Το νέο Opel Mokka και ένα επίκαιρο ερώτημα σχετικά με την ηλεκτροκίνηση

Το νέο Opel Mokka και ένα επίκαιρο ερώτημα σχετικά με την ηλεκτροκίνηση

Δύο αυτοκίνητα με γερμανικά πινακίδες μας δίνουν την ευκαιρία, λίγο πριν πάρουν το δρόμο για το Russelsheim, αφενός να γνωριστούμε με τη νέα Opel και αφετέρου να αναρωτηθούμε πόσο αξίζει πραγματικά τον κόπο η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Το πόσο διαφορετικό το εντελώς νέο SUV της Opel από τα μέχρι σήμερα γνωστά μοντέλα της εταιρείας ίσως δεν χρειάζεται να το λες - οι φωτογραφίες μιλούν από μόνες τους.

Δεν θα σταθούμε σε λεπτομέρειες που αφορούν το χαρακτηριστικό Vizor, για την καινούργια μάσκα που βλέπουμε στο νέο Mokka. Απλώς θα πούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο οριακά, από σχεδιαστική άποψη, προκλητικό…

Το Opel Vizor και η νέα εποχή του design της γερμανικής εταιρίας

Κάπου στο press kit του νέου Mokka είδαμε να γίνεται μία παρομοίωση του εξωτερικού του νέου compact SUV της OPEL με… κράνος μοτοσικλετιστή. Kαι αυτό ομολογουμένως μας άρεσε, γιατί με μια δεύτερη παρατήρηση καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι αυτή η επισήμανση έχει βάση!

Πάντως, ούτως ή άλλως, έχουμε να κάνουμε με ένα γωνιώδες αμάξωμα, και οι γωνίες όπως είναι γνωστόν δημιουργούν μία πιο δυναμική - επιθετική αίσθηση.

Ενώ και τα δύο αυτοκίνητα που μας περίμεναν στην αντιπροσωπεία της OPEL στο Μαρούσι, για μια σύντομη οδηγική επαφή, είχαν επιπλέον και τη διχρωμία της πλουσιότερης έκδοσης “Ultimate” να τα κάνει - σε συνδυασμό και με τους μεγάλους τροχούς - ακόμα πιο εντυπωσιακά.

Εν ολίγοις οδηγήσαμε δύο αυτοκίνητα με τα οποία δύσκολα περνάς απαρατήρητος – τουλάχιστον στη συγκεκριμένη τους μορφή - αν θέλετε και λόγω χρώματος, ιδιαίτερα στην περίπτωση του πράσινου (σχεδόν «χρυσομυγί») ηλεκτρικού Mokka e.

Μια σπορ προσέγγιση

To καινούργιο SUV είναι αναπόφευκτα χτισμένο πάνω στην γνωστή πλατφόρμα του γαλλικού γκρουπ PSA ή αν θέλετε του ομίλου Stellantis (ο οποίος προέκυψε από τη συνένωση PSA και FCA) στην οποία είναι χτισμένα επίσης τα Peugeot 2008 και Citroen C3 Aircross, με ότι καλό ή κακό μπορεί αυτό να συνεπάγεται.

Στην περίπτωσή μας προφανώς έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο με μία πιο σπορ διάθεση, σε σχέση με το πιο οικογενειακό θα λέγαμε Crossland, για το οποίο μιλούσαμε ένα μήνα νωρίτερα.

Και αυτό είναι κάτι που αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στη θέση του οδηγού και θα διαπιστώσεις ότι απέναντί σου έχεις ένα ταμπλό που στρέφεται προς το μέρος σου.

Ίδια, καλή γεύση

Η πρώτη βόλτα που κάναμε έγινε με ένα βενζινοκίνητο Mokka, εφοδιασμένο με τον γνωστό 3-κύλινδρο, 1,2 λίτρων, προερχόμενο από το γκρουπ PSA κινητήρα με 130 ίππους, συνδυασμένο με ένα πολύ καλό «οχτάρι» αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Εξαιρετικός κινητήρας, πολύ καλό κιβώτιο, ενδιαφέρουσα άνεση από μία ανάρτηση που δεν μπορεί να κρύψει τα γαλλικά στοιχεία στο DNA της – θα λέγαμε ότι δεν αργήσαμε να αποκομίσουμε μια συνολικά ποιοτική αίσθηση στη διάρκεια του σύντομου test drive με ένα αυτοκίνητο ευχάριστο στην οδήγηση, που «τραβάει» από χαμηλά

Η μετάβαση από το λευκό βενζινοκίνητο Mokka στο πράσινο ηλεκτρικό Mokka e ήταν σίγουρα μία έκπληξη! Tο πόσο κοντά βρίσκονται σε αίσθηση τα δύο αυτοκίνητα είναι οπωσδήποτε αξιομνημόνευτο.

Προφανώς ο ηλεκτροκινητήρας είναι πρακτικά αθόρυβος σε σχέση με τον κινητήρα βενζίνης όμως η ηχομόνωση είναι καλή και στις δύο περιπτώσεις, οπότε θα μπορούσε να πει κανείς ότι στον τομέα αυτό τα δύο αυτοκίνητα διαφέρουν οριακά, εφόσον κινείσαι «ήρεμα» και με χαμηλές ταχύτητες.

Προφανώς, επίσης, η διαθεσιμότητα της ροπής του ηλεκτροκινητήρα είναι διαφορετική, έστω και αν αυτό δεν γίνεται άμεσα αντιληπτό, αν δηλαδή δεν βυθίσεις το δεξί σου πόδι στο πάτωμα για να νιώσεις πιο έντονα την επιτάχυνση στην πλάτη σου.

Επισημαίνοντας ότι στην γκάμα του νέου Opel Mokka συναντάμε και έναν πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρου (σημάδι και αυτός του πολυενεργειακού μας παρόντος) με 110 ίππους, αλλά και μία ακόμα έκδοση του 3-κύλινδρου βενζινοκινητήρα με 100 ίππους, πρέπει να παρατηρήσουμε ότι τα δύο αυτοκίνητα που οδηγήσαμε δεν σου δίνουν την εντύπωση ότι απέχουν ιδιαίτερα σε επιδόσεις.

Αλλά ούτε και στον τρόπο οδήγησης, αφού και στις δύο περιπτώσεις απολαμβάνεις την οδήγηση φρένο-γκάζι που χαρακτηρίζει κάθε «αυτόματο» αυτοκίνητο. Κυρίως όμως δεν απέχουν στη συνολική αίσθηση με το τιμόνι να δείχνει «σωστό» και στις δύο περιπτώσεις και την ανάρτηση του Mokka e να κρύβει με πολλή τέχνη το έξτρα βάρος των μπαταριών. Και αυτό το πιστώνεται ως επιτυχία της η Opel.

Το μεγάλο δίλημμα: βενζίνη ή ηλεκτρικό ρεύμα

Προφανές προσόν και συγκριτικό πλεονέκτημα του ηλεκτρικού Mokka e είναι παρουσία του ηλεκτροκινητήρα που δίνει την υπόσχεσή του πολύ χαμηλότερου κόστους κίνησης - πάντα με την προϋπόθεση ότι η φόρτιση γίνεται κατ’ οίκον, το βράδυ, με χαμηλό τιμολόγιο ρεύματος.

Γιατί σε διαφορετική περίπτωση, σε δημόσιο σημείο φόρτισης, η χρέωση είναι σημαντικά ακριβότερη. Με αυτή την προϋπόθεση οι μετακινήσεις με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σου κοστίζουν περίπου 3 φορές λιγότερο σε σχέση με το βενζινοκίνητο μοντέλο.

Το ερώτημα είναι αν αυτή η οικονομία αξίζει τη διαφορά τιμής. Γιατί αυτό που βλέπει κανείς στον τιμοκατάλογο είναι, τουλάχιστον με μία πρώτη ματιά, μάλλον αποτρεπτικό για το ηλεκτροκίνητο μοντέλο.

Με το φθηνότερο βενζινοκίνητο 130άρι Opel Mokka να ξεκινά από τα 22.300 ευρώ και το αμέσως επόμενο αυτόματο να ανεβαίνει στα 25.300, στην έκδοση “Elegance”, το να βλέπεις ότι το αντίστοιχο σε εξοπλισμό ηλεκτρικό Mokka ανεβαίνει στα 34.600 ευρώ, δεν είναι ότι καλύτερο… Βεβαίως, με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά» που φτάνει τις 5.580 ευρώ, η τιμή του Mokka e αρχίζει να γίνεται πιο λογική, πέφτοντας στα περίπου 29.020 ευρώ.

Οπότε η διαφορά με το αυτόματο μοντέλο είναι της τάξης των 4.000 ευρώ και η απόσβεση αυτού του ποσού απαιτεί τουλάχιστον μια τετραετία, υπό νορμάλ συνθήκες. Τότε θα έχει έρθει η ώρα του κέρδους…

Το περιβαλλοντικό – κατά την κίνηση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου – όφελος αναμφισβήτητο, το οικονομικό έχει να κάνει με τα χιλιόμετρα που «γράφετε» στο κοντέρ. Κατά συνέπεια το Opel Mokka e έχει νόημα για κάποιον επαγγελματία που σε καθημερινή βάση κινείται πολύ εντός και εκτός του κέντρου της Αθήνας, αλλά και οριακά εκτός του λεκανοπεδίου.

Γιατί, μην ξεχνάμε ότι το ηλεκτρικό Mokka έχει μία θεωρητική αυτονομία που ξεπερνά τα 300 km - άρα μπορεί κανείς να πάει και μέχρι την Κόρινθο και να γυρίσει, χωρίς να «μείνει» στο δρόμο - με την προϋπόθεση ότι τηρεί τα όρια ταχύτητας. Διότι από τη στιγμή που θα κάνει το λάθος να αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία αυτή απλώς… καταστρέφεται!

Εννοείται, ότι μέχρι τη δημιουργία ευρύτερης υποδομής ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι καθόλου καλή επιλογή αν θέλουμε να κάνουμε συχνά ταξίδια.

Σημειώστε ότι δεν χρησιμοποιήσαμε προηγουμένως τυχαία τον όρο επαγγελματίας - γιατί ένας επαγγελματίας θα έχει και άλλα φορολογικά οφέλη από την κατοχή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ για αυτόν επίσης είναι πολύ πιθανό να είναι ζωτικής σημασίας η καθημερινή ελεύθερη πρόσβαση στο κέντρο της πόλης.

Κατά συνέπεια η αγορά του ηλεκτροκίνητου Mokka – και κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου - απαιτεί συνειδητοποιημένο χρήστη σε όλα τα επίπεδα. Ειδάλλως η αγορά του συμβατικού Opel Mokka είναι πολύ πιο λογική επιλογή…