Η νέα virtual πραγματικότητα ήρθε για να μείνει στην αγορά ακινήτων

Η νέα virtual πραγματικότητα ήρθε για να μείνει στην αγορά ακινήτων

Tα δύο πιο σημαντικά πράγματα για έναν ιδιοκτήτη όταν θέλει να πουλήσει το σπίτι του είναι να πουληθεί γρήγορα και σε εξαιρετική τιμή. Για να γίνει αυτό πρέπει το ακίνητο να εκτεθεί όπου υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να το δουν. Υπάρχουν πολλές στρατηγικές μάρκετινγκ ακινήτων, λόγω του COVID-19 όμως έγινε η διαδικασία αγοράς και πώλησης ενός σπιτιού πιο περίπλοκη.

Έναν πωλητή, μπορεί να τον φοβίζει να έχει πάρα πολλούς ανθρώπους να εισέρχονται και να βγαίνουν από το σπίτι του για να το δουν. Οι αγοραστές δεν έχουν πάντα χρόνο ή τη δυνατότητα να επισκεφτούν όλα τα σπίτια που τους ενδιαφέρουν. Έχουν άλλες δεσμεύσεις και η αγορά ενός σπιτιού δεν μπορεί πάντα να έχει προτεραιότητα. Ανησυχούν επίσης να κοιτάξουν σπίτια λόγω του COVID. 

Εδώ έρχεται η καινοτόμος λύση ενός λογισμικού εικονικής περιήγησης που επιτρέπει την ελεύθερη κυκλοφορία δωματίων και ορόφων σε μια εικονική περιήγηση και θέτει έτσι νέα πρότυπα στον τομέα των ακινήτων.

Πλέον το μόνο που χρειαζόμαστε για την περιήγηση ενός χώρου είναι πρόσβαση στο διαδίκτυο από τον υπολογιστή, το tablet ή το smartphone μας. Ένα πανόραμα που αποτελείται από πολλές χιλιάδες φωτογραφίες μας προσφέρει μια εκπληκτική και εμπνευσμένη εικόνα. Αυτή η παραλλαγή είναι πολύ πιο συμφέρουσα από όλες τις συμβατικές μορφές παρουσίασης, μιας και ούτε οι φωτογραφίες αλλά ούτε τα βίντεο μπορούν να επιτύχουν την ζωντάνια της εικονικής πραγματικότητας. 

Κάθε κρίση έχει νικητές και νέες ευκαιρίες

Με το lockdown και τα προστατευτικά μέτρα που έπρεπε να ληφθούν, η εικονική περιήγηση σε μια ιδιοκτησία αποδεικνύεται εξαιρετικά χρήσιμη για ενδιαφερόμενους, ιδιοκτήτες και επαγγελματίες του μεσιτικού κλάδου.

Πιθανοί αγοραστές μπορούν να ανακαλύψουν το σπίτι των ονείρων τους με ηρεμία στον οικιακό τους υπολογιστή ή οπουδήποτε στο κόσμο. Μια virtual υπόδειξη τους επιτρέπει να γνωρίσουν ένα σπίτι ή ένα διαμέρισμα σε όλες τις πτυχές του και όπως είναι πολύ φυσικό όταν κάποιος θέλει να αγοράσει ή να ενοικιάσει να το δουν ξανά και ξανά. Επομένως μια περιήγηση 360 μοιρών μπορεί να εξοικονομήσει πολύ χρόνο και χρήμα σε ιδιοκτήτες και μεσίτες. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται οι πολλές επιτόπιες επισκέψεις, περιορίζεται η ενόχληση για τους κατοίκους του ακινήτου, σε περίπτωση που αυτό δεν είναι κενό και διευκολύνει την τελική απόφαση του πελάτη αυξάνοντας τις πωλήσεις.

Ξένοι επενδυτές μπορούν να γνωρίσουν το ακίνητο που τους ενδιαφέρει από απόσταση χωρίς να είναι απαραίτητο να ταξιδέψουν στην Ελλάδα, κάτι το οποίο λόγω της πανδημίας φαντάζει ακόμα αποτρεπτικό ή και αδύνατο. Ακόμη ένα πλεονέκτημα είναι η κοινή επιθεώρηση με μέλη της οικογένειας και πιθανώς επιχειρηματικούς εταίρους.

Οι εικονικές περιηγήσεις έχουν αποδειχθεί ότι προσελκύουν περισσότερες προβολές και δημιουργούν περισσότερους δυνητικούς πελάτες από το κείμενο και τις φωτογραφίες. Κάτοχοι ακινήτων που θέλουν να πουλήσουν την ιδιοκτησία τους πρέπει σοβαρά να εξετάσουν το ενδεχόμενο να ενσωματώσουν εικονικές περιηγήσεις στο σχέδιο ψηφιακού μάρκετινγκ του ακινήτου τους, ώστε αυτή η καινοτόμος τεχνολογία να τους δώσει ένα σταθερό πλεονέκτημα σε μια ανταγωνιστική αγορά. 

Να αναφερθεί ότι οι εικονικές περιηγήσεις 3D δεν προορίζονται μόνο για πολυτελείς ιδιοκτησίες. Βεβαιωθείτε ότι ο κτηματομεσίτης που προσλαμβάνετε γνωρίζει πώς να χρησιμοποιεί το παραπάνω εικονικό εργαλείο πώλησης και λάβετε συμβουλές κατάλληλες για το ακίνητό σας. Στους κτηματομεσίτες συνιστάται να εξασφαλίσουν τη θέση τους ως ειδικοί τεχνολογίας για να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. Μπορεί τα κοινωνικά μέσα να είναι το παρόν του κλάδου, αλλά οι εικονικές περιηγήσεις σε ακίνητα είναι το μέλλον. 

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα ψηφιακής περιήγησης μας δίνεται από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών που προσφέρει στους επισκέπτες του τη δυνατότητα να περιηγηθούν ψηφιακά στη νέα περιοδική έκθεση του Μουσείου μέσω της ιστοσελίδας τους.

Μπορεί ο Covid-19 να κάνει το ρόλο αυτής της τεχνολογίας ακόμη πιο σημαντικό, αλλά ανεξάρτητα από την πανδημία οι περιηγήσεις 360 μοιρών δημιουργούν μια μοναδική εμπειρία που τις κάνει ένα χρήσιμο εργαλείο μάρκετινγκ για διάφορους κλάδους και τομείς εφαρμογής.

Η Βίβιαν Καζάκη είναι General Manager στη Fast Real Estate