Όποιος λάβει 2.000 ευρώ από την Αττική Οδό δεν παραιτείται από περαιτέρω διεκδικήσεις

Όποιος λάβει 2.000 ευρώ από την Αττική Οδό δεν παραιτείται από περαιτέρω διεκδικήσεις

Τη δέσμευση ότι όπως ακριβώς αντιμετωπίστηκε η Αττική Οδός, έτσι θα συμβαίνει με κάθε παραχωρησιούχο και εταιρεία που διαχειρίζεται κρίσιμες υποδομές, αλλά αθετεί τις υποχρεώσεις της, έδωσε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο ΣΚΑΪ.

Σημείωσε ότι εντός 25 ημερών θα έχει παραδοθεί το πόρισμα για την Αττική Οδό, και ότι όπου χρειαστεί σε ανάλογες περιπτώσεις, θα επιβάλλονται κυρώσεις με βάση και το νέο θεσμικό πλαίσιο που έχει προστεθεί πλέον στις συμβάσεις παραχώρησης, βάσει του οποίου προβλέπεται αποζημίωση, ανεξάρτητα από τις όποιες ιδιωτικές απαιτήσεις μπορεί να εγερθούν ή από τις ενέργειες που θα ακολουθήσει το Δημόσιο στο θέμα αυτό.

«Πέρα από τη χρηματική καταβολή που θα δοθεί, δεν παραιτείται -και αυτό πρέπει να το κάνουμε σαφές- κανένας από τίποτα. Τα χρήματα αυτά θα δοθούν άμεσα και από εκεί και πέρα, όποιος πολίτης θέλει να διεκδικήσει κάτι παραπάνω, είναι ελεύθερος να το κάνει» τόνισε συγκεκριμένα.

Μιλώντας για τις αποζημιώσεις που ανακοίνωσε η κυβέρνηση ανέφερε ότι στόχος είναι η συγγνώμη στους πολίτες να μην μένει στα λόγια, ενώ για τα λεωφορεία, είπε ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια και ότι από το πρωί κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους της Αττικής 710 οχήματα.  

 Ο κ. Καραμανλής αφού χαρακτήρισε «δύσκολη απόφαση» αλλά «απολύτως αναγκαία» τη σταδιακή απόσυρση των ΜΜΜ από την κυκλοφορία τη Δευτέρα, εξήγησε: «Στις 2:00 με 2:30 το μεσημέρι, είδαμε ότι τα καιρικά φαινόμενα ήταν ανεξέλεγκτα, είδαμε ότι οι δρόμοι μέσα στο λεκανοπέδιο της Αττικής είχαν πολλά προβλήματα. Δεν μπορούσαμε να ρισκάρουμε να έχουμε προβλήματα με τα λεωφορεία, να διπλώσει παραδείγματος χάριν ένα λεωφορείο. Οπότε πήραμε την απόφαση να αποσύρουμε τα λεωφορεία».

Απαντώντας δε στην κριτική της αντιπολίτευσης για την απόσυρση των μέσων μαζικής μεταφοράς επισήμανε πως «εάν έβγαιναν τα λεωφορεία και γινόντουσαν ατυχήματα και δημιουργούνταν περισσότερα προβλήματα, θα ήμασταν υπόλογοι», και τόνισε: «Αυτή η κυβέρνηση βάζει σε πρώτο πλάνο και σε πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια των πολιτών».

Επισήμανε ότι η κυβέρνηση ζήτησε μία ειλικρινή συγγνώμη από τους συμπολίτες που ταλαιπωρήθηκαν, αλλά και ότι για πρώτη φορά κυβέρνηση ζήτησε από ιδιωτικές εταιρείες, την Αττική Οδό και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να καταβάλουν από 2.000 ευρώ και 1.000 ευρώ, αντίστοιχα, σε οδηγούς και επιβάτες. Τόνισε όμως ότι αυτό φυσικά και δεν φτάνει, αλλά πρέπει το κράτος να μετουσιώνει σε συγκεκριμένες πολιτικές πράξεις τις δεσμεύσεις προς τους πολίτες.

«Δεν κρύβουμε τα πράγματα κάτω από το χαλί. Όπως καλά γνωρίζετε, η Αττική Οδός και οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι ανήκουν σε ιδιώτες, οι οποίοι έχουν μία σύμβαση παραχώρησης και πολύ συγκεκριμένες ευθύνες», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ανέφερε ότι με το νόμο 4663 του 2020 η κυβέρνηση έχει δημιουργήσει για πρώτη φορά ένα πλαίσιο κυρώσεων.

 Όσον αφορά στον σιδηρόδρομο, εξήγησε ότι «πρόβλημα λόγω κακοκαιρίας δημιουργήθηκε με τέσσερις αμαξοστοιχίες», υπενθύμισε ότι θα δοθεί αποζημίωση 1.000 ευρώ στους επιβάτες και τόνισε ότι: «Έρευνα θα διεξαχθεί και εκεί και με πολύ μεγάλη ψυχραιμία, θα αποδοθούν ευθύνες εκεί που πρέπει».

   Ως προς τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν ώστε να αποφευχθούν παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι ήδη ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο υπουργικό συμβούλιο στον συντονισμό μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, που είναι το κράτος, τα υπουργεία, η περιφέρεια και οι δήμοι.