Δ. Γερογιάννης (Αegean): Πώς οι αεροπορικές θα γίνουν πιο αποτελεσματικές

Δ. Γερογιάννης (Αegean): Πώς οι αεροπορικές θα γίνουν πιο αποτελεσματικές

Η Ελλάδα το φετινό καλοκαίρι τα πήγε εξαιρετικά καλά σε σχέση με πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, τόνισε ο CEO της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης, μιλώντας σε πάνελ για τις «Μεταφορές και την Έξυπνη Κινητικότητα».

Παράλληλα, αναφέρθηκε στις έξυπνες μεταφορές, τις αναγκαίες παρεμβάσεις για τα δομικά προβλήματα των αερομεταφορών και τις επενδύσεις της Aegean. Το πάνελ πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο του 3ου Thessaloniki HELEXPO FORUM.

Όπως τόνισε ο Δ. Γερογιάννης, «οι επιδόσεις μας στη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας ήταν πολύ καλές -συγκριτικά πάντα με την απότομη και μαζική αύξηση του αριθμού των πτήσεων μετά από δύο χρόνια υπολειτουργίας- ενώ και τα προβλήματα που αντιμετώπισαν τα αεροδρόμια από τις ελλείψεις προσωπικού εδάφους ήταν αισθητά μικρότερα σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια».

«Παρά τις συγκριτικά καλές επιδόσεις, όλοι αντιμετωπίσαμε και δυσάρεστες καταστάσεις καθυστερήσεων, χαμένων αποσκευών, κλπ και ειδικά εμείς στην Aegean που έχουμε από μόνοι μας υψηλά στάνταρντ στην εξυπηρέτηση των επιβατών μας, ήμασταν ιδιαίτερα απογοητευμένοι, που παρόλο που δεν ήταν δική μας ευθύνη, υπήρξαν περιπτώσεις όπου οι επιβάτες μας δεν έλαβαν το επίπεδο εξυπηρέτησης που έχουν συνηθίσει και που σε κάθε περίπτωση εμείς θέλουμε να προσφέρουμε», πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean.

Αντιμετώπιση των προκλήσεων

Αναφερόμενος στα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν ώστε ο κλάδος να μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά και για τον επιβάτη αλλά και για τους χρήστες/αεροπορικές, ο Δ. Γερογιάννης αναφέρθηκε:

  • 1ον στο προσωπικό, δηλαδή ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας .
  • 2ον στις επενδύσεις σε σύγχρονα συστήματα αεροναυτιλίας αλλά και στα περιφερειακά αεροδρόμια που εμφανίζουν μια δυναμική τουριστικής ανάπτυξης.
  • 3ον στην ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης για το διαχωρισμό της ΥΠΑ και της ΑΠΑ, δηλαδή του παρόχου υπηρεσιών και του ρυθμιστή, ώστε το σύστημα να μπορέσει να διαχειριστεί την οικονομική του αυτοτέλεια. Μην ξεχνάμε ότι το σύστημα είναι και αυτοχρηματοδοτούμενο και πλεονασματικό.
  • και 4ον στα κίνητρα για την επέκταση της περιόδου.

Η έντονη εποχικότητα και αντίστοιχα η ανάγκη για επιμήκυνση της σεζόν είναι πάντα ζητούμενο και ίσως τη φετινή χρονιά κάποιοι περιορισμοί, όπως η Κρήτη και η Ρόδος να το πετύχουν, είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean.

Οι συνδυασμένες μεταφορές

Σε ό,τι αφορά στις συνδυασμένες μεταφορές και τον ρόλο της Θεσσαλονίκης ως διαμετακομιστικού κόμβου, ανέφερε ότι «αποτελεί αναγκαιότητα και όχι απλά επιθυμητή ή ευκταία ενέργεια» και πρόσθεσε ότι «έχουμε να επωφεληθούμε και εμείς όπως και όλοι συνολικά από την αναβάθμιση των μεταφορών στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή».

Υπογράμμισε ότι «η έξυπνη κινητικότητα βασίζεται στις συνδυασμένες μεταφορές και την αλληλεξάρτηση μεταξύ των διαφορετικών μεταφορικών μέσων, τα οποία με τη χρήση της τεχνολογίας μπορούν να διαλειτουργούν και τελικά να διευκολύνουν τους επιβάτες (αλλά και εμπορεύματα) να μετακινούνται εύκολα, με ταχύτητα και με τον πιο περιβαλλοντικά βιώσιμο τρόπο».

