Έτοιμο για επανεκκίνηση το «Ράλι Ακρόπολις»

Έτοιμο για επανεκκίνηση το «Ράλι Ακρόπολις»

Εκατοντάδες χιλιάδες, μην πούμε εκατομμύρια άνθρωποι σ' όλη την Ελλάδα ενθουσιάστηκαν μόλις έμαθαν ότι όπου να 'ναι το «Ράλι Ακρόπολις» ξαναγυρίζει – ίσως από φέτος, σίγουρα του χρόνου. Εχει γίνει μια πολύ καλή δουλειά για αρκετούς μήνες από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, καθώς ήταν επιθυμία και προσωπικό στοίχημα του υφυπουργού Λευτέρη Αυγενάκη να ξαναμαρσάρουν κάτω από την Ακρόπολη τα «τέρατα» της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας και να ακολουθήσουν πάλι διαδρομές που ίσως παραμένουν από τις πιο δύσκολες παγκοσμίως. Αλλωστε, πάντα υπερηφανευόμαστε πως διοργανώναμε «το δυσκολότερο ράλι στον κόσμο»!

Ονόματα όπως ο δικός μας Τζόνι Πεσματζόγλου (1952, 1955) παλιότερα, αλλά και ο Αρης Βωβός (1995) σχετικά πρόσφατα, ο Βάλτερ Σοκ, ο Εουγκεν Μπέριγκερ, ο Πάουλι Τοϊβόνεν, ο Βάλτερ Ρερλ, ο Χάρρυ Κάλστρομ, ο Αρι Βάτανεν, ο Στιγκ Μπλόμκβιστ, ο Τίμο Σάλονεν, ο Γιουχα Κάνκουνεν, ο Μίκι Μπιαζιόν, ο Κάρλος Σάινθ, ο Ντιντιέ Οριόλ, ο Κόλιν Μακ Ρέι, ο Σεμπάστιαν Λεμπ και ο Γιάρι Λάτβαλα και φυσικά η θρυλική Μισέλ Μουτόν, η μόνη γυναίκα που κατάφερε να το κερδίσει, είναι ονόματα βαθιά αποτυπωμένα ως σήμερα, ακόμη και στις μνήμες των νεότερων.

Βέβαια, όσο παλιότερα, τόσο δυσκολότερα τα πράγματα. Οι «τέλειες» ειδικές διαδρομές όπως στους χωματόδρομους στις Καρούτες, συγκέντρωναν χιλιάδες θεατές που έφταναν στη Δωρίδα απ' όλη την Ελλάδα, κάθονταν όρθιοι πάνω στις δύσκολες στροφές μ' ένα ρολόι κι ένα χαρτί να σημειώνουν, κι έτρωγαν κιλά σκόνης για ώρες ολόκληρες, προκειμένου να απολαύσουν από κοντά το ανεπανάληπτο θέαμα. Ομως, τα τελευταία χρόνια το πράγμα είχε εκφυλιστεί, η εμβέλεια της διοργάνωσης έφτανε μέχρι το Λουτράκι και το ενδιαφέρον ατόνησε.

Μένει να μάθουμε λεπτομέρειες για το καινούργιο που ετοιμάζεται, τις ειδικές διαδρομές που θα μπουν στο σχετικό φάκελο και τις περιοχές που θα το φιλοξενήσουν -αν και οι δρόμοι πλέον έχουν ασφαλτοστρωθεί και τα οι διαδρομές έχουν γίνει ευκολότερες...

Το ράλι ξεκίνησε το 1951 και από το 1973 μπήκε στα παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών. Η διοργάνωση εξελισσόταν σε ένα τεράστιο πάρτι, που ξεσήκωνε «όλο τον κόσμο». Το έφαγε, όμως, η οικονομική κρίση, παρ' ότι πρόσφερε στη χώρα τουριστική – διαφημιστική προβολή αξίας 10.000.00 ευρώ και το συνάλλαγμα που έμπαινε ισοδυναμούσε με 8.000.000 ευρώ περίπου. Για να καταλάβουμε την τεράστια σημασία της επανεκκίνησης...