Ο νέος διαφημιστικός «άσος» στο μανίκι της Τότεναμ

Ο νέος διαφημιστικός «άσος» στο μανίκι της Τότεναμ
AP PHOTO

Για τρία χρόνια, κάτι έλειπε στο μάτι όποιου κοίταζε τη φανέλα της Τότεναμ. Κυρίως, όμως, απουσίαζαν κάποια εκατομμύρια από το... ταμείο του αγγλικού συλλόγου. Οι Λονδρέζοι ήταν η μοναδική ομάδα που από το 2017, όταν η Premier League επέτρεψε και καθιέρωσε τις χορηγίες στο αριστερό μανίκι, δεν είχε καμία συμφωνία με σπόνσορα.

Την περασμένη εβδομάδα η διοίκηση των «Σπιρουνιών» ανακοίνωσε, επιτέλους, τη συνεργασία με την αντιπροσωπεία αυτοκινήτων Cinch, το λογότυπο της οποίας θα φιγουράρει στο μανίκι των ομάδων ανδρών και γυναικών για την επόμενη πενταετία. Οι οικονομικοί όροι δεν ανακοινώθηκαν. Ωστόσο, οι εφημερίδες στη Βρετανία αναφέρουν ότι τα έσοδα θα ξεπεράσουν τις 10 εκατομμύρια λίρες (περίπου 11,2 εκατομμύρια ευρώ) ετησίως, ποσό που θα είναι κοντά στις αντίστοιχες συμφωνίες των υπόλοιπων μελών της λεγόμενης «Big-6» του αγγλικού ποδοσφαίρου – Λίβερπουλ, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και Σίτι, Τσέλσι, Αρσεναλ. Τα άλλα δύο μεγάλα κλαμπ του Λονδίνου, Τσέλσι και Άρσεναλ, κερδίζουν ήδη 15 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο από τις χορηγίες των Visit Rwanda και Hyundai αντίστοιχα.

Η νέα συνεργασία της Τότεναμ αφήνει μόνο την Εβερτον δίχως σπόνσορα στο μανίκι, μετά τη λήξη του σχετικού συμβολαίου με την Angry Birds. Ο Ντάνιελ Λίβι, πρόεδρος της Τότεναμ – και άλλοτε παράγοντας και της ΑΕΚ, όταν η εταιρία ENIC είχε εμπλακεί στα διοικητικά του «Δικέφαλου» - είχε τονίσει πως η ομάδα του δεν βιαζόταν για χορηγό στο μανίκι, εξηγώντας ότι «προείχε κάθε διαπραγμάτευση για την εμπορική ονομασία του νέου γηπέδου μας».

Κοινό και ΜΜΕ στην Αγγλία είχαν διαφωνήσει αρχικά με την άδεια της Premier League για περισσότερα διαφημιστικά λογότυπα, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «οι φανέλες θα μοιάζουν με κινούμενες διαφημιστικές πινακίδες!». Αυτό, βεβαίως, λίγο δείχνει να απασχολεί τις διοικήσεις, οι οποίες αναζητούν τα περισσότερα δυνατά έσοδα.

Η Τότεναμ πρόσθεσε μερικά ακόμη εκατομμύρια στους λογαριασμούς της. Βασικοί χρηματοδότες του κλαμπ είναι η αθλητική εταιρία Nike, που προσφέρει 44,7 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για 15ετή συμφωνία ως το 2033 και η AIA. Η τελευταία, χορηγός στο μπροστινό μέρος της φανέλας θα καταβάλλει συνολικό ποσό 465 εκατομμυρίων, για τη συμφωνία από το 2019 ως το 2027.