Nielsen: Πιο ψύχραιμοι οι καταναλωτές στο 2ο lockdown συγκριτικά με τον Μάρτιο

Nielsen: Πιο ψύχραιμοι οι καταναλωτές στο 2ο lockdown συγκριτικά με τον Μάρτιο
Φωτογραφία αρχείου

Εντυπωσιακή αύξηση κατά 32,7% κατέγραψε ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στο οποίο συμπεριλαμβάνονται τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, τα φρέσκα/χύμα προϊόντα και τα είδη bazaar στην εβδομάδα πριν το lockdown, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Nielsen.

H ανάπτυξη αυτή είναι αποτέλεσμα των μαζικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες της εν λόγω εβδομάδας, ως καταναλωτική αντίδραση στην εξαγγελία που έλαβε χώρα στις 5 Νοεμβρίου για το επερχόμενο lockdown. Πάντως, η αύξηση των πωλήσεων στα super markets, ήταν λιγότερο έντονη συγκριτικά με αυτή που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη εβδομάδα, πριν την αναστολή της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στο πρώτο lockdown (εβδομάδα που τελείωνε στις 15 Μαρτίου).

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις μετρήσεις της Nielsen, οι πωλήσεις την εβδομάδα εκείνη εκτοξεύτηκαν κατά +85%, γεγονός που υποδεικνύει πως αυτή τη φορά οι καταναλωτές ήταν καλύτερα προετοιμασμένοι και συμπεριφέρθηκαν με μεγαλύτερη ψυχραιμία.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, ο ρυθμός αύξησης του τζίρου, κατά την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, ήταν υψηλότερος στις πιο μεγάλες αίθουσες, οι οποίες και πάλι συγκέντρωσαν την αγοραστική προτίμηση. Ενδεικτικά, τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν κατά +48,1%, ενώ τα  Large Supermarkets (καταστήματα 1000-2499 τ.μ.) κατά +35,2%.

Ειδικότερα, στο νομό Θεσσαλονίκης, ο οποίος βρισκόταν ήδη εκείνη την εβδομάδα σε τοπικό lockdown, η αγοραστική συμπεριφορά ακολούθησε την αντίστοιχη του συνόλου της χώρας, με τις πωλήσεις στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή να παρουσιάζουν ρυθμό ανάπτυξης +33,9%. Θετική ήταν η τάση των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (26/10 – 1/11) στον νομό, οπότε και ανακοινώθηκε το τοπικό lockdown, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +2,4%. Το  συγκεκριμένο ποσοστό ενδέχεται σε μια πρώτη ανάγνωση να αξιολογείται ως χαμηλό, ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η εν λόγω εβδομάδα είχε δύο αργίες για την πόλη της Θεσσαλονίκης, έναντι μίας την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα.