GfK: Υποχωρεί η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Γερμανών τον Απρίλιο

GfK: Υποχωρεί η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Γερμανών τον Απρίλιο

Η εμπιστοσύνη των Γερμανών καταναλωτών ενδέχεται να είναι ελαφρά μειωμένη τον Απρίλιο καθώς υπάρχουν ανησυχίες για την οικονομική επιβράδυνση σε ορισμένες σημαντικές εξαγωγικές αγορές, αναφέρει το MarketWatch.

Η εταιρεία έρευνας αγορών, GfK, εκτιμά ότι ο μελλοντικός δείκτης εμπιστοσύνης των καταναλωτών θα κυμανθεί στις 9,4 μονάδες τον Απρίλη σε σύγκριση με τον δείκτη του Μαρτίου ο οποίος κυμάνθηκε στις 9,5 μονάδες. Οι οικονομολόγοι που έλαβαν μέρος σε δημοσκόπηση της Wall Street Journal ανέμεναν ο δείκτης να διαμορφωθεί στις 9,5 μονάδες.   

Η χαμηλή ζήτηση γερμανικών προϊόντων σε μερικές βασικές αγορές είναι πιθανό να επηρεάσει την γερμανική οικονομική ανάπτυξη, αναφέρει η GfK, η οποία προσθέτει όμως ότι το επίπεδό της παραμένει καλό.

Κατά τη διάρκεια του Μαρτίου και οι τρεις υποδείκτες της GfK υποχώρησαν σε σχέση με τον Φεβρουάριο. Το Μάρτιο οι οικονομικές προσδοκίες των καταναλωτών υποχώρησαν στις 0,5 μονάδες σε σύγκριση με το Φεβρουάριο που ήταν στις 3,4 μονάδες, παραμένοντας πάνω από το μέσο όρο των 0 μονάδων.         

Οι κίνδυνοι της παγκόσμιας οικονομίας, ειδικά η οικονομική επιβράδυνση σε σημαντικές εξαγωγικές αγορές όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ έχουν επηρεάσει τους καταναλωτές, ανέφερε η GfK και πρόσθεσε πως αυτό οφείλεται στις επιπτώσεις που αναμένονται τόσο στις προοπτικές των εξαγωγών και στην τάση των γερμανικών εταιρειών να επενδύσουν.

Ο δείκτης προσδοκιών για το εισόδημα υποχώρησε στις 50,5 μονάδες το Μάρτιο σε σύγκριση με τις 56,7 μονάδες τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο δείκτης για την τάση κατανάλωσης υποχώρησε στις 50 μονάδες το Μάρτιο από τις 52,7 μονάδες.

Παρά την υποχώρηση, και οι δύο δείκτες παραμένουν σε «εξαιρετικά υψηλά» επίπεδα αντίθετα με τις οικονομικές προσδοκίες, που υποστηρίζονται από τη διαρκή σταθερότητα της αγοράς εργασίας, αναφέρει η GfK.