Όλοι έχουμε να επωφεληθούμε και από την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης όχι μόνο σε διαμετακομιστικό κόμβο, αλλά και σε τεχνολογικό, εκπαιδευτικό, τουριστικό και επιχειρηματικό κέντρο, τόνισε.

«Η Θεσσαλονίκη είναι ένας πόλος οικονομικής, πολιτιστικής και τεχνολογικής ανάπτυξης, και θεωρούμε ότι και εμείς με τη δική μας συστηματική επένδυση στο δίκτυό της συμβάλλουμε σε αυτό», εξήγησε, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο ανθρώπινο δυναμικό της πόλης, το οποίο χαρακτήρισε «εξαιρετικά δυνατό».

Στους 22 οι προορισμοί

Αυτή τη στιγμή, το χειμερινό πρόγραμμα της Aegean περιλαμβάνει 22 προορισμούς, 12 εξωτερικού (Βρυξέλες, Μιλάνο, Ρώμη, Ζυρίχη, Μόναχο, Φρανκφούρτη, Ντίσελντορφ, Στουτγάρδη, Βερολίνο, Αμβούργο, Λάρνακα, Τελ Αβίβ) σε έξι χώρες (Γερμανία, Ιταλία, Βέλγιο, Ελβετία, Κύπρο, Ισραήλ) και δέκα εσωτερικού (Αθήνα, Ηράκλειο, Ρόδος, Μυτιλήνη, Χίος, Καλαμάτα, Κως, Λήμνος, Σάμος, Ικαρία), ενώ πάντα την περίοδο των γιορτών προστίθενται πτήσεις charter.

Μάλιστα είναι αυξημένο συνολικά κατά 14% σε σχέση με πέρυσι και υπολείπεται ελάχιστα σε σχέση με το αυξημένο πρόγραμμα του 2019.

Ο Δ. Γερογιάννης αναφέρθηκε και στο νέο Lounge στη Θεσσαλονίκη, που λειτουργεί σχεδόν ένα χρόνο τώρα, και ήταν το πρώτο που ξεκίνησε με την αναβαθμισμένη αισθητική της νέας εταιρικής εικόνας.

Βιώσιμα καύσιμα

Επίσης, αναφέρθηκε στο πρώτο και μοναδικό πρόγραμμα στην Ελλάδα συστηματικής χρήσης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) αυτή τη στιγμή και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη, το οποίο ξεκίνησε και στην πράξη υλοποιείται αποκλειστικά από τη βάση της Θεσσαλονίκης.

Σήμερα όλες οι πτήσεις που αναχωρούν από τη Θεσσαλονίκη έχουν SAF, εξήγησε.

Νέα αεροσκάφη

Έκανε λόγο για «αδιαπραγμάτευτη προσήλωση» στο επενδυτικό πρόγραμμα και στην ανανέωση του στόλου με τα 46 νέα αεροσκάφη, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική δράση της εταιρείας μειώνοντας σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τη δραστηριότητά της.

Τα νέα αεροσκάφη εξασφαλίζουν 19-23% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς Airbus και έως 50% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 από τα πρώτα και τότε νέα αεροσκάφη της εταιρείας το 1999.

Παράλληλα, υλοποιούνται δράσεις ανακύκλωσης, αντικατάστασης των προϊόντων και υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούνται κατά την πτήση ή στα lounges και στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, καλύτερης αξιοποίησης των αεροσκαφών, ελαχιστοποίησης κατανάλωσης νερού και ενέργειας, μείωσης θορύβου κ.λπ.

Συνεχίζεται ακόμη το πρόγραμμα αντικατάστασης του στόλου από τα νέα υπερσύγχρονα αεροσκάφη Α320neo και Α321neo, που μειώνουν σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

«Βέβαια πρέπει να τονίσουμε, και παρά τα όσα ίσως κάποιοι επικοινωνούν, ότι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αερομεταφορών ευθύνεται μόλις για το 1/10 της συνεισφοράς συνολικά του κλάδου των μεταφορών και ήδη για περισσότερα από τα δέκα τελευταία χρόνια έχει καταφέρει να μειώσει τις εκπομπές αερίων ενώσω παράλληλα αναπτύσσεται», κατέληξε ο CEO της Aegean.