Ανακριτής για Μάτι: Στοιχειοθετείται δόλος στην υπόθεση

Ανακριτής για Μάτι: Στοιχειοθετείται δόλος στην υπόθεση

Ο ανακριτής Αθανάσιος Μαρνέρης επανέφερε την Παρασκευή 24 Ιουλίου το αίτημα για συμπληρωματική δίωξη στην υπόθεση της πυρκαγιάς στο Μάτι: «Σε κάθε περίπτωση έχουν προκύψει και νέα στοιχεία που δικαιολογούν τη στοιχειοθέτηση του αδικήματος της θανατηφόρας έκθεσης κατά συρροή καθώς και του αδικήματος της έκθεσης της από την οποία προκλήθηκαν στους παθόντες βαριές σωματικές βλάβες», γράφει στην εισαγωγή του εγγράφου του προς τον Εισαγγελέα.

Στις 17 Ιουνίου είχε στείλει για πρώτη φορά ανάλογο αίτημα. Η Εισαγγελία όμως τότε το είχε απορρίψει με βασικό επιχείρημα πως για τα αδικήματα αυτά απαιτείται δόλος. Ο ανακριτής επανέρχεται τώρα με νέο αίτημα εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους ο ίδιος θεωρεί πως στοιχειοθετείται δόλος. Επιμένει πως όσα έπραξαν συγκεκριμένοι αξιωματικοί πυροσβέστες και υπάλληλοι της Πολιτικής Προστασίας (συνολικά 12 άτομα) δεν εντάσσονται σε αδικήματα από αμέλεια –δηλαδή πλημμελήματα– αλλά πως στοιχειοθετούν κακουργήματα.

Η «Καθημερινή» παρουσιάζει τα βασικά στοιχεία του νέου εγγράφου όπου χωρίζεται η διαχείριση της κρίσης σε τρία στάδια (Πρόληψη/ Κατάσβεση, Εκκένωση και Διάσωση) και αναλύονται οι ενέργειες και οι παραλείψεις που έλαβαν χώρα κατά την διάρκεια αντιμετώπισης της πυρκαγιάς.

«Οι κατηγορούμενοι, είχαν ενδεχόμενο τουλάχιστον δόλο, καθώς (...) είχαν γνώση των συνθηκών και των δυνατοτήτων που είχαν να ελέγξουν τη φωτιά» σημειώνει. Παρότι γνώριζαν πως είχαν διαθέσιμα επίγεια και εναέρια μέσα, είτε τα χρησιμοποίησαν για την κατάσβεση φωτιάς σε περιοχές που δεν υπήρχε κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές (Σύμφωνα με τα ευρήματα του ανακριτή η φωτιά στις εγκαταστάσεις της Motor oil ήταν έρπουσα σε θάμνους και άρα ελεγχόμενη), ή τα στείλανε για μεταστάθμευση στην Ελευσίνα (παρότι γνώριζαν πως συγκεκριμένο αεροδρόμιο ήταν κλειστό) είτε δεν τα αξιοποιήσαν καθόλου.

Ο ανακριτής έχει πλέον σχηματίσει μια λίστα με 20 εναέρια που θα μπορούσαν να έχουν επιχειρήσει στο Μάτι: «Εάν επιχειρούσαν σε πρώτο χρόνο τουλάχιστον τρία εναέρια μέσα και συγκεκριμένα από ώρα 16:50 έως και 17:30 και σε δεύτερο χρόνο δηλαδή από τις 17:30 έως και 18:15, άλλα τρία εναέρια μέσα προς ενίσχυση των ανωτέρω ο κίνδυνος θα είχε αποφευχθεί». 

Οι κατηγορούμενοι, σύμφωνα με την έρευνα της ανάκρισης, παρότι γνώριζαν ότι οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της περιοχής βρισκόντουσαν πλέον στις 17:30 σε άμεση κατάσταση κινδύνου, παρέλειψαν να διατάξουν την εκκένωση της περιοχής και στην συνέχεια να ζητήσουν μια σειρά από διασωστικά μέσα. 

Αποτέλεσμα ήταν ο θάνατος 102 ατόμων και η πρόκληση σωματικών βλαβών σε 31 τουλάχιστον άτομα.