12GODS: Αποθεώνοντας τα ελληνικά βότανα

12GODS: Αποθεώνοντας τα ελληνικά βότανα

Η 12GODS δημιούργησε χαρμάνια βοτάνων σε μία πλήρως βιοδιασπώμενη κάψουλα για μηχανές Nespresso™, αλλάζοντας τον τρόπο και τον χρόνο παραγωγής των αφεψημάτων, με απώτερο σκοπό ένα διαφοροποιημένο προϊόν, ανώτερης ποιότητας, ικανό να σταθεί στις σύγχρονες απαιτητικές αγορές.

Η ομάδα των «δώδεκα θεών» φιλοδοξεί να αποτελέσει το συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην έρευνα, τον πρωτογενή τομέα των πιστών μικροκαλλιεργητών και τη βιομηχανική παραγωγή προϊόντων, διατηρώντας πάντα κοινωνικό πρόσημο.

Για το σκοπό αυτό, έχει διασφαλίσει μοναδικές συνεργασίες με το «Επιστημονικό Πάρκο Πατρών Α.Ε.» και τον Κόμβο Καινοτομίας Aroma Innovation Hub, στο πρώτο βήμα της αξιοποίησης των αρωματικών φυτών συμβολαιακής γεωργίας. Όραμά της, η σύνδεση της επιστημονικής κοινότητας, της πρωτογενούς αγροτικής παραγωγής και της ιστορίας μας, για την ανάδειξη της βιοδιασπώμενης κάψουλας ως πολιτισμικό προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Ένα προϊόν που απευθύνεται σε καταναλωτές με περιβαλλοντική ευαισθησία, ανησυχία για τις απαιτήσεις του σύγχρονου τρόπου ζωής και επιδίωξη της προσωπικής τους υγείας, ευζωίας και ποιότητας ζωής.

Για την πρωτοποριακή αυτή προσπάθεια, που ήταν ανάμεσα στους 10 νικητές του 11ου Διαγωνισμού Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας, το Liberal.gr μίλησε με τον ιδρυτή και γενικό διευθυντή της ομάδας 12GODS, Φίλιππο Ζεμπίλα:

Ποια ήταν η γενεσιουργός ιδέα πίσω από το πρωτοποριακό αυτό προϊόν;

Η 12GODS στόχευσε να γίνει ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στην επιστημονική έρευνα και την αγροτική παραγωγή, με την μεταποίηση των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών σε καινοτόμα προϊόντα, που θα καταφέρουν να αναταράξουν τα νερά στην παγκόσμια αγορά, δίνοντας προστιθέμενη αξία σε ένα κατεξοχήν ελληνικό προϊόν. Η χώρα μας λόγω των κλιματολογικών συνθηκών, αλλά και της εξαίρετης γεωγραφικής της θέσης, παράγει εξαιρετικής ποιότητας αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά. Όμως αυτά τα προϊόντα, με τον τρόπο που μέχρι σήμερα προωθούνταν στην αγορά, δεν κατάφερναν να κερδίσουν εμπορική αξία, κυρίως στις αγορές του εξωτερικού.

Ποια είναι η δυνατότητα επέκτασης σε επίπεδο προϊόντων και παραγωγής;

Όσον αφορά την παραγωγή, τη δεδομένη στιγμή είμαστε στη διαδικασία αναβάθμισης της παραγωγικής μας ικανότητας, με την δημιουργία δεύτερης μηχανής συσκευασίας, που θα μας δώσει τη δυνατότητα να αναπτυχθούμε στην παγκόσμια αγορά. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η αγορά των λειτουργικών τροφίμων έχει μεγάλες προοπτικές διεθνώς.

Σε επίπεδο προϊόντος, μετά από συνεχόμενη έρευνα για τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών, έχουμε δημιουργήσει εξαιρετικά χαρμάνια που θα προστεθούν στην σειρά 12GODS, ανάλογα με την εποχικότητα και την αγορά. Είμαστε ήδη στη διαδικασία επέκτασης σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, πάντα με κοινό παρονομαστή το well being, την αειφορία και την κοινωνική ευθύνη.

Θεωρείτε ότι υπάρχει ένας ιδιαίτερος συμβολισμός μεταξύ της ελληνικής γεωργικής παραγωγής και του σύγχρονου τρόπου ζωής μέσα από το λανσάρισμα του προϊόντος σας;

Φυσικά, υπάρχει συμβολισμός. Θέλαμε να παρουσιάσουμε τα αρωματικά φυτά με ένα εντελώς διαφορετικό τρόπο, να είναι εύχρηστα και να ανταποκρίνονται στον σύγχρονο τρόπο ζωής, προβάλλοντας την ιστορία τους και τις ιδιότητές τους. Με σεβασμό στο παρελθόν, βάλαμε αγάπη, καλή διάθεση και πολλή προσπάθεια. Για αρκετά χρόνια γυρίσαμε όλη την Ελλάδα, γνωρίσαμε τα ελληνικά βότανα, γνωρίσαμε και τους ανθρώπους πίσω από αυτά, μιλήσαμε για την παραγωγή, τα προβλήματα, αλλά περισσότερο για τα ίδια τα βότανα. Αυτοί οι άνθρωποι είναι το δίκτυο παραγωγών μας. 

