Jumbo: Πιστέψτε στα νούμερα και κλείστε τα αυτιά σας στον «θόρυβο»

Jumbo: Πιστέψτε στα νούμερα και κλείστε τα αυτιά σας στον «θόρυβο»

Η Jumbo κατάφερε να εκπλήξει και πάλι την αγορά όχι επειδή έφερε κέρδη και ρευστότητα πάνω από τις εκτιμήσεις ή επειδή αύξησε τα περιθώρια σε όλες τις βασικές γραμμές της κερδοφορίας. Αν κάτι συνεχίζει να εκπλήσσει είναι η εμμονή της μετοχής σε επίπεδα τιμών που είναι ανακόλουθα με αυτό που εμφανίζει σε κάθε εξάμηνη ανακοίνωση αποτελεσμάτων. Πέρυσι η εταιρεία μιλούσε για μια «χαμένη χρονιά» φέρνοντας 140 εκατ. ευρώ καθαρών κερδών. Φέτος είχαμε αυστηρούς και δυσανάλογους για το μέγεθος των καταστημάτων περιορισμούς, για αύξηση του κόστους πωληθέντων και ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Τα νούμερα του α’ εξαμήνου που ανακοινώθηκαν χθες με όλα όσα είχαν ειπωθεί και γραφτεί νωρίτερα μάλλον αφορούν...  άλλη εταιρεία.

Τα λειτουργικά αποτελέσματα ξεπέρασαν τα 100 εκατ. ευρώ από το α’ εξάμηνο φθάνοντας τα 103 εκατ. ευρώ. Από τις ευνοϊκές διατάξεις της έκπτωσης φόρου τα λειτουργικά αποτελέσματα έχουν ενισχυθεί κατά 6,17 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, ακόμα και αν αφαιρεθεί η αύξηση τα μεγέθη που παρουσιάζει η εταιρεία σε λειτουργικό επίπεδο είναι ψηλότερα από το εξάμηνο του… 2019 (83,5 εκατ. ευρώ)!

Ο καθαρός δανεισμός έμεινε αρνητικός και διαμορφώθηκε στα 459 εκατ. ευρώ το οποίο αντιστοιχεί στο 25% της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης. Το οποίο σημαίνει ότι το ταμείο μετά την αφαίρεση του μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμου δανεισμού και μισθώσεων αυξήθηκε κατά 100 εκατ. ευρώ περίπου από τον ισολογισμό της χρήσης του 2020. Στο α’ εξάμηνο η εταιρεία παρήγαγε τόση ρευστότητα όσο ήταν τα λειτουργικά της κέρδη, κάτι που ακόμα και εταιρείες όπως ο ΟΠΑΠ με μικρό κύκλο πληρωμών, είναι εξαιρετικά δύσκολο να πετύχουν.

Η τελική γραμμή διαμορφώθηκε στα 67,2 εκατ. ευρώ αυξημένη κατά 35%. Με δεδομένο ότι το α’ εξάμηνο αποτελεί το 40% περίπου των ετήσιων πωλήσεων η προβολή των φετινών κερδών δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 160 εκατ. ευρώ.

Με αυτή την κερδοφορία το Jumbo διαπραγματεύεται μόλις 5,5 φορές την επιχειρηματική αξία των λειτουργικών κερδών και τρέχει με λόγο κερδών ανά μετοχή 11,4 φορές.

 Σημειώστε ακόμα ότι μιλάμε για μια εταιρεία που δίνει σταθερά καλά μερίσματα (υπάρχει δέσμευση της διοίκησης), έχει πλάνο επέκτασης στην Ρουμανία -και ίσως και αλλού- και είναι μια από τις 5 ελληνικές μετοχές που συμμετέχουν στον MSCI.

Η άλλη πλευρά του νομίσματος

Πάμε τώρα στα δύσκολα: Το αγκάθι βραχυπρόθεσμα λέγεται επάρκεια προϊόντων και κόστος εφοδιασμού. Η διοίκηση της Jumbo πιστή στην παράδοση μίκρυνε για μια ακόμη φορά την επιτυχία της επιφυλασσόμενη για το μέλλον.

Πλην όμως όλα αυτά δεν αφορούν μόνο το δίκτυο πωλήσεων της Jumbo, έχουν άμεσο και ευθύ αντίκτυπο στον ανταγωνισμό. Επομένως, αν το περιβάλλον γίνεται δύσκολο στον κλάδο του «ελαφρύ σούπερ μαρκετ», όπως συνηθίζεται να αναφέρεται ο κλάδος της λιανικής στον οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία, γίνεται δύσκολο για όλους.

Είναι δύσκολο να υπάρξει κάποιος σοβαρός ανταγωνιστής σημαντικού ειδικού βάρους για να καρπωθεί μια πιθανή αδυναμία λόγω της έκρηξης του κόστους. Μάλλον το αντίθετο θα συμβεί: Η ισχυρή ταμειακή θέση της εταιρείας της δίνει ασύγκριτο διαπραγματευτικό πλεονέκτημα που μπορεί να την ωφελήσει βάζοντας και άλλο κόσμο στα μαγαζιά της.

Ναι, το επιχείρημα ότι μπορεί να χάσει μερικές εκατοντάδες μονάδες βάσης στο μικτό περιθώριο κέρδους είναι μια πιθανότητα υπολογίσιμη. Μιλάμε όμως για ένα μικτό περιθώριο που τρέχει στο εξάμηνο με 53%! Ποια άλλη εταιρεία λιανικής έχει αυτή την «άπλα» που της εξασφαλίζει μια υπολογίσιμη κερδοφορία και χρόνο να διαχειριστεί την κατάσταση επιβραδύνοντας τις επενδύσεις της;

Υπάρχουν εταιρείες που φέτος θα εμφανίσουν οριακά κέρδη ή μερικά εκατομμύρια ευρώ στην τελική γραμμή σε ένα τζίρο εκατοντάδων εκατομμυρίων. Η υποδοχή αυτών των αποτελεσμάτων από την αγορά θα μπορούσε να θεωρηθεί θετική ή απλά ικανοποιητική στην πιο μετριοπαθή της εκδοχή.

Η Jumbo με τις όποιες αδυναμίες -υπαρκτές ή υποθετικές- δικαιούται να επιστρέψει σε επίπεδα διαπραγμάτευσης ώριμης εταιρείας. Σε αυτά τα επίπεδα τιμών στο ταμπλό (1,82 δισ. ευρώ) με σχετικά και αντικειμενικά κριτήρια το Jumbo είναι μια πολύ φθηνή εταιρεία.

Διαβάστε ακόμη: «Παίζει άμυνα» και κερδίζει στα σημεία ο Mr Jumbo

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.