ΓΔ: 902,04 2,14 (0,24 %)

Τζίρος: 72,38 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 1992η
Πέμπτη, 15 Απριλίου 2021

ΓΔ: 902,04 2,14 (0,24 %)

Τζίρος: 72,38 εκατ. €   RT

Ferrari εναντίον McLaren: η παλιά μάχη αναβιώνει

Ferrari εναντίον McLaren: η παλιά μάχη αναβιώνει
AP PHOTO

Το «μίσος» δεν είναι το ίδιο όπως κάποτε, αλλά δεν αγαπιούνται κιόλας. Η αντιπαλότητά της Ferrari με τη McLaren έχει αλλάξει τόσες πολλές φορές στις διάφορες εποχές της Formula 1. Φέτος είναι ένας ακόμη λόγος που το «μεγάλο τσίρκο» έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον. Η σκουντερία με τα 16 Παγκόσμια Πρωταθλήματα στους κατασκευαστές και τα 15 στους οδηγούς κόντρα στην εμβληματική αγγλική ομάδα με οχτώ και 12, αντίστοιχα, έδειξαν στο πρώτο Grand Prix του Μπαχρέιν πως είναι τα φαβορί για την 3η θέση, πίσω από τις Mercedes και Red Bull που θα παλέψουν για τον τίτλο. Η κόντρα τους έχει παρελθόν, παρόν και ελπίζουν... μέλλον.

Τη δεκαετία του '90 η McLaren νικούσε την Ferrari με τον Μίκα Χάκινεν. Επειτα, οι Ιταλοί απάντησαν με τον Μίκαελ Σουμάχερ. Το 2007 ξέσπασε το περιβόητο «Spy Gate», όπου η McLaren καταδικάστηκε πως «έκλεψε» πληροφορίες από τη Ferrari και τιμωρήθηκε με πρόστιμο – ρεκόρ 100 εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά και αποκλεισμό από το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, με τον τίτλο των οδηγών εκείνη την χρονιά να πηγαίνει στον Κίμι Ράικονεν της Ferrari μ' έναν βαθμό διαφορά από τους Λιούις Χάμιλτον και Φερνάντο Αλόνσο της McLaren. Ενας πόντος χάρισε στον Χάμιλτον τον πρώτο από τους επτά τίτλους του το 2008 καθώς η McLaren πανηγύρισε και ο Φελίπε Μάσα της Ferrari έμεινε δεύτερος. Μετά άρχισε η εποχή της κυριαρχίας της Red Bull πρώτα και της Mercedes στην συνέχεια.

Επί του παρόντος, η μια έχει εκπλαγεί με την ταχύτητα της άλλης. «Δεν περίμενα τη McLaren τόσο γρήγορη», είπε ο Σαρλ Λεκλέρκ μετά το πρώτο Grand Prix της σεζόν όπου τερμάτισε 6ος πίσω από τον 4ο Λάντο Νόρις. Εκείνος παραδέχεται πως η McLaren είναι αρκετά γρήγορη για να περάσει τη Ferrari στους αγώνες, αλλά όχι στις κατατακτήριες. Στα 23 και 21, αντίστοιχα, είναι οι εκλεκτοί των ιστορικών ομάδων για να τις επαναφέρουν στην κορυφή. Στo paddock εκτιμάται πως θα κλείσουν την καριέρα τους έχοντας κατακτήσει τουλάχιστον ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ο καθένας.

Εβδομος τερμάτισε ο Ντάνιελ Ρικάρντο με McLaren και 8ος ο Κάρλος Σάινθ με Ferrari. Οι δύο τους έχουν παρελθόν. Ο Αυστραλός πήγε στη Renault το 2019 και εκείνη έδιωξε τον Ισπανό που πήγε στη... McLaren. Επιπλέον, μεταξύ του Σάινθ και του Νόρις αναπτύχθηκε αντιπαλότητα την περασμένη σεζόν. Πριν την έναρξης της τρέχουσας περιόδου, δε, ο Νόρις τόνισε πως χαίρεται που πλέον είναι στην ομάδα ο Ρικάρντο, μια και εκείνος έχει την γνώση και την ικανότητα να ανεβαίνει στο βάθρο και να νικά σε αγώνες, σε αντίθεση με τον Σάινθ...

«Αν και είναι πολύ νωρίς να πει κανείς πως θα παλέψουμε μεταξύ μας για την 3η θέση, σαφώς και περιμέναμε πως η Ferrari θ' αντιδρούσε. Εχουν τόση ιστορία και πλέον κοιτάζουμε μπροστά στις μονομαχίες μας», τόνισε διευθυντής της McLaren, Αντρέας Ζάιντλ. «Καταλαβαίνω πως αυτή την στιγμή μοιάζει πως θα ανταγωνιστούμε τη McLaren, αλλά υπάρχει μεγάλη ισορροπία και εκτιμώ πως στο μέλλον θα μπουν στην κούρσα η Aston Martin, η Alpha Tauri και η Alpine», είπε ο ομόλογός του στη Ferrari, Ματία Μπινότο.

Εκτός πίστας, η McLaren παρατηρεί με ενδιαφέρον τις κινήσεις της Ferrari. Είναι μια από τις δύο ως επί το πλείστον ανεξάρτητες ομάδες της Formula 1 – η άλλη είναι η Alpine, πρώην Renault. Ναι μεν παίρνει τον κινητήρα της από τη Mercedes, αλλά δεν έχει άλλη σχέση μαζί της. Οπότε περιμένει από τη FIA να επιτηρεί σωστά τις ομάδες που έχουν ευρεία συνεργασία με τις κατασκευάστριες. Αυτό συμπεριλαμβάνει και τη σκουντερία που έχει δημιουργήσει ξεχωριστό τμήμα στο Μαρανέλο για τη Haas. Επόμενο ραντεβού σε δύο εβδομάδες στην Ιμολα.