Προσπαθούμε να εναρμονίσουμε την γνώση του παρελθόντος με μια φρέσκια ματιά, να απευθυνθούμε στο σήμερα και να ανοίξουμε ένα νέο δρόμο πέρα από τα στερεότυπα. Πιστεύω ότι πρέπει να σταματήσουμε να βλέπουμε τα αγροτικά προϊόντα όπως τα έχουμε συνηθίσει, έχει έρθει ο καιρός να δώσουμε αξία στην πρωτογενή παραγωγή, έχει έρθει ο καιρός να αλλάξουμε. 

Σε ποιο στάδιο υλοποίησης βρίσκεται σήμερα το προϊόν σας και ποια ανταπόκριση υπάρχει; 

Τα προϊόντα της 12GODS θα βρίσκονται στα ράφια της ΑΒ Βασιλόπουλος πανελλαδικά τον Οκτώβριο. Είμαστε στο τέλος μιας πολύμηνης παραγωγικής διαδικασίας, με στόχο ένα ικανό stock που μας εξασφάλισε μια σιγουριά απέναντι στο έκδηλο ενδιαφέρον που υπάρχει.

Ταυτόχρονα, ήταν ευχάριστη έκπληξη το έντονο ενδιαφέρον από πολλές χώρες του εξωτερικού, που μας οδήγησε σε αναβάθμιση του χώρου και της γραμμής παραγωγής μας, η οποία θα ολοκληρωθεί στα τέλη Οκτωβρίου με στόχο την ανάπτυξη των προϊόντων 12GODS σε αγορές του εξωτερικού και νέα κανάλια διανομής.

Με δεδομένο ότι ανοίγετε έναν νέο τομέα της αγοράς, ποια είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στην προώθησή του;

Παρουσιάζουμε τα ελληνικά βότανα, εντελώς διαφοροποιημένα, ανταποκρινόμενοι στον σύγχρονο τρόπο ζωής. Ο χρήστης μιας μηχανής Nespresso μπορεί πλέον να απολαύσει ένα υγιεινό ρόφημα με μοναδική γεύση σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, αποφεύγοντας τη χρονοβόρα και περίπλοκη διαδικασία του παρελθόντος. Αυτό είναι το βασικό πλεονέκτημα που διαφοροποιεί το προϊόν στην αγορά. Ταυτόχρονα,  η ευθυγράμμιση με σύγχρονες πρακτικές για τοπικά προϊόντα που σέβονται το περιβάλλον, ενισχύουν την πρόταση προστιθέμενης αξίας για τα προϊόντα 12GODS και πάνω σε αυτή την επικοινωνιακή πολιτική θα προωθήσουμε τα προϊόντα μας. 

Ποιοι είναι οι στόχοι σας από το σημείο αυτό και μετά, και ποια τα επόμενα βήματά σας; 

Σε διεθνές επίπεδο διαμορφώνεται πλέον μία συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση στην αγορά για προϊόντα προερχόμενα από αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά (ΑΦΦ), κυρίως στις οικονομικά ανεπτυγμένες χώρες, όπως οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Βόρειας Αμερικής. Θέλουμε να απαντήσουμε σε αυτό δημιουργώντας μοναδικά προϊόντα που θα καταφέρουν να φέρουν την προστιθέμενη αξία πίσω στην χώρα μας και θα επιστρέψουν ένα μερίδιο του κέρδους εκεί από όπου προήλθε, στο χωράφι. Με τη δημιουργία ενός βιώσιμου δικτύου παραγωγών σε ολόκληρη την χώρα, στόχος είναι η συνεχόμενη ανάπτυξή του και η δημιουργία ενός προγράμματος συμβολαιακής γεωργίας με παροχές αξίας για την στήριξή τους. Με στόχο έναν πράσινο πλανήτη, θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε τις φιλικές συσκευασίες τροφίμων για το περιβάλλον, με συνεχόμενη έρευνα για κομποστοποιήσιμα και βιοδιασπώμενα υλικά και θα προσπαθήσουμε να δώσουμε λύσεις και να απαντήσουμε στις προκλήσεις των καιρών. 

Η Ομάδα των 12GODS αποτελείται από τους Φίλιππο Ζεμπίλα (Founder - General Manager), Κωνσταντίνο Μαχαίρα (Commercial Manager), Γεώργιο Γανωτή (Legal Advisor), Νικόλαο Αντωνιάδη (COO), Δημήτριο Ιωσηφίδη (R & D Director), Βασίλη Γρηγορόπουλο (Sales & Project Manager), Ιωάννη Κουρούδη (Creative Director), Δανιήλ Καραθανάση (IT Manager), Ευάγγελο Καραϊακόφογλου (Production Manager) και Λιάνθη Μπακαέ (Customer Service).

*Ο 12ος Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας είναι σε εξέλιξη. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν την πρότασή τους ηλεκτρονικά έως και 4 Οκτωβρίου, ώρα 15.00.