Η ώρα της λογικής για την Jeep

Η ώρα της λογικής για την Jeep

Δεν είναι η πρώτη φορά που η φημισμένη για τα «σκληροτράχηλα» τετρακίνητα μοντέλα της εταιρία, ρίχνει στην αγορά μια πρόταση με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς (βλ. Renegade). Όμως αυτή τη φορά η Jeep ανεβαίνει κατηγορία προσφέροντας για πρώτη φορά το μεγαλύτερο σε μέγεθος Compass σε προσθιοκίνητη έκδοση, που είναι μάλιστα εφοδιασμένη και με αυτόματο κιβώτιο. Το γιατί, θα το βρείτε στα στατιστικά της αγοράς των SUV…

Τη δεκαετία του ’90, ένα SUV με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς θα ακουγόταν ως ανέκδοτο. Ήταν η εποχή που αξιολογούσαμε την τετρακίνηση ως βασικό προσόν κάθε SUV. Τα πράγματα όμως από τότε άλλαξαν και η «αδυσώπητη» αγορά επέβαλε τη θέλησή της… Με τη μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς να χρειάζεται σε πολύ λίγες περιπτώσεις – και στην πραγματικότητα σε σχετικά λίγους οδηγούς – αλλά, ταυτοχρόνως, με τη χαμηλότερη κατανάλωση να είναι ένα διαρκές ζητούμενο, φτάσαμε στο σημείο τα προσθιοκίνητα SUV να αποτελούν τον κανόνα – και όχι την εξαίρεση.

Ανάγκα και θεοί πείθονται, λοιπόν, και η εταιρία που ταύτισε το όνομά της με την έννοια της κίνησης εκτός δρόμου προσφέρει τώρα το μεσαίου μεγέθους μοντέλο της, το Jeep Compass στην έκδοση 1.3T 150hp DDCT FWD: ένα Compass με κίνηση στους εμπρός τροχούς και βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων συνδυασμένο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι στην ευρωπαϊκή αγορά ο συνδυασμός της κίνησης στους εμπρός τροχούς με αυτόματο κιβώτιο αποτελεί σχεδόν το 30% της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Οδηγώντας το αυτόματο προσθιοκίνητο Jeep Compass, η πρώτη αίσθηση που σου δημιουργείται είναι του «γεροδεμένου» αυτοκινήτου. Το συγκεκριμένο μοντέλο, το οποίο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Fiat Chrysler Automobiles (FCA) στην Ιταλία συμπεριφέρεται ως μία «βαριά», στιβαρή κατασκευή ενώ στο εσωτερικό αυτό που εισπράττεις είναι μία γενικότερη αίσθηση ποιότητας, με μαλακά υλικά στις πόρτες και στο ταμπλό. Στην περίπτωση, μάλιστα του αυτοκινήτου της δοκιμής υπήρχαν και ημι-δερμάτινα καθίσματα.

Όμως δεν είναι αυτό το βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένο Jeep, καθώς τα παραπάνω στοιχεία χαρακτηρίζουν και τις μέχρι τώρα γνωστές και υπάρχουσες εκδόσεις του Jeep Compass. To νέο στην περίπτωση του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε είναι η κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο – κάτι που όπως ήδη είπαμε αποτελεί μία επιταγή της αγοράς. Βλέπετε το ζητούμενο στις μ150hp DDCT FWDέρες μας, εκτός των άλλων (βλ. μειωμένη κατανάλωση), είναι και η άνεση.

Έχουμε λοιπόν έναν κινητήρα νέας γενιάς προερχόμενο από την Fiat 1,3 λίτρων με 150 ίππους ο οποίος δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει γρήγορα το αυτοκίνητο, παρόλο που αυτό δεν είναι ιδιαίτερα ελαφρύ (1.505 kg). Με επαρκή ροπή στις χαμηλές στροφές ο 1.3 Τ δείχνει τη δύναμή του όσο ανεβαίνει προς τα πάνω ο δείκτης του στροφόμετρου, για να κάνει τον οδηγό να νιώσει ότι όντως έχει στη διάθεσή του αυτούς τους 150 ίππους που αναφέρονται στις προδιαγραφές του. Εξάλλου και οι «επίσημες» επιδόσεις δείχνουν ότι το αυτοκίνητο δεν τα καταφέρνει καθόλου-μα καθόλου άσχημα – πληρώνοντας είναι αλήθεια ένα μικρό τίμημα στον τομέα της κατανάλωσης (στην πράξη), που θα την χαρακτηρίζαμε μέτρια.

Από κει και πέρα, το αυτόματο κιβώτιο έρχεται να κάνει πιο άνετη την καθημερινότητά του οδηγού. Πρόκειται για ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο δίνει στον οδηγό και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με τον κεντρικό επιλογέα ταχυτήτων που βρίσκεται στη βάση της κονσόλας. Λείπουν δηλαδή οι πεταλούδες στο τιμόνι, οι οποίες θα διευκόλυναν λίγο παραπάνω τον οδηγό που θα ήθελε να αξιοποιήσει τη δυνατότητα πλήρους ελέγχου του αυτοκινήτου. Σημειώστε ότι το κιβώτιο διαθέτει και σπορ λειτουργία, που όπως είναι λογικό καθυστερεί να «ανεβάσει» ταχύτητα, ανεβάζοντας περισσότερο τις στροφές του κινητήρα με στόχο τις πιο γρήγορες επιταχύνσεις.

Στα υπέρ του αυτοκινήτου περιλαμβάνεται αναμφισβήτητα και η οδική συμπεριφορά: το Compass «κρατάει» καλά και δεν γέρνει πολύ στις στροφές, ενώ και στις ευθείες με υψηλές ταχύτητες επιδεικνύει την δέουσα ευστάθεια. Από την άλλη μεριά, στις καθημερινές μετακινήσεις η ανάρτηση αποδεικνύεται άνετη και σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση προσφέρει ένα πολιτισμένο περιβάλλον τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις όσο και στο ταξίδι. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησαν και τα φρένα με την άμεση απόκριση τους και την αποτελεσματικότητα τους.

Από την άλλη τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, που έχουν να κάνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό με την απόσταση από το έδαφος, είναι τέτοια που επιτρέπουν στον οδηγό του Compass να κινηθεί σε οποιοδήποτε χωματόδρομο χωρίς το φόβο ότι το αυτοκίνητο κάπου θα «βρει». Από αυτή την άποψη, το προσθιοκίνητο Jeep Compass δεν υστερεί σε σχέση με τις αντίστοιχες τετρακίνητες εκδόσεις του μοντέλου. Όμως αυτό που θα πρέπει κανείς να λαμβάνει σοβαρά υπόψη του στις οποιεσδήποτε περιπλανήσεις στο δασικό οδικό δίκτυο είναι ο παράγοντας πρόσφυση, καθώς η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Εν ολίγοις, καλό είναι να μην παρασύρεται κανείς από την “original” εμφάνιση του συγκεκριμένου Jeep Compass, αλλά να έχει στο μυαλό του ότι οδηγεί πλέον ένα πιο “soft” SUV.

Υπερπλήρης ο εξοπλισμός με άφθονα ηλεκτρονικά βοηθήματα (Ενεργό Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας, Σύστημα Προειδοποίησης Πρόσθιας Πρόσκρουσης, Σύστημα Περιορισμού Κινδύνου Ανατροπής, Σύστημα Ελέγχου Ταλαντώσεων Ρυμουλκούμενου κλπ.) και ένα ολοκληρωμένο σύστημα infotainment, το UCONNECT 8.4 (με πλοήγηση και Apple Carplay/Google Android Auto), από το οποίο δεν λείπουν κάποιες… αμερικανικού τύπου «ιδιοτροπίες» στον χειρισμό του.

Οι τιμές της γκάμας του νέου Compass ξεκινούν από τις 22.800 ευρώ για την έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (1.3Τ 130hp Sport M/T FWD), ενώ με το αυτόματο κιβώτιο DDCT από τις 27.550 ευρώ (1.3Τ 150hp Longitude DDCT FWD). Το «δικό μας» Compass ήταν η πλούσια έκδοση Limited που φτάνει τα 30.900 ευρώ – μια τιμή η οποία είναι λογική με βάση τους χώρους, τις δυνατότητες και τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Σημειώστε ότι το νέο Compass – το οποίο καλύπτεται από 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, με ισχύ έως 160.000 χλμ. και 4 χρόνια οδική βοήθεια - είναι διαθέσιμο μέσω του προγράμματος Jeep Freedom Days, με δυνατότητα προνομιακής χρηματοδότησης.