Τούρκος αναλυτής: Σοβαρά προβλήματα για την αεροπορία μας τα επόμενα χρόνια

Τούρκος αναλυτής: Σοβαρά προβλήματα για την αεροπορία μας τα επόμενα χρόνια

Οι δυνατότητες της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, θα αντιμετωπίσουν μια σοβαρή δοκιμασία για τα επόμενα 10-20 χρόνια αναφέρεται σε έκθεση του ο Τζαν Κασάπογλου, διευθυντής του προγράμματος ασφάλειας και άμυνας στο τουρκικό think tank EDAM.

Mε δεδομένο ότι τα τέταρτης γενιάς F-16 της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας και τα F-4 τρίτης γενιάς πλησιάζουν στο τέλος της διάρκειας ζωής τους και τα σχέδια για την προμήθεια 100 μαχητικών F-35 πέμπτης γενιάς έχουν καταρρεύσει μετά τον αποκλεισμό της χώρας από τις ΗΠΑ λόγω της αγοράς των S-400, η Άγκυρα είναι αντιμέτωπη με σοβαρές προκλήσεις.

«Για την Τουρκία, το F-35 δεν ήταν απλώς ένα μαχητικό αεροσκάφος, αλλά ένα έργο στο οποίο το τουρκικό αμυντικό οικοσύστημα θα είχε χαρτοφυλάκιο εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων και θα απασχολούσε χιλιάδες ανθρώπους», αναφέρει ο Τζαν Κασάπογλου ο οποίος σημειώνει ότι η απώλεια των F-35  θέτει σε κίνδυνο τα σχέδια του Τουρκικού Ναυτικού για το αμφίβιο επιθετικό πλοίο Anadolu, το οποίο ουσιαστικά ως ένα ελαφρύ αεροπλανοφόρο είχε σχεδιαστεί να εξυπηρετεί F-35.

«Το F-35 αλλάζει τα δεδομένα όπως ένας ακριβός αλλά ταλαντούχος παίκτης σταρ σε μια ομάδα ποδοσφαίρου», σημείωσε ο Κασάπογλου.

«Επί του παρόντος δεν υπάρχει λύση στον κόσμο που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί του F-35B που δεν αντιμετωπίζει συνταξιοδότηση και δεν έχει περιορισμούς μαζικής παραγωγής. Η Τουρκία θα χρησιμοποιήσει το TCG Anatolia κυρίως για τα drone, τις πλατφόρμες περιστροφικής πτέρυγας και την αμφίβια ικανότητα», αναφέρει ο Τούρκος αναλυτής.

Tο τουρκικό think tank απορρίπτει την ιδέα ότι τα drone μπορούν να αντικαταστήσουν προηγμένα επανδρωμένα αεροσκάφη. «Παρόλο που υπάρχει δυνατότητα αλλαγής στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης και του αλγοριθμικού πολέμου, οι παράμετροι του αεροπορικού πολέμου διαμορφώνονται ακόμη γύρω από επανδρωμένες πλατφόρμες».

Tο έργο για την ανάπτυξη του εγχώριου μαχητικού TF-X πέμπτης γενιάς, επεκτείνεται χρονικά έως το 2029. Ωστόσο, τα προβλήματα εύρεσης ενός κατάλληλου κινητήρα από υπερπόντιους κατασκευαστές «μπορεί να επεκτείνουν το χρόνο που απαιτείται για την επιχειρησιακή του είσοδο», σημείωσε τo EDAM.