Οκτώ ημέρες, 3.000 χιλιόμετρα και ένα κινεζικό ρεκόρ αυτόνομης οδήγησης

Οκτώ ημέρες, 3.000 χιλιόμετρα και ένα κινεζικό ρεκόρ αυτόνομης οδήγησης

Η ανερχόμενη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία XPeng, γνωστή για τα υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρικά της μοντέλα, κατάφερε να θέσει ένα νέο ρεκόρ στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, διοργανώνοντας μια ολόκληρη εκστρατεία με πρωταγωνιστή τον αυτόματο πιλότο της: αυτό της μεγαλύτερης σε μήκος οδήγησης χωρίς... οδηγό, κατά τη διάρκεια της οποίας η ανθρώπινη παρέμβαση περιορίστηκε στο ελάχιστο.

Δεν είναι τυχαία εταιρία η Xpeng Motors, είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως επικίνδυνος αντίπαλος για την Tesla, καθώς στη γκάμα της δεσπόζουσα θέση κατέχει το εντυπωσιακής σχεδίασης και τεχνολογίας Xpeng P7, ένα μοντέλο που θεωρείται αντίστοιχο του model S - μόνο που στοιχίζει αρκετά λιγότερα από τα μισά χρήματα. Προσέξτε, το P7 διαθέτει αυτονομία έως 700 χιλιόμετρα, στην ισχυρότερή του έκδοση (316 kW) κατεβάζει το 0-100 km/h στα 4,3’’ και επιπλέον διαθέτει την πανίσχυρη υπολογιστική μονάδα DRIVE AGX Xavier της NVIDIA που υποστηρίζει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης.

Μετά από αυτές τις πληροφορίες νομίζουμε ότι γίνεται σαφές το γιατί η XPeng κατάφερε να θέσει ένα νέο ρεκόρ με μόνο 0,71 ανθρώπινες παρεμβάσεις ανά 100 χλμ. κατά τη διάρκεια αυτής της εκτεταμένης δοκιμής αυτόνομης οδήγησης, με οχήματα μαζικής παραγωγής στην Κίνα.

Ένας ολόκληρος στόλος από XPeng P7, κινήθηκε συνολικά για περισσότερα από 3.600 χιλιόμετρα και ξεκινώντας από το Guangzhou έφτασε στο Πεκίνο, έχοντας καλύψει απόσταση 2.930 χιλιομέτρων σε αυτοκινητόδρομο, υπό τον έλεγχο του NGP (Navigation Guided Pilot), με το μέσο όρο των 0,71 παρεμβάσεων/100 χλμ. να θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς για την αυτόνομη οδήγηση μεγάλων αποστάσεων από επιβατικά οχήματα μαζικής παραγωγής.

Αυτή η επιτυχία είναι που έκανε τον He Xiaopeng, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της XPeng, να πανηγυρίζει με τον τρόπο του δηλώνοντας σε συνέντευξη τύπου στο Πεκίνο ότι: «Η αποστολή δοκίμασε την ισχύ και την αξιοπιστία του NGP. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι δεν είναι μόνο το ισχυρότερο, αλλά και το ευκολότερο στη χρήση σύστημα αυτόνομης οδήγησης για οχήματα παραγωγής που διατίθενται στην αγορά. Προσπαθούμε να γίνουμε ο κορυφαίος πάροχος στον τομέα του υλικού και του λογισμικού (hardware και software) αυτόνομης οδήγησης παγκοσμίως, με τη στρατηγική και τις δυνατότητες έρευνας και ανάπτυξης (R&D) που διαθέτουμε να μας τοποθετούν σε καλή θέση για την επίτευξη αυτού του στόχου».

Μεγάλες οι προσδοκίες, λοιπόν, του κ. Xiaopeng, όπως τουλάχιστον ενδιαφέροντα είναι τα αποτελέσματα της εκτεταμένης αυτής δοκιμής που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρία: Υπό τον έλεγχο του NGP, το μέσο ποσοστό επιτυχίας για την αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας και την προσπέραση ήταν 94,41% κατά τη διάρκεια της 8ήμερης αποστολής, η οποία ξεκίνησε από την Guangzhou στις 19 Μαρτίου και κατέληξε στο Πεκίνο στις 26 Μαρτίου. Ενώ το ποσοστό επιτυχίας κατά την είσοδο και την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο ήταν 92,76% και το μέσο ποσοστό επιτυχίας διέλευσης σηράγγων ήταν 94,95% κατά την ίδια περίοδο.

228 δημοσιογράφοι αυτοκινήτου, λάτρεις της ηλεκτροκίνησης και εμπειρογνώμονες της βιομηχανίας συμμετείχαν στην αποστολή αυτή, οδηγώντας ένα στόλο 12 έως 15 (ανάλογα την ημέρα) οχημάτων XPeng P7 για να επισκεφθούν 10 πόλεις σε έξι επαρχίες κατά μήκος της ανατολικής ακτής της Κίνας. Η διαδρομή επιλέχθηκε για να καλύψει μερικές από τις πιο περίπλοκες και αντιπροσωπευτικές οδικές συνθήκες και σενάρια οδήγησης στην Κίνα, και να αξιολογήσει έτσι πλήρως την αποτελεσματικότητα του NGP.

Το NGP παρείχε σταθερή απόδοση σε συνθήκες καταιγίδας, κατά τη διέλευση από σήραγγες και κατά την κίνση σε αυτοκινητοδρόμους σε ορεινές περιοχές στη διάρκεια της 8ήμερης αποστολής, επιδεικνύοντας την υψηλή ευρωστία και αξιοπιστία του κατά τη διαχείριση των σύνθετων σεναρίων οδήγησης στην Κίνα.

Το NGP προσφέρει αυτόνομη οδήγηση, με τη βοήθεια της πλοήγησης από το σημείο Α στο Β, στην εθνική οδό, με βάση τη διαδρομή που επιλέγει ο οδηγός, και είναι διαθέσιμο σε αυτοκινητοδρόμους που καλύπτονται από χάρτες υψηλής ακρίβειας στην Κίνα. Η δυνατότητα ενσωμάτωσης χαρτών υψηλής ανάλυσης επιλύει τις προκλήσεις αναγνώρισης θέσης στις εξαιρετικά περίπλοκες οδικές συνθήκες της Κίνας, ακόμα και σε περιοχές χωρίς σήμα GPS.

Σημειώνουμε ότι για τη λειτουργία του το NGP, το πιο ισχυρό σύστημα αυτόνομης οδήγησης σε οχήματα παραγωγής στην Κίνα, βασίζεται στην ιδιαίτερα ισχυρή υποδομή του P7, η οποία περιλαμβάνει 14 κάμερες, 5 χιλιοστομετρικά ραντάρ, 12 αισθητήρες υπερήχων, εντοπισμό θέσης οχήματος με ακρίβεια εκατοστών (cm), χαρτογράφηση υψηλής ευκρίνειας σε επίπεδο δεκάδας εκατοστών (dm), την υπολογιστική πλατφόρμα NVIDIA Xavier που αναφέραμε στην αρχή και το σύστημα φρένων Bosch iBooster.

Επί του παρόντος, το XPeng P7 είναι το μοναδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της Κίνας με διπλή κάμερα 360 μοιρών και σύστημα συνδυασμού ραντάρ για πρόσθετη ασφάλεια.