Αεροπορικές εταιρείες: Ποιες ετοιμάζονται να «ανοίξουν» φτερά προς την Ελλάδα

Ποιες ετοιμάζονται να «ανοίξουν» φτερά προς την Ελλάδα

Την οριστικοποίηση των πρωτοκόλλων που θα ισχύσουν για τα αεροπορικά ταξίδια, τα αεροδρόμια και όλα όσα σχετίζονται με τις αεροπορικές μετακινήσεις αναμένουν όλες οι αεροπορικές εταιρείες, ώστε να ξεκινήσουν δρομολόγια ύστερα από σχεδόν δύο μήνες καθήλωσης.

Όπως φαίνεται, η Ελλάδα θα είναι μια από τις χώρες που αρκετές διεθνείς εταιρείες θέλουν να ξεκινήσουν δρομολόγια, καθώς η χώρα μας πέτυχε την καλύτερη διαχείριση στην πανδημία περιορίζοντας στο ελάχιστο δυνατόν την εξάπλωση του ιού, ενώ η ζήτηση για διακοπές – αν αρθούν οι περιορισμοί – αναμένεται να είναι μεγαλύτερη στη χώρα μας συγκριτικά με όλες τις άλλες ανταγωνίστριες της νότιας Ευρώπης.

«Κλειδί» για την ανάπτυξη ενδιαφέροντος για την επαναφορά των αεροπορικών συνδέσεων από την πλευρά των εταιρειών είναι το γεγονός ότι όπως φαίνεται, στις πτήσεις από, προς και εντός της Ελλάδας δεν θα υπάρχουν κενές θέσεις, δηλαδή η χωρητικότητα των αεροσκαφών δύναται να είναι πλήρης, κάτι που καθιστά εκ νέου ελκυστικά τα δρομολόγια από εμπορικής άποψης.

Βεβαίως, υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες αναφορικά με τις διακρατικές συμφωνίες, αλλά και το «κλείδωμα» των όρων που θα έχει το υγειονομικό πιστοποιητικό που θα υποχρεώνεται να φέρει κάθε ταξιδιώτης.

Όλες οι εταιρείες είναι σε φάση κατάρτισης νέου προγράμματος δρομολογίων κάτω από τα νέα δεδομένα, αναλόγως με τις αποφάσεις που θα υπάρξουν, αναμένοντας τις οριστικές διατάξεις από την Κομισιόν το επόμενο διάστημα.

Σ’ αυτή τη φάση, η αεροπορική σύνδεση της χώρας μας με ξένες πρωτεύουσες είναι ελάχιστη και καθαρά για λόγους επιχειρησιακούς (προμήθειες, μάσκες, μεταφορές κ.λπ.) αλλά για λόγους επαναπατρισμού πολιτών, είτε στην Ελλάδα, είτε σε άλλες χώρες.

Αυτή τη στιγμή το δίκτυο εσωτερικού λειτουργεί με εξαιρετικά περιορισμένα δρομολόγια, ενώ η σύνδεση που υπάρχει με το εξωτερικό είναι αυτή της Aegean Airlines που πετά για Βρυξέλλες, η Swiss Air που συνδέει την Αθήνα με Ζυρίχη και Γενεύη και η Qatar Airways που συνδέει την Αθήνα με τη Ντόχα.

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης Lufthansa μέσα στο Μάιο θα ξεκινήσει πτήσεις από τη Φρανκφούρτη με προορισμό την Αθήνα, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε ότι από τον Ιούνιο θα ξεκινήσει να εξυπηρετεί 60 προορισμούς στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και η Κρήτη.

Επίσης, η χαμηλού κόστους ουγγρική εταιρεία Wizz ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει νέα δρομολόγια προς Πορτογαλία και Ελλάδα από τις αρχές Ιουλίου. Προς τη χώρα μας, η Wizz σκοπεύει να πραγματοποιήσει πτήσεις για Ζάκυνθο, Ηράκλειο και Ρόδο. Περαιτέρω πύκνωση των δρομολογίων αναμένεται το 2ο 15ήμερο του Μαΐου αλλά και τον Ιούνιο, όταν ίσως έχουν ξεκαθαρίσει οριστικά τα πρωτόκολλα που θα ισχύσουν.

Τα πρωτόκολλα που θα ισχύσουν

Θυμίζουμε πως σύμφωνα με τα πρωτόκολλα που έως τώρα έχουν διαρρεύσει και αναμένεται να ισχύσουν στις αεροπορικές συνδέσεις στην Ευρώπη, είναι ότι οι επιβάτες θα ταξιδεύουν με πιστοποιητικό υγειονομικού χαρακτήρα ότι δεν είναι φορείς του κορονοϊού, ενώ όπως προαναφέρθηκε, στις πτήσεις δε θα υπάρχουν κενά καθίσματα, ώστε κάθε δρομολόγιο να είναι βιώσιμο οικονομικά.

Για να επιβιβαστεί ένας επιβάτης από το εξωτερικό σε πτήση που έχει προορισμό την Ελλάδα, θα πρέπει το αργότερο εντός των τελευταίων 72 ωρών να έχει λάβει πιστοποιητικό υγειονομικού χαρακτήρα ότι δεν είναι φορέας του κορονοϊού. Χωρίς αυτό δε θα γίνεται η επιβίβαση.

Αναλόγως, και οι Έλληνες τουρίστες, βάσει διακρατικών προφανώς συμφωνιών, που θα θέλουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό θα πρέπει να έχουν ελεγχθεί 72 ώρες πριν από το ταξίδι τους. Προκρίνεται επίσης για πτήσεις μεσαίων αποστάσεων (έως τεσσάρων ωρών) να μην σερβίρεται φαγητό στους επιβάτες, αλλά μόνο συσκευασμένα σνακς. Όμως, ακόμη δεν έχουν «κλειδώσει» τα πρωτόκολλα.