Και plug in hybrid, και diesel: Η πετρελαιοκίνηση είναι παρούσα στις εξελίξεις…

Και plug in hybrid, και diesel: Η πετρελαιοκίνηση είναι παρούσα στις εξελίξεις…

Η έλευση του νέου – και πάντα πολυτελούς – SUV της Mercedes-Benz, δίνει αφορμή για μια σειρά σκέψεις σχετικά με την μορφή της αυτοκίνησης τα επόμενα χρόνια – για να μην πούμε τις επόμενες δεκαετίες. Βλέπετε πρόκειται για την GLC 300de 4MATIC ένα μοντέλο που βασίζεται σε κινητήρα πετρελαίου για να προσφέρει «τα καλύτερα των δύο κόσμων»

Έχουμε γράψει και άλλες φορές ότι τα plug-in hybrid μοντέλα προσφέρουν στους ιδιοκτήτες τους τα πλεονεκτήματα δύο διαφορετικών τύπων οχημάτων: εντός πόλης μπορούν να λειτουργήσουν ως αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ σε μεγάλες αποστάσεις αξιοποιούν την αυτονομία που προσφέρει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Από την άλλη, στην υβριδική τους λειτουργία, έχοντας ενεργοποιημένες και τις δύο μονάδες παραγωγής ισχύος που διαθέτουν, καταφέρνουν να έχουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης – που αποτελεί το βασικό συστατικό τους - να λειτουργεί σε πιο ευνοϊκές συνθήκες και για το περιβάλλον, και την οικονομία. 

EQ Power & πετρελαιοκινητήρας

Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που η Mercedes Benz Cars εξελίσσει συστηματικά plug-in hybrid μοντέλα, έχοντας μάλιστα το ειδικό λογότυπο “EQ Power” να τα συνοδεύει. Ενώ το EQ Power+ είναι το όνομα της υβριδικής τεχνολογίας επιδόσεων που θα χρησιμοποιεί η Mercedes AMG στο μέλλον και χρησιμοποιείται ήδη στα μονοθέσια της Φόρμουλα 1. 

Το ενδιαφέρον στην περίπτωση της φημισμένης γερμανικής εταιρίας είναι ότι η υβριδική τεχνολογία που συναντάμε στη γκάμα της δεν περιορίζεται μόνο στον συνδυασμό ενός ηλεκτροκινητήρα με κινητήρα βενζίνης αλλά τολμά να πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. Βλέπετε, τα χαρακτηριστικά de που συνοδεύουν αρκετά «οικολογικά» μοντέλα της συμβολίζουν την τοποθέτηση ενός ισχυρού ηλεκτροκινητήρα μαζί με έναν 4κύλινδρο κινητήρα πετρελαίου 2,0 λίτρων. Πρόκειται για σύνολο που διατίθεται σε μια σειρά μοντέλα της Mercedes-Benz: στις σεντάν και station wagon εκδόσεις της C-Class και της E-Class, στις GLE SUV και GLE Coupe κ.ά.

Οι δύο αυτές πηγές ισχύος προσφέρουν μια οικονομική και αποδοτική λύση και στην περίπτωση της GLC (SUV & Coupe), αποδίδοντας μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 225 kW (306 hp) και μέγιστη συνδυασμένη ροπή 400 Nm, με την κατανάλωση να περιορίζεται στα μόλις 2,2- 1,7 λίτρα/100 χλμ (GLC SUV) και τις εκπομπές CO2 στα 45–57 g/100 km. Τη μετάδοση κίνησης αναλαμβάνει το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο 9G TRONIC.

Ένα πρακτικό αυτοκίνητο

Η Mercedes GLC στην πετρελαιοκίνητη plug-in hybrid έκδοσή της διαθέτει όχι μόνο εντυπωσιακό design, αλλά και το «διαισθητικό» σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας MBUX (Mercedes-Benz User Experience) και – κυρίως - ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σε προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Ενώ σε επίπεδο χρηστικότητας δεν υστερεί έναντι των συμβατικών GLC SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς ο μεγάλος, επίπεδος χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 395-1445 λίτρα (είναι δηλαδή ελάχιστα μικρότερος από αυτόν των συμβατικών εκδόσεων).

Ο ρόλος της ηλεκτροκίνησης

Επί της τεχνολογικής ουσίας τώρα, η μπαταρία υψηλής τάσης ζυγίζει 123 kg και έχει χωρητικότητα 13,5 kWh, προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 45 χιλιόμετρα (τιμές WLTP). Ενώ η μέγιστη ταχύτητα όταν το όχημα κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του φτάνει τα 140 χλμ./ώρα. Για τη φόρτισή της, σε συσκευή εναλλασσόμενου ρεύματος 7,4 kW (με καλώδιο το οποίο περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του οχήματος) αρκούν 1 ώρα και 30 λεπτά (από το 10% στο 100% της χωρητικότητάς της). Ενώ στην περίπτωση οικιακής φόρτισης σε πρίζα τύπου schuko έως 2,3 kW (μονοφασικό ρεύμα 230 V, 10 A), απαιτούνται 5 ώρες (10-100%).

Όπως όλα τα plug-in hybrid οχήματα, η GLC 300 de προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα και συνεπώς με μηδενικές εκπομπές ρύπων επί τόπου, ειδικά σε αστικές περιοχές, ενώ σε μεγαλύτερες αποστάσεις επωφελείται από τη μεγάλη αυτονομία και οικονομία που προσφέρει ο πετρελαιοκινητήρας.

Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το πρόγραμμα λειτουργίας που καλύπτει τις ανάγκες του και ανταποκρίνεται στις συνθήκες κίνησης της εκάστοτε διαδρομής του:

Επιλέγοντας το πρόγραμμα “Electric”, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειες που επιθυμεί με τη βοήθεια των χειριστηρίων αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Όσο μεγαλύτερη η ανάκτηση ενέργειας, τόσο πιο έντονα επιβραδύνει το όχημα κατά την κύλιση και τόσο περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια καταλήγει στην μπαταρία υψηλής τάσης.

Στα προγράμματα Comfort, Battery level και Eco, είναι ενεργοποιημένο το αυτόματο πρόγραμμα ανάκτησης, το οποίο χρησιμοποιεί το ραντάρ του αυτοκινήτου που ελέγχει την απόσταση από προπορευόμενα οχήματα.

Σημειώστε ότι το πρόγραμμα ECO, δίνει στον οδηγό την ευκαιρία να επιτύχει τη μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου και τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας για το υπόλοιπο της διαδρομής του οχήματος λαμβάνοντας υπόψη του στοιχεία από το σύστημα πλοήγησης για την διαδρομή, την μορφολογία του εδάφους, τα όρια ταχύτητας και συνυπολογίζοντας επίσης την παρουσία των προπορευόμενων οχημάτων.