Το «έμφραγμα» στον Πειραιά, τα πλοία που έφυγαν και ο λογαριασμός της απεργίας

Το «έμφραγμα» στον Πειραιά, τα πλοία που έφυγαν και ο λογαριασμός της απεργίας

Να συνέλθει από την πρόσφατη απεργία που ανεστάλη την Κυριακή προσπαθεί το λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με πληροφορίες του Liberal Markets το πλήγμα που υπέστη η εμπορικό λιμάνι είναι σημαντικό. Παρατηρούνται καθυστερήσεις στις παραδόσεις προϊόντων, στην εκφόρτωσή τους, πλοία αποχωρούν, ενώ οι επιπτώσεις στη φήμη του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας έχει κλονιστεί.

Οι επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν φέρει μικρή κάμψη των εξαγωγών, καθώς πολλά πλοία που θα έπρεπε ήδη να έχουν φορτώσει τα προϊόντα για τις αγορές του εξωτερικού, δεν έχουν προχωρήσει στη μεταφορά των φορτίων εξαιτίας της απεργίας. Μιας απεργίας που οδήγησε στην παύση εργασιών του εμπορικού λιμανιού στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος του 46χρονου λιμενεργάτη Δημήτρη Δαγκλή στους προβλήτες εμπορευματοκιβωτίων.

Η κρίση μεταξύ του σωματείου εργαζομένων ΕΝΕΔΕΠ στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται να έχει εκτονωθεί ως έναν βαθμό, αν και ήδη έχουν προαναγγελθεί απεργιακές κινητοποιήσεις στο τέλος αυτής της εβδομάδας. Σημειώνεται ωστόσο πως το Συνδικάτο Εργαζομένων στου ίδιους προβλήτες που έχει περισσότερα μέλη, θέλει να παραμείνει το λιμάνι ανοιχτό. (ΣΥΝΕΔΕΠ). Υπενθυμίζεται άλλωστε η πρωτοβουλία του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης και άλλων επιχειρηματικών φορέων προκειμένου να επαναλειτουργήσει πλήρως το λιμάνι του Πειραιά.

Προς αυτή την κατεύθυνση αποφασίστηκε η δημιουργία μιας μικτής Επιτροπής που θα συνεδριάζει από κοινού, για θέματα Υγιεινής και Ασφάλειας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων εργαζομένων και εργοδοτών και του Ελληνικού Ινστιτούτου Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΕΛ.ΙΝ.Υ.Α.Ε.), ως επίσημου φορέα των κοινωνικών εταίρων.

Η ΟΛΠ από τη μεριά της εξέφρασε τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στην οικογένειας του άτυχου εργαζομένου, ενώ καταβάλλει ως πρώτη δόση αποζημίωσης 55 χιλ.ευρώ στην οικογένεια του Δημήτρη Δαγκλή, ενώ άλλα τόσα χρήματα θα καταβάλει η εταιρεία DPort Services, στην οποία εργάζονταν ο Δημήτρης Δαγκλής.

Σε κάθε περίπτωση σε περίπτωση νέας απεργιακής κινητοποίησης τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα ενταθούν και η φήμη του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά θα πληγεί, ενώ ήδη αναχωρούν πλοία που θα προσέγγιζαν το λιμάνι υπό τον φόβο νεών απεργιακών κινητοποιήσεων.