Προσπάθεια να ενταχθεί το μετρό Θεσσαλονίκης στο «πακέτο Juncker»

Προσπάθεια να ενταχθεί το μετρό Θεσσαλονίκης στο «πακέτο Juncker»

«Γίνονται προσπάθειες από την κυβέρνηση για να ενταχθούν οι συμπληρωματικές γραμμές του μετρό στο πακέτο Juncker» είπε στο «Πρακτορείο 104,9 FM», ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», Γιάννης Μυλόπουλος, ο οποίος υπογράμμισε ότι η σημερινή επανέναρξη των εργασιών του «μετροπόντικα», είναι συμβολική για την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Όπως είπε, μιλώντας στην εκπομπή «ΑΠΕριττα», σε περίπτωση που εγκριθεί το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης, θα ξεκινήσει η διάνοιξη των σηράγγων και η κατασκευή των σταθμών προς τις δυτικές συνοικίες, μέχρι τον Εύοσμο, την Πολίχνη και τη Σταυρούπολη, ενώ έκανε γνωστό ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση, την Άνοιξη του 2017 θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή όλων των σταθμών, στη βασική γραμμή Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Νέα Ελβετία.

«Ο δεύτερος μεγάλος σταθμός για την πόλη είναι η άνοιξη του 2020, οπότε προβλέπεται να λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης στη βασική γραμμή, Ν.Σ.Σταθμός - Νέα Ελβετία» σημείωσε ο κ. Μυλόπουλος και πρόσθεσε: «Η Θεσσαλονίκη σήμερα μπορεί να μιλάει για ένα μετρό το οποίο σε μια τετραετία θα λειτουργήσει και σε μια δεκαετία ενδεχομένως θα έχει καλύψει όλα τα σημεία της πόλης».

Καταλήγοντας, τόνισε ότι ο σταθμός Βενιζέλου θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει με τα αρχαιολογικά ευρήματα να παραμένουν στη θέση τους. Επισήμανε ακόμη ότι με την επανέναρξη των εργασιών στη βασική γραμμή θα δημιουργηθούν συνολικά 1.000 θέσεις εργασίας από τον ανάδοχο, σε τεχνικό, εργατικό και αρχαιολογικό προσωπικό.

Ξεκίνησαν ξανά οι εργασίας στο Μετρό Θεσσαλονίκης

«Ξανάπιασε δουλειά» σήμερα μετά από τέσσερα χρόνια απραξίας ο πρώτος μετροπόντικας (TBM) στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο οποίος ξαναβαφτισμένος ώς ¨Ηρακλής¨ για να σηματοδοτήσει την έναρξη νέας εποχής για το έργο, θα κινείται με ταχύτητα 10 μέτρων ανά ημέρα. Εντός του Απριλίου αναμένεται να ξεκινήσει και ο δεύτερος μετροπόντικας, ο ¨Ακτωρ¨, ώστε σταδιακά να δοθεί υπόσταση στη διπλή σήραγγα της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης (οι δύο μετροπόντικες, που έφεραν μέχρι πρότινος τα ονόματα ¨Γιωρίκας¨ και ¨Κωστίκας¨, είναι απαραίτητοι, καθώς το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει μία σήραγγα ανά κατεύθυνση, σε αντίθεση με εκείνο της Αθήνας όπου η σήραγγα είναι μία).

Την επανεκκίνηση του Μετροπόντικα εγκαινίασε στο εργοτάξιο του σταθμού ¨Νέα Ελβετία¨ ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σύμφωνα με τον οποίο το γεγονός ότι το έργο ξεκινά ξανά είναι η απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν και πετούσαν λάσπη τόσους μήνες.

Ο ίδιος υπενθύμισε ότι η πρόσθετη σύμβαση για τις αρχαιολογικές εργασίες του Μετρό, ύψους 25 εκατ. ευρώ, έχει ήδη υπογραφεί στη βάση των δεσμεύσεων του υπουργείου. Πρόσθεσε ότι οι εργασίες πρόκειται να ξεκινήσουν άμεσα, ¨σε όλο το μήκος του έργου και όπου χρειάζεται¨. Ο υπουργός επισήμανε ακόμη ότι «δεν υπάρχει θέμα ούτε με τον σταθμό Βενιζέλου, που έχει τόσο ταλαιπωρήσει την πόλη», αφού η συνύπαρξη αρχαιοτήτων και σταθμού είναι αναγκαία.

Σε σχέση με τη συμπληρωματική σύμβαση για την επέκταση προς Καλαμαριά, η οποία αφορά όλα τα έργα εκτός εκείνων του πολιτικού μηχανικού, επισήμανε ότι σκοπός είναι αυτή να συμπεριληφθεί σε ευρύτερο πακέτο, που θα περιλαμβάνει και άλλα έργα και μελέτες (πχ, για τις επεκτάσεις προς τα δυτικά και το αεροδρόμιο). ¨Θα σταματήσουμε να βλέπουμε τα έργα μεμονωμένα και αποσπασματικά¨ εξήγησε.

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό το 2020. Αυτό προέκυψε από τις δηλώσεις τόσο του προέδρου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Γιάννη Μυλόπουλου, όσο και του προέδρου του ΑΚΤΩΡΑ, Δημήτρη Κούτρα. Σύμφωνα με τον κ.Μυλόπουλο, τα έργα πολιτικού μηχανικού (δηλαδή το κατασκευαστικό κομμάτι της βασικής γραμμής) αναμένεται να είναι έτοιμα σε έναν χρόνο από σήμερα, ενώ η βασική γραμμή σχεδιάζεται να λειτουργήσει έως το 2020. Την ετοιμότητα για παράδοση του έργου εντός του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος επιβεβαίωσε και ο κ.Κούτρας, επισημαίνοντας ότι ¨θα είμαστε έτοιμοι μέχρι το 2020¨, ενώ το ίδιο έτος αναμένεται να λειτουργήσει και η επέκταση προς Καλαμαριά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