Νέος κύκλος έντασης καταγράφεται στη Μέση Ανατολή, καθώς οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πραγματοποίησαν τα ξημερώματα της Κυριακής, για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, νέα πλήγματα εναντίον ιρανικών στρατιωτικών στόχων στην περιοχή των Στενών του Ορμούζ. Λίγες ώρες αργότερα, η Τεχεράνη απάντησε με επιθέσεις πυραύλων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών εναντίον αμερικανικών στρατιωτικών εγκαταστάσεων στο Κουβέιτ και το Μπαχρέιν.
Σύμφωνα με την αμερικανική Κεντρική Διοίκηση (CENTCOM), οι επιθέσεις πραγματοποιήθηκαν ως απάντηση στη συνεχιζόμενη ιρανική επιθετικότητα κατά της εμπορικής ναυτιλίας και ειδικότερα στην επίθεση που σημειώθηκε το πρωί του Σαββάτου κατά του δεξαμενόπλοιου M/V Ever Lovely, αλλά και στη νέα επίθεση με drone αυτοκτονίας κατά του δεξαμενόπλοιου M/T Kiku, το οποίο έπλεε υπό σημαία Παναμά μέσω των Στενών του Ορμούζ μεταφέροντας περισσότερα από δύο εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου.
Αμερικανικά μαχητικά αεροσκάφη έπληξαν στρατιωτικές υποδομές επιτήρησης, συστήματα επικοινωνιών, θέσεις αντιαεροπορικής άμυνας, καθώς και εγκαταστάσεις αποθήκευσης μη επανδρωμένων αεροσκαφών και τοποθέτησης ναρκών.
U.S. Navy and Air Force fighter jets conducted strikes tonight on 10 Iranian military targets at multiple locations in and near the Strait of Hormuz for Iran's drone attack on M/T Kiku. pic.twitter.com/Z0TLZRqmF6
— U.S. Central Command (@CENTCOM) June 28, 2026
Παράλληλα, σύμφωνα με ιρανικά μέσα ενημέρωσης, εκρήξεις σημειώθηκαν στην περιοχή Σιρίκ, στο νότιο Ιράν, όπου επλήγη πύργος τηλεπικοινωνιών. Η κρατική τηλεόραση IRIB μετέδωσε επίσης ότι βλήματα έπληξαν χωριό στο νησί Κεσμ, χωρίς να υπάρχουν αναφορές για θύματα, ενώ πληροφορίες για εκρήξεις υπήρξαν και στην περιοχή του Μπαντάρ Αμπάς.
— U.S. Central Command (@CENTCOM) June 27, 2026
Άμεσα αντίποινα της Τεχεράνης
Δύο έως τρεις ώρες μετά τα αμερικανικά πλήγματα, ήχησαν σειρήνες στο Κουβέιτ και το Μπαχρέιν, καθώς οι ένοπλες δυνάμεις των δύο χωρών ανακοίνωσαν ότι αντιμετώπισαν επίθεση με ιρανικούς πυραύλους και drones.
Οι Φρουροί της Επανάστασης (IRGC) ανέλαβαν την ευθύνη, ανακοινώνοντας ότι στόχευσαν αμερικανικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις ως αντίποινα για τις νέες αμερικανικές επιθέσεις.
Όπως υποστήριξαν, «κατέστρεψαν οκτώ σημαντικές εγκαταστάσεις των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων στη βάση Αλί αλ Σάλεμ του Κουβέιτ και στη βάση του 5ου Στόλου στο λιμάνι Σαλμάν του Μπαχρέιν».
The siren has been sounded ..Citizens and residents are urged to remain calm and head to the nearest safe place.
— Ministry of Interior (@moi_bahrain) June 27, 2026
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν ανεξάρτητες πληροφορίες που να επιβεβαιώνουν τους ισχυρισμούς αυτούς, ενώ δεν έχει γίνει γνωστό εάν υπάρχουν ζημιές ή θύματα.
Στην ανακοίνωσή τους, που δημοσίευσε το Press TV, οι Φρουροί της Επανάστασης υποστηρίζουν ότι «η παραβίαση της κατάπαυσης του πυρός αντίκειται στο άρθρο 1 του Μνημονίου Συνεννόησης (MoU) του Ισλαμαμπάντ και θα οδηγήσει στην πλήρη διακοπή όλων των διπλωματικών διαδικασιών».
Παράλληλα προειδοποιούν ότι «κάθε εχθρική επίθεση, ανεξαρτήτως προσχήματος, ακόμη και εναντίον ασήμαντων στόχων, θα λάβει αμείλικτη απάντηση».
تتصدى حالياً الدفاعات الجوية الكويتية لهجمات صاروخية وطائرات مسيرة معادية.
— KUWAIT ARMY - الجيش الكويتي (@KuwaitArmyGHQ) June 28, 2026
تنوه رئاسة الأركان العامة للجيش أن أصوات الانفجارات إن سمعت فهي نتيجة اعتراض منظومات الدفاع الجوي للهجمات المعادية.
يرجى من الجميع التقيد بتعليمات الأمن والسلامة الصادرة عن الجهات المختصة.… pic.twitter.com/A65ETW44zq
CENTCOM: Απαντάμε στην ιρανική επιθετικότητα
Σε ανακοίνωσή της, η αμερικανική Κεντρική Διοίκηση επιβεβαίωσε τα νέα πλήγματα, επισημαίνοