Η αυτόνομη οδήγηση φθάνει στο NASDAQ με την εισαγωγή της Luminar

Η αυτόνομη οδήγηση φθάνει στο NASDAQ με την εισαγωγή της Luminar

Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, που να θυμίζει την ματαίωση της δημόσιας εγγραφής της Ant Financial, πριν τελειώσει ο Δεκέμβριος θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εισαγωγής των μετοχών της Luminar Technologies στο χρηματιστήριο NASDAQ. Η εταιρεία επέλεξε για την εισαγωγή της την μέθοδο SPAC, δηλαδή την απορρόφησή της από μία ήδη εισηγμένη εταιρεία που έχει φτιαχτεί αποκλειστικά για αυτόν τον σκοπό, στην περίπτωσή μας την Gores Metropoulos (GMHI NASDAQ). Η σχετική διαδικασία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών έχουν ήδη λάβει όλες τις απαραίτητες αποφάσεις και το μόνο που μένει είναι η έγκριση από τις γενικές συνελεύσεις των μετόχων, πράγμα που σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα γίνει σύντομα. Μετά θα αλλάξει το σύμβολο της μετοχής σε LAZR και θα αρχίσει η διαπραγμάτευση του συνόλου των μετοχών της επιχείρησης.

Η Luminar ασχολείται με την ανάπτυξη της τεχνολογίας για την τοποθέτηση και λειτουργία, σε επιβατηγά και φορτηγά αυτοκίνητα, συστημάτων υποβοήθησης και υποστήριξης των οδηγών. Η τεχνολογία της Luminar βασίζεται στο σύστημα Lidar που μέσω της χρήσης ακτίνων laser (εξ ου και το σύμβολο της μετοχής) ανιχνεύει τον χώρο γύρω από ένα όχημα, εντοπίζει όλα τα αντικείμενα που υπάρχουν, αντιλαμβάνεται αν κινούνται και προς ποια κατεύθυνση. Με την χρήση κατάλληλου λογισμικού, αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιούνται για την ενημέρωση του οδηγού και των οργάνων του οχήματος για ό,τι γίνεται στον δρόμο αλλά και μέχρις ενός σημείου έξω από αυτόν. Η Luminar υποστηρίζει πως το δικό της Lidar έχει τις καλύτερες προδιαγραφές από αυτά που αναπτύσσουν άλλες εταιρείες και είναι το πιο προχωρημένο από πλευράς έρευνας και δοκιμών. Κατά την εταιρεία, ένα από τα πιο βασικά σημεία υπεροχής του δικού της Lidar είναι η ακτίνα δράσης του, που φθάνει τα 250 μέτρα. Αυτό, πάντα κατά την Luminar, δίνει ένα χρονικό περιθώριο αντίδρασης 7 δευτερολέπτων σε ένα όχημα (και τον οδηγό του) που κινείται με ταχύτητα 105 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ τα ανταγωνιστικά συστήματα έχουν πολύ μικρότερη ακτίνα δράσης που περιορίζει σημαντικά τα χρονικά περιθώρια αντίδρασης.

Η Luminar δημιουργήθηκε το 2012 στο γκαράζ του δεκαεπτάχρονου τότε Austin Russell, ο οποίος με την πάροδο του χρόνου εξασφάλισε χρηματοδότηση από επενδυτές του χώρου της τεχνολογίας και ανέπτυξε την εταιρεία. Ακόμα δεν έχει προχωρήσει η εμπορική κυκλοφορία των συστημάτων της, τα οποία βρίσκονται σε πειραματικό στάδιο, σε συνεργασία με μεγάλες εταιρείες παραγωγής οχημάτων κάθε είδους, αλλά οι παραγγελίες ξεπερνούν ήδη τα 1,3 δις δολάρια. Το πρώτο της προϊόν προβλέπεται, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που παρουσιάζεται στους επενδυτές, να κυκλοφορήσει στο τρίτο τρίμηνο του 2022. Το IRIS, όπως το ονομάζει η εταιρεία, φιλοδοξεί να είναι το πρώτο σύστημα που θα επιτρέπει την αυτόνομη πορεία επιβατηγών αυτοκινήτων σε αυτοκινητόδρομους, χωρίς να είναι απαραίτητη η επίβλεψη από τον οδηγό του οχήματος. Στην συνέχεια σχεδιάζει την παραγωγή αντίστοιχων συστημάτων για φορτηγά αυτοκίνητα και ο τελικός στόχος είναι η δημιουργία και κυκλοφορία συστημάτων που θα επιτρέπουν την αυτόνομη πορεία αυτοκινήτων σε αστικές περιοχές, χωρίς ανάγκη ανθρώπινης επίβλεψης.

Όπως προείπαμε, η εταιρεία αναμένει να αρχίσει τις πρώτες πωλήσεις της το 2022. Αν οι προβλέψεις της επαληθευθούν, ο ετήσιος κύκλος εργασιών θα ξεπεράσει τα 800 εκατομμύρια δολάρια το 2025, με οργανική κερδοφορία πάνω από 300 εκατομμύρια. Από εκεί και μετά αρχίζουν οι πραγματικά πολύ αισιόδοξες προβλέψεις, που αν επαληθευθούν μπορεί να ανταμείψουν πλουσιοπάροχα όσους την εμπιστευθούν. Σύμφωνα με αυτές, μέχρι το 2030 το μέγεθος της αγοράς για συστήματα υποβοήθησης ή υποκατάστασης των οδηγών θα ξεπεράσει τα 150 δισεκατομμύρια δολάρια. Υποθέτοντας πως τότε η Luminar θα κατέχει πάνω από το 4% αυτής της αγοράς, καταλήγουν σε μία εκτίμηση για κύκλο εργασιών πάνω από 5 δις δολάρια, με περιθώρια οργανικής κερδοφορίας πάνω από 50%.

Τέτοιου τύπου μακροπρόθεσμες προβλέψεις σπανίως επαληθεύονται, αυτό όμως δεν πτόησε δύο μεγάλες βιομηχανίες, την Volvo (το τμήμα παραγωγής αυτοκινήτων, κινεζικών συμφερόντων) και το τμήμα φορτηγών της Daimler, οι οποίες πέρα από την συνεργασία με την Luminar στην έρευνα και ανάπτυξη των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης προχώρησαν και σε αγορά μεριδίων στην εταιρεία. Δεν είναι γνωστό το ποσοστό που έχει αποκτήσει η κάθε μία, αλλά είναι πολύ θετικό από συμβολικής πλευράς αφού υποδηλώνει πως δύο τόσο μεγάλες επιχειρήσεις εμπιστεύονται μια πολύ μικρή και φιλόδοξη εταιρεία που διευθύνεται από έναν τόσο νέο επιχειρηματία. Το νεαρό της ηλικίας του Austin Russell είναι ένας παράγοντας κινδύνου, όπως και ο ανταγωνισμός που δεν είναι καθόλου βέβαιο πως είναι πραγματικά τόσο πίσω από την Luminar. Το μεγαλύτερο ρίσκο όμως είναι η ίδια η τεχνολογία Lidar, για την οποία δεν υπάρχει καμία εγγύηση πως θα επικρατήσει στην αγορά, μάλιστα ο Elon Musk, ιδρυτής και αφεντικό της Tesla, υποστηρίζει πως το Lidar θα αποδειχθεί ένα μεγάλο φιάσκο.

Στην περίπτωση όμως που ο Elon Musk δεν έχει δίκιο, και αυτό λογικά θα αρχίσει να φαίνεται μέσα στο 2021, τα κέρδη για όσους αγοράσουν τώρα τις μετοχές της Luminar μπορεί να αποδειχθούν πολύ σημαντικά. Με το χθεσινό κλείσιμο της μετοχής της GMHI, η αποτίμηση της Luminar (λαμβάνοντας υπόψη μας το σύνολο των μετοχών που θα διαπραγματεύονται μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας), είναι κοντά στα 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Ακούγονται πολλά για μία επιχείρηση που δεν έχει πουλήσει ποτέ τίποτα, αλλά δεν είναι πολλά για πολλούς επενδυτές του τεχνολογικού κλάδου που τους αρέσει να βλέπουν πολύ μπροστά.

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.