Γ. Στεργιούλης:  Η διύλιση σε χώρες όπως η Ελλάδα πρέπει να επιβιώσει σε ένα πολύ σκληρότερο περιβάλλον

Γ. Στεργιούλης: Η διύλιση σε χώρες όπως η Ελλάδα πρέπει να επιβιώσει σε ένα πολύ σκληρότερο περιβάλλον

Ο κλάδος της διύλισης μετά από μία περίοδο μακράς και βαθιάς κρίσης, στέκεται μπροστά στη μεγαλύτερη πρόκληση στην ιστορία του, καθώς έχει να αντιμετωπίσει ένα αβέβαιο μέλλον με περισσότερα ερωτήματα παρά απαντήσεις, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων, Γρηγόρης Στεργιούλης, μιλώντας σήμερα στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Πετρελαϊκών Εταιρειών που πραγματοποιείται στην Αθήνα.

«Εκτός από το να αντιμετωπίσει τις μεγάλες προκλήσεις της Ευρωπαϊκής Διύλισης, πρόσθεσε, ο Όμιλός μας βρέθηκε, επίσης, αντιμέτωπος με τον τεράστιο αντίκτυπο μιας παρατεταμένης, βαθιάς οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, η οποία οδήγησε σε πτώση πάνω από 40% στην εγχώρια ζήτηση προϊόντων πετρελαίου, επιβάλλοντας μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές».

Αναφερόμενος στις αλλαγές σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο κ. Στεργιούλης σημείωσε πως η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής διύλισης πλήττεται σημαντικά με πολλούς τρόπους, και επεσήμανε την ανάγκη, όσοι λαμβάνουν αποφάσεις και νομοθετούν, να έχουν σαφή εικόνα για τον αντίκτυπο αυτών των αποφάσεων, καθώς δεν αφορούν μόνον τον κλάδο, αλλά όλη την ευρωπαϊκή οικονομία και κοινωνία. «Η τάση της απεξάρτησης από τον άνθρακα» πρόσθεσε, «θα μας επηρεάσει καθοριστικά, και ιδιαίτερα τις Μεταφορές, έναν κατεξοχήν προνομιακό τομέα για τα υγρά καύσιμα και την βιομηχανία μας μέχρι στιγμής».

«Μέσα στο πλαίσιο του αδυσώπητου διεθνούς ανταγωνισμού και με την ευρωπαϊκή διύλιση να είναι επιφορτισμένη με επιπλέον ρυθμίσεις και νόμους, η διύλιση σε χώρες όπως η Ελλάδα (και όλη η περιοχή της Μεσογείου), πρέπει να επιβιώσει σε ένα πολύ σκληρότερο περιβάλλον. Οι ανταγωνιστές μας δεν είναι τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια της Βόρειας ή της Κεντρικής Ευρώπης, αλλά αυτά περιοχών όπως η Τουρκία, η Μέση Ανατολή κ.ά.», ανέφερε ακόμη. «Όντας στην άκρη της Ευρώπης, το ύψος των εξαγωγών μας ανέρχεται στο 60% της συνολικής παραγωγής, σε σύγκριση με το μέσο όρο (15%) της ευρωπαϊκής διύλισης».

«Σε ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις, κατέληξε ο κ. Στεργιούλης, ο Όμιλος ΕΛΠΕ κατάφερε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και όχι μόνο να συνεχίσει τη λειτουργία των 3 διυλιστηρίων του, βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητα και τις επιδόσεις τους, αλλά επίσης να προχωρήσει σε μεγάλες επενδύσεις της τάξης των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων διατέθηκαν στην αναβάθμιση των διυλιστηρίων.

Σήμερα, ο Όμιλος ΕΛΠΕ είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της οικονομίας της Ελλάδας και όχι μόνο, καθώς αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των ελληνικών εξαγωγών και απασχολεί πάνω από 3.300 εργαζομένους σε 6 χώρες, επενδύοντας συνεχώς στην εξέλιξή τους».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