Το απροσδόκητο άλμα της Ελλάδας στην τηλεκπαίδευση εν μέσω καραντίνας
Economist

Το απροσδόκητο άλμα της Ελλάδας στην τηλεκπαίδευση εν μέσω καραντίνας

Εγκωμιαστικές αναφορές για το ελληνικό σύστημα τηλεκπαίδευσης φιλοξενεί ο Economist αναφορικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας.

Ειδικότερα, το βρετανικό περιοδικό αποτυπώνει σε άρθρο του με τίτλο «Το απαγορευτικό βοήθησε την Ελλάδα να ψηφιοποιηθεί», τα ψηφιακά άλματα της χώρας μας στη διάρκεια της πανδημίας, τονίζοντας πως η χώρα πραγματοποίησε «ένα απροσδόκητο άλμα στον καιρό του lockdown».

Σύμφωνα με το περιοδικό, αν και η Ελλάδα ακόμα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις σχετικά με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά το θέμα της ψηφιοποίησης, το 2ο lockdown που επιβλήθηκε τον Νοέμβριο, έδωσε μια μεγάλη απροσδόκητη ώθηση προς τα εμπρός στον σημαντικό τομέα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Στο κείμενο, στο οποίο περιγράφεται η «Βίβλος του Ψηφιακού Μετασχηματισμού», γίνεται αναδρομή στις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και στο πρώτο κύμα της πανδημίας, όταν για πρώτη φορά η χώρα κλήθηκε να εφαρμόσει μαζικά τη μέθοδο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, που έφτασε να εφαρμόζεται στον αριθμό - ρεκόρ των 300.000 ψηφιακών τάξεων.

Μάλιστα, ο αρθρογράφος κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην υπουργό Παιδείας: «Τώρα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική και ένα νέο πρόγραμμα σπουδών ακολουθείται διαδικτυακά, αναφέρει η Νίκη Κεραμέως, η υπουργός Παιδείας, της δεξιάς κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Οι καθηγητές που δεν διεξάγουν τις διαδικτυακές τάξεις τους, αντιμετωπίζουν πειθαρχική διαδικασία. Η Κεραμέως, φιλόδοξη δικηγόρος της Νέας Υόρκης, πριν μπει στην πολιτική, σημειώνει ότι τα ελληνικά σχολεία διέθεταν μόνο 4.500 φορητές συσκευές, όταν ανέλαβε η τωρινή κυβέρνηση, το 2019. Τώρα έχουν διανεμηθεί πάνω από 90.000 tablets και φορητοί Η/Υ, οι οποίοι χρηματοδοτήθηκαν από κονδύλια της ΕΕ, της τοπικής αυτοδιοίκησης και από ιδιωτικές δωρεές».