Την ώρα που η Ευρώπη δοκιμάζεται από κύμα καύσωνα με θερμοκρασίες-ρεκόρ, ο υπουργός Ενέργειας των ΗΠΑ, Κρις Ράιτ, έστειλε αιχμηρό μήνυμα προς τους Ευρωπαίους, υποστηρίζοντας ότι το κρύο παραμένει πολύ πιο θανατηφόρο από τη ζέστη.
Σύμφωνα με το Politico, μιλώντας μέσω βίντεο σε συνέδριο της Alliance for Responsible Citizenship, όπου συμμετείχαν επιδραστικές προσωπικότητες του συντηρητικού χώρου, αρκετές εκ των οποίων αμφισβητούν την κυρίαρχη επιστημονική θέση για την κλιματική αλλαγή, ο Ράιτ δήλωσε ότι «πάντα πεθαίνουν περισσότεροι άνθρωποι τον χειμώνα απ’ ό,τι το καλοκαίρι, επειδή το κρύο είναι πολύ μεγαλύτερος δολοφόνος από τη ζέστη».
Αντιπαράθεση για την κλιματική πολιτική
Ο Αμερικανός υπουργός αναφέρθηκε στους θανάτους στην Ευρώπη τον χειμώνα του 2022, όταν η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία εκτόξευσε τις τιμές της ενέργειας, κάνοντας λόγο για «καταστροφικές» επιπτώσεις στη θνησιμότητα.
Οι δηλώσεις του έγιναν την ώρα που ευρωπαϊκές κυβερνήσεις προειδοποιούν ότι οι ακραίες θερμοκρασίες αυτής της εβδομάδας συνιστούν κίνδυνο για τη ζωή, με φόντο και τον καύσωνα του 2022, ο οποίος στοίχισε τη ζωή σε περισσότερους από 60.000 ανθρώπους στην ήπειρο.
Ο Ράιτ έχει και στο παρελθόν παρουσιάσει τις χαμηλές θερμοκρασίες ως μεγαλύτερη απειλή από τη ζέστη. Ωστόσο, οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι η ακραία ζέστη αποτελεί άμεση και αυξανόμενη απειλή, καθώς η κλιματική αλλαγή κάνει τους καύσωνες πιο έντονους και πιο παρατεταμένους.
Πίεση για LNG και απάντηση από την Ευρώπη
Το κύμα ζέστης έχει οδηγήσει σε κλείσιμο σχολείων, προβλήματα στις μεταφορές και πίεση στα ενεργειακά δίκτυα. Την ίδια στιγμή, η Ουάσινγκτον πιέζει την Ευρώπη να αγοράζει περισσότερο αμερικανικό LNG, ενώ ο Τραμπ επικρίνει συχνά τις ευρωπαϊκές επενδύσεις σε αιολική και ηλιακή ενέργεια.
«Η κλιματική αλλαγή είναι ένα φαινόμενο αργής εξέλιξης, που τελικά θα αντιμετωπιστεί με καλύτερες τεχνολογίες. Ο μεγαλύτερος παράγοντας αλλαγής σήμερα είναι το φυσικό αέριο», δήλωσε ο Ράιτ.
Ανάλυση της World Weather Attribution κατέληξε ότι η ακραία ζέστη που πλήττει τμήματα της Ευρώπης και του Ηνωμένου Βασιλείου θα ήταν «σχεδόν αδύνατη» πριν από μερικές δεκαετίες χωρίς την κλιματική αλλαγή που προκαλείται από τα ορυκτά καύσιμα.
Παρά τις πιέσεις της κυβέρνησης Τραμπ, Ευρωπαίοι αξιωματούχοι επιμένουν ότι η μετάβαση σε καθαρότερη ενέργεια είναι αναγκαία.
