Bloomberg: Πώς η Κίνα παρακάμπτει τις αμερικανικές κυρώσεις στη Βενεζουέλα

Bloomberg: Πώς η Κίνα παρακάμπτει τις αμερικανικές κυρώσεις στη Βενεζουέλα

Μπορεί να είναι το χειρότερα κρυμμένα μυστικό της αγοράς πετρελαίου: εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου της Βενεζουέλας μεταφέρονται στην Κίνα, παρά το εμπάργκο από τις ΗΠΑ.

Το "κόλπο" περιλαμβάνει μεταφορές από πλοίο σε πλοίο, εταιρείες βιτρίνα και κρυμμένα δορυφορικά σήματα. Ωστόσο υπάρχει και μια άλλη πτυχή η οποία περιλαμβάνει το "ντόπινγκ" του πετρελαίου με χημικά πρόσθετα και αλλαγή του ονόματός του στα χαρτιά, ώστε να μπορεί να πωληθεί ως αργό χωρίς ίχνος οτι προέρχεται απο τη Βενεζουέλα. 

Τα τιμολόγια και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ελέγχθηκαν από το Bloomberg δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο οι traders συγκαλύπτουν την προέλευση του αργού και να το μεταφέρουν στην Ασία, καθιστώντας τα κινεζικά διυλιστήρια απαραίτητη ζωής γραμμή για τη βιομηχανία πετρελαίου της Βενεζουέλας. 

Οι αξιωματούχοι των ΗΠΑ δεν μπορούν να απαγορεύσουν σε κινεζικές ή διεθνείς εταιρείες να αγοράζουν πετρέλαιο της Βενεζουέλας. Μπορούν, ωστόσο, να τους πιέσουν οικονομικά, απαγορεύοντάς τους να έχουν συναλλαγές με αμερικανικές εταιρείες. 

Ωστόσο, η επιβολή του εμπάργκο των ΗΠΑ είναι δύσκολη, δήλωσε ο Σκοτ Μόντελ, διευθύνων σύμβουλος της Rapidan Energy Advisors LLC. "Υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι για την παράκαμψη των κυρώσεων", είπε. "Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι πρόθυμοι να αναλάβουν τον κίνδυνο, επειδή υπάρχουν τόσα πολλά χρήματα" προσθέτει.

Τα έγγραφα δείχνουν ότι αργό πετρέλαιο που φορτώνεται από τη Βενεζουέλα, αναμειγνύεται με χημικά πρόσθετα στα ανοικτά των ακτών της Σιγκαπούρης και επανεμφανίζεται στην αγορά ως φορτίο με διαφορετικό όνομα.

Η Swissoil Trading SA, μια εταιρεία με έδρα τη Γενεύη, πραγματοποίησε τις συναλλαγές που φαίνονται στα έγγραφα, ενεργώντας για λογαριασμό του εμπόρου πετρελαίου Libre Abordo SA, με έδρα το Μεξικό.

Σύμφωνα με το Bloomberg τουλάχιστον 11,3 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου της Βενεζουέλας πωλήθηκαν από την Swissoil και παραδόθηκαν στην Κίνα πέρυσι με το πρόσχημα άλλων ονομάτων.

Τα τελωνειακά δεδομένα δείχνουν ότι αυτές οι συναλλαγές είναι μόνο ν κορυφή του παγόβουνου και ότι πολλές άλλες εταιρείες εμπλέκονται σε αυτή την διαδικασία.