Τι οδήγησε σε εκτόξευση της τιμής του $MATIC
Crypto

Τι οδήγησε σε εκτόξευση της τιμής του $MATIC

Ράλι της τάξης του 30% μέσα σε δύο ημέρες σημείωσε το $MATIC ,το ενδέκατο μεγαλύτερο σε κεφαλαιοποίηση κρυπτονόμισμα, φτάνοντας το υψηλό έξι μηνών στα 1,15 $ την Παρασκευή. Το κρυπτονόμισμα στα πλαίσια της γενικότερης πτώσης της αγοράς κρυπτονομισμάτων διαπραγματεύεται μειωμένο κατά 61% από το υψηλό των $2.92 που είχε σημειώσει πριν 10 μήνες, στις 27 Δεκεμβρίου του 2021.

Η άνοδος εκτόξευσε τα κέρδη του κρυπτονομίσματος από τα τέλη Ιουνίου στο 270%. Η τελευταία άνοδος στο ράλι που σημειώνει το Matic, οφείλεται στην απόφαση του Meta και συγκεκριμένα του κοινωνικού δικτύου Instagram να δημιουργήσει μια εργαλειοθήκη που επιτρέπει στους χρήστες της πλατφόρμας να δημιουργούν και να πωλούν (NFT) ή ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα. Το Polygon είναι ο πρώτος συνεργάτης που επέλεξε η Meta για τη νέα λειτουργία.

«Οι δημιουργοί θα μπορούν σύντομα να φτιάξουν τα δικά τους ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα στο Instagram και να τα πουλήσουν στους θαυμαστές, τόσο εντός όσο και εκτός Instagram», ανακοίνωσε η Meta την Τετάρτη. «Θα έχουν μια εργαλειοθήκη - από τη δημιουργία (ξεκινώντας από το blockchain Polygon) και την προβολή έως την πώληση» συμπλήρωσε.

Την ίδια ημέρα, η επενδυτική τράπεζα JP Morgan πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη συναλλαγή σε αποκεντρωμένο πρωτόκολλο μέσω του Polygon. Το ράλι που σημειώνει το MATIC είναι μια απτή απόδειξη ότι παρά τα προβλήματα στις αγορές κρυπτονομισμάτων, οι επενδυτές είναι έτοιμοι να επενδύσουν σε κρυπτονομίσματα με θεμελιώδεις εξελίξεις που υπόσχονται αυξημένη χρήση και αριθμό χρηστών.

Νωρίτερα τον Σεπτέμβριο τα Starbucks έδωσαν την δυνατότητα στα μέλη του προγράμματος αφοσίωσης πελατών του Starbucks Rewards και στους συνεργάτες (υπαλλήλους) Starbucks στις Ηνωμένες Πολιτείες να κερδίζουν και να αγοράζουν ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα NFT στο Polygon. Τα Starbucks έχουν χρησιμοποιήσει το Polygon ως πάροχο blockchain για αυτό που ο γίγαντας των αλυσίδων καφέ αποκαλεί «Οδύσσεια» του web3. Η εταιρεία είπε ότι το πρόγραμμα μελών θα ξεκλειδώσει την πρόσβαση σε «καθηλωτικές εμπειρίες καφέ: Από μοναδικές συνεργασίες καλλιτεχνών μέχρι προσκλήσεις σε αποκλειστικές εκδηλώσεις».

Αντίστοιχη άνοδο κατά 60% σημείωσε και το κρυπτονόμισμα $AR, του αποκεντρωμένου δικτύου υπολογιστικού νέφους στο blockchain Arweave καθώς η Meta δήλωσε ότι θα χρησιμοποιούσε την πλατφόρμα για την αποθήκευση ψηφιακών συλλεκτικών στοιχείων.

Η Meta θα διαθέσει τις νέες δυνατότητες για έκδοση, προβολή, και πώληση NFT σε μια επιλεγμένη ομάδα καλλιτεχνών και δημιουργών περιεχομένου πρώτα πριν προσφέρει τις δυνατότητες σε ένα ευρύτερο κοινό, ανέφερε η εταιρεία σε μια δήλωση. Δημιουργοί όπως ο φωτογράφος DrifterShoots, η εικαστικός Ilse Valfré και η καλλιτέχνης Amber Vittoria είναι μεταξύ εκείνων που επιλέχθηκαν για έγκαιρη πρόσβαση στις νέες λειτουργίες NFT του Instagram.

Η Meta λέει ότι πιστεύει στο όραμα του Web3 και θέλει οι δημιουργοί να αξιοποιήσουν τα NFT για να δημιουργήσουν νέα έσοδα από το περιεχόμενό τους. «Η στρατηγική μας για τις τεχνολογίες Web3 -συμπεριλαμβανομένου του blockchain- εστιάζεται στο να βοηθήσουμε τους δημιουργούς να δημιουργήσουν έσοδα», είπε ο Kasriel.

«Πιστεύουμε ότι η τεχνολογία Web3, όπως το blockchain, θα ενισχύσει θετικά το οικονομικό μοντέλο για τους δημιουργούς, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να δημιουργήσουν νέους τύπους ψηφιακών στοιχείων για τη δημιουργία εσόδων» πρόσθεσε.

Αλλά ο Kasriel πιστεύει επίσης ότι ο χώρος των κρυπτονομισμάτων καταιγίζεται από «σύνθετες εμπειρίες» που εμποδίζουν τη μαζική υιοθέτηση. «Πρέπει να υπάρχει μια πολύ πιο απλή εμπειρία χρήστη», είπε.

Ενώ η Meta δεν θα χρεώσει αρχικά τα δικά της τέλη για τις πωλήσεις NFT που πραγματοποιούνται μέσω των εφαρμογών της, αυτό είναι στον ορίζοντα. Υποσχέθηκε επίσης να καλύψει τα τέλη συναλλαγών στο Polygon για τους αγοραστές «κατά την κυκλοφορία», αλλά δεν όρισε ημερομηνία λήξης για το προνόμιο αυτό.

«Η Meta δεν θα χρεώνει τέλη για τη δημιουργία ή την πώληση ψηφιακών συλλεκτικών αντικειμένων μέχρι το 2024», είπε ο Kasriel, αλλά σημείωσε ότι οποιεσδήποτε συναλλαγές εντός εφαρμογής «εξακολουθούν να υπόκεινται σε ισχύουσες χρεώσεις που ο χρεώνουν τα app marketplaces», όπως ο αμφιλεγόμενος φόρος 30% της Apple.