Μασούτης: Επόμενος στόχος η Πελοπόννησος, μετά την Αττική 

Μασούτης: Επόμενος στόχος η Πελοπόννησος, μετά την Αττική 

Σε πλήρη εξέλιξη είναι το επενδυτικό πρόγραμμα επέκτασης στη Νότια Ελλάδα με αιχμή την Αττική αλλά και η στρατηγική διείσδυση στην αγορά της Πελοποννήσου για την αλυσίδα Μασούτης, με τα πρώτα τρία καταστήματα να έχουν ανοίξει στην Πάτρα πολύ πρόσφατα. Η χρονιά κλείνει με δύο ακόμη καταστήματα, ένα στην Πάτρα και ένα στην Παραμυθιά Θεσπρωτίας, ανεβάζοντας πλέον τον αριθμό του πανελλαδικού δικτύου της στα 336, ενώ πλέον απασχολεί άνω των 9.000 εργαζομένων. 

Ο όμιλος συνεχίζει τη στρατηγική επέκταση του δικτύου του σε όλες τις αστικές περιοχές της χώρας με αιχμή την Αττική όπου «κατέβηκε» πριν δυόμισι με την εξαγορά της Προμηθευτικής, ενώ είναι ανοικτός σε εξαγορές και άλλων – μικρότερων – αλυσίδων ώστε να γίνουν ταχύτερο όχημα επέκτασης πανελλαδικά. 

Πλέον, επόμενος μεγάλος στόχος για το management της Μασούτης είναι η ισχυρή τοποθέτηση στην αγορά και της Πελοποννήσου, αρχής γενομένης από την Πάτρα με το άνοιγμα των πρώτων τεσσάρων καταστημάτων, τρία εκ των οποίων ήδη έχουν λειτουργήσει. Η είσοδος της Μασούτης στην αγορά της Πάτρας με την επένδυση – σε πρώτη φάση – τριών εκατομμυρίων ευρώ, είναι η πρώτη μεγάλη επένδυση αλυσίδας σούπερ μάρκετ που γίνεται μετά από αρκετά χρόνια στην αχαϊκή πρωτεύουσα. 

Από εκεί και πέρα, τα… ραντάρ του management είναι ανοικτά για εξαγορές μικρότερων αλυσίδων που θα βοηθήσουν τη βορειοελλαδίτικη εταιρεία σε ταχύτερη διείσδυση στην αγορά της Πελοποννήσου. Η συγκεκριμένη αγορά θεωρείται ένα εξαιρετικά ανερχόμενο αουτσάιντερ για το λιανικό εμπόριο και λόγω της τεράστιας  ανόδου που βιώνει σε τουριστικό επίπεδο, καθ’ ότι έχει και πολύ εύκολη χερσαία πρόσβαση με σύγχρονες (πλέον) οδικές αρτηρίες, που έδωσαν ισχυρό momentum το καλοκαίρι του 2020 εξαιτίας του Covid-19. 

H επέκταση στην Πάτρα γίνεται με μεσαίου μεγέθους καταστήματα μέσα στον ιστό της πόλης, ενώ κάθε κατάστημα «απαιτεί» επένδυση περί τα 750.000 ευρώ μόνο για τις οικοδομικές μετατροπές και τη διαμόρφωση υποδομών. 

Στις 18 Δεκεμβρίου η εταιρεία εγκαινίασε δύο νέα καταστήματα, ένα στην Πάτρα, στην κεντρική πλατεία της πόλης, οδός Πλατεία Βασιλέως Γεωργίου Α’ & Κανακάρη 138 και το δεύτερο στην Παραμυθιά Θεσπρωτίας στην οδό 49 Προκρίτων 1

Το νέο κατάστημα στην Πάτρα, αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα έχοντας διαθέσιμο 410  τ.μ. χώρο πώλησης. Στο κατάστημα λειτουργούν τέσσερα ταμεία και απασχολεί 25 άτομα προσωπικό. Το κατάστημα στην Παραμυθία, αναπτύσσεται σε 650 τ.μ. χώρο πώλησης σε ένα επίπεδο επίσης με τέσσερα ταμεία και 27 άτομα προσωπικό.

Θυμίζουμε ότι τον Οκτώβριο είχε εγκαινιάσει επίσης στην Πάτρα τα πρώτα της καταστήματα, ένα στην οδό Αγίου Ανδρέα 107 & Ασκληπιού στο κέντρο της πόλης και το άλλο Σοφοκλέους & Βικέλα 1. Το κατάστημα της οδού Αγίου Ανδρέα 107 & Ασκληπιού στο κέντρο της πόλης αναπτύσσεται σε 613 τ.μ. σε δύο επίπεδα, διαθέτει τρία ταμεία και απασχολεί 30 άτομα προσωπικό. Το κατάστημα της οδού Σοφοκλέους & Βικέλα 1 αναπτύσσεται σε 631 τ.μ. επίσης σε δύο επίπεδα, διαθέτει τρία ταμεία και απασχολεί 27 άτομα προσωπικό. Μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2021 αναμένεται να ανοίξει και το 4ο κατάστημα της Μασούτης στην Πάτρα, που θα ολοκληρώσει το πρώτο «μπάσιμο» της αλυσίδας στην Πελοπόννησο. 

Το επενδυτικό πρόγραμμα 

Η εταιρεία υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα 40 εκατ. ευρώ για τη διετία 2020-2021, που περιλαμβάνει τη στρατηγική επέκταση του δικτύου, την ανακαίνιση υπαρχόντων καταστημάτων, αλλά και την ενίσχυση των διαδικτυακών «γραμμών» πωλήσεων. Η διαδικασία των ανακαινίσεων είναι αέναη, καθώς μόνο στη Θεσσαλονίκη η εταιρεία έχει 120 καταστήματα, οπότε έως ότου τελειώσει ο ένας κύκλος ανακαινίσεων, ξεκινά ο επόμενος. 

Η εταιρεία επένδυσε αρκετά εκατομμύρια ευρώ και το 2020 στην πολιτική τιμών, με στόχο την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας των καταστημάτων της. Άλλωστε, το γεγονός ότι έως το 2018 δεν είχε παρουσία στη Νότια Ελλάδα και στην Αττική που γίνεται ο περισσότερος τζίρος στο λιανικό εμπόριο, την οδηγεί σε πολιτικές προσφορών για την καλύτερη «γνωριμία» με τους καταναλωτές, κάτι που θα ισχύσει και στην Πάτρα και σε κάθε άλλη καινούρια αγορά που εισέρχεται. Όπως έχει αποκαλύψει προ μηνών ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Μασούτης, μόνο τη διετία 2018-2019 η εταιρεία δαπάνησε 12 εκατ. ευρώ προκειμένου να μειώσει μεσοσταθμικά κατά 1,5% το επίπεδο των τιμών της και να βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τους άλλους μεγάλους παίκτες του κλάδου. Το ίδιο ίσχυσε και το 2020 και θα ισχύσει και το 2021. 

Άνοιγμα στις on line πωλήσεις 

Η Μασούτης έχει κάνει και δυναμικό άνοιγμα στις διαδικτυακές πωλήσεις όπως επιτάσσουν οι καιροί. Μέσα στον Οκτώβριο η εταιρεία εγκαινίασε τη συνεργασία της με την πλατφόρμα box της Cosmote και οι καταναλωτές σε συνολικά 45 πόλεις της Ελλάδας έχουν τη δυνατότητα να παραγγείλουν όλους τους κωδικούς προϊόντων της αλυσίδας (περισσότερα από 10.000 προϊόντα), ενώ η ελάχιστη παραγγελία είναι 40 ευρώ. 

Οι καιροί απαιτούν ταχύτατη ανάπτυξη και του online καναλιού πωλήσεων οπότε η διοίκηση έχει κάνει στρατηγική προτεραιότητα και αυτού του είδους την επέκταση, χωρίς παράβλεψη φυσικά της διεύρυνσης των φυσικών καταστημάτων. Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, οι ηλεκτρονικές παραγγελίες της αλυσίδας φτάνουν τις 10.000 ημερησίως, όταν πριν από έναν χρόνο ήταν περίπου 100 την ημέρα, ένδειξη του πόσο γοργά «τρέχει» αυτή η αγορά. 

Μικρή αύξηση πωλήσεων φέτος 

Ήπια αυξημένες είναι οι πωλήσεις της Μασούτης φέτος, καθώς σύμφωνα με στοιχεία του οκταμήνου, ο τζίρος ενισχύθηκε κατά 4%, ενώ το σύνολο του 2020 αναμένεται να κλείσει στο +3%, με τα κέρδη να είναι αυξημένα σε σχέση με την περσινή χρονιά. 

Θυμίζουμε πως το 2019 οι πωλήσεις της εταιρείας Μασούτης διαμορφώθηκαν στα 829,817 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 7,7% έναντι του 2018, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 10,4% στα 198,134 εκατ. ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) διαμορφώθηκαν σε 20,958 εκατ. ευρώ (17,443 εκατ. ευρώ χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΑ 16) έναντι 19,058 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη μετά από φόρους υποχώρησαν στα 8,262 εκατ. ευρώ έναντι 13,640 εκατ. ευρώ και τα συγκεντρωτικά συνολικά έσοδα μετά από φόρους στα 6,409 εκατ. ευρώ από 13,886 εκατ. ευρώ. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τις ανακοινώσεις τις διοίκησης, το 30% των ετήσιων καθαρών κερδών της εταιρείας διατέθηκε τον Δεκέμβριο ως επιπρόσθετη παροχή, στους εργαζόμενους της πρώτης γραμμής των καταστημάτων: ταμίες, πωλητές, αποθηκάριους και άλλες ειδικότητες που υποστηρίζουν την ομαλή λειτουργία, σε αυτή την δοκιμασία.