Έντονες αντιδράσεις για καμπάνια κατά των αμβλώσεων

Έντονες αντιδράσεις για καμπάνια κατά των αμβλώσεων

Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει τις τελευταίες ώρες διαφημιστική καμπάνια κατά των αμβλώσεων σε σταθμούς του Μετρό. Οι αφίσες που έχουν αναρτηθεί από το «Αφήστε με να ζήσω» γράφουν στο κάτω μέρος «Διάλεξε τη Ζωή. Κίνημα υπέρ της Ζωής», ενώ στο υπόλοιπο υπάρχουν ερωτήσεις, όπως: «Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί;». 

Το «Αφήστε με να ζήσω», σύμφωνα με την ιστοσελίδα του, είναι ένα κίνημα στο οποίο συμμετέχουν 19 ορθόδοξα χριστιανικά σωματεία, ενώ στηρίζεται και από την Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος. 

«Η μητρότητα αποτελεί ελεύθερη επιλογή,όχι επιβολή», γράφει σε ανάρτησή του ο εκπρόσωπος Τύπου του Κινήματος Αλλαγής Παύλος Χρηστίδης, ζητώντας εξηγήσεις. 

Από την πλευρά τους, κύκλοι της ΣΤΑΣΥ ανέφεραν στο skai.gr πως «Ανεξαρτητα αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με το περιεχόμενο μιας διαφήμισης η ΣΤΑΣΥ δεν μπορεί να την απαγορεύσει παρά μόνο αν αυτή προκαλεί το δημόσιο αίσθημα. Η συγκεκριμένη καμπάνια «Άσε με να ζήσω», κρίθηκε ότι δεν προκαλεί καθώς δεν έχει και άμεση αναφορά στις αμβλώσεις»

Με ανακοίνωσή του ο Τομέας Ισότητας του Κινήματος Αλλαγής ζητά την άμεση διακοπή της καμπάνιας και την απόσυρση της αφίσας.

«Μας εξέπληξε το περιεχόμενο της σημερινής αφίσας που αναρτήθηκε στους σταθμούς του  Μετρό Αττικής, για 'το αγέννητο παιδί'. Οι γυναίκες όλου του πλανήτη αγωνιστήκαν σκληρά για την κατάκτηση του ανθρώπινου δικαιώματος της ελεύθερης επιλογής στην κύηση.

Στην Ελλάδα για πρώτη φορά νομιμοποιήθηκε η άμβλωση με το Ν. 1609/1986 από την Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με τα διεθνή ιατρικά πρωτόκολλα. Φυσικά για τις γυναίκες η έκτρωση είναι η εσχάτη επιλογή, παραμένει όμως επιλογή.

Πρώτος στόχος η αντισύλληψη. Η υπογεννητικότητα αντιμετωπίζεται με οικονομικά μέσα, κίνητρα στο εισόδημα των εργαζόμενων, παιδικούς σταθμούς και ολοήμερα σχολεία. Η μητρότητα είναι επιλογή κι όχι εξαναγκασμός.

Θεωρούμε ως απαράδεκτο το ότι το Υπουργείο Υποδομών και η διοίκηση της δημόσιας επιχείρησης που διαχειρίζεται το μετρό, αποδέχθηκαν αυτή την καμπάνια και απαιτούμε την άμεση διακοπή της και την απόσυρση της αφίσας», αναφέρεται στην ανακοίνωση. 

Σε ανάρτησή του στο twitter, ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος σημειώνει ότι «υπεύθυνη για τις διαφημίσεις στους σταθμούς δεν είναι η Αττικό Μετρό ΑΕ, η οποία είναι κατασκευαστική εταιρεία και ιδιοκτήτης των έργων, αλλά η ΣΤΑΣΥ ΑΕ που διαχειρίζεται και λειτουργεί το δίκτυο».