίβανο και το Ισραήλ χρησιμοποιείται στη μαγειρική, τη ζαχαροπλαστική και την αρτοποιία. Στις χώρες του Κόλπου και της Β. Αφρικής, η Μαστίχα χρησιμοποιείται ποικιλοτρόπως σε φαγητά, ενώ στην Αμερική εξάγονται παραδοσιακά περίπου 10 τόνοι και οι πελάτες είναι αυστηρά φαρμακοβιομηχανίες.

Στην Αμερική παράγονται με κύριο συστατικό τη μαστίχα συμπληρώματα διατροφής, χειρουργικά νήματα και επιθέματα για εγκαύματα. Τέλος, στη Ν. Κορέα και την Ιαπωνία εξάγεται κυρίως για προϊόντα στοματικής υγιεινής και δευτερευόντως για συμπληρώματα διατροφής».

Υπενθυμίζεται ότι η Mediterra , διαχειρίζεται 17 καταστήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό εκ των οποίων 16 mastihashop, ενώ στο μετοχικό της κεφάλαιο συμμετέχουν εκτός από την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου, μεταξύ άλλων με  28,8% η Attica Ventures και με 5% η Κορρές.

Σημαντικό δε μοχλό ανάπτυξης των πωλήσεων αποτελούν και οι πωλήσεις τσίκλας που την προηγούμενη χρήση εισέφεραν το 35% του συνολικού κύκλου εργασιών της, ενώ οι πωλήσεις καταστημάτων mastihashop συνεισέφεραν το 31%,.

Σημειώνεται ότι την τελευτάια τετραετία η εταιρεία παρουσίασε σωρευτική ανάπτυξη 90% και μέση ετήσια ανάπτυξη 18%.

Φυσικό Φάρμακο η Μαστίχα

Σημαντική ώθηση  τόσο στην Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου όσο και στην Mediterra αναμένεται να δώσει η επίσημη αναγνώριση της  Μαστίχας ως φυτικού φαρμάκου από την Ευρωπαϊκή Ένωση για παθήσεις του δέρματος ή του παχέος εντέρου, διαδικασία η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Στο πλαίσιο αυτό οι μαστιχοπαραγωγοί της Χίου σχεδιάζουν σε συνεργασία με την φαρμακευτική εταιρεία IASIS Pharma να επενδύσουν συστηματικά τα επόμενα χρόνια στην έρευνα και ανάπτυξη νέων φαρμακευτικών προϊόντων με βάση τη μαστίχα.

Τα πρώτα σκευάσματα αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην εγχώρια αλλά και διεθνή αγορά μέσα στο 2016.

Ειδικότερα, στις 7 Αυγούστου 2015 στο Λονδίνο η μονογραφία της Μαστίχας άλλαξε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων και καταχωρήθηκε ως «παραδοσιακό φυσικό φάρμακο φυτικής προέλευσης».

«Αυτό απελευθερώνει δυνάμεις» τονίζει ο κ. Μανδάλας. «Σε συνεργασία πάντα με την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου αναπτύσσουμε μία νέα σειρά προϊόντων με τις οποίες θα προσπαθήσουμε να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες των καταναλωτών ανά τον κόσμο. Όσοι αντιμετωπίζουν προβλήματα δυσπεψίας ή δερματικές φλεγμονές και προβλήματα επούλωσης πληγών κάνουν χρήση φυσικών σκευασμάτων με βάση την μαστίχα».

Αντιόπη Σχοινά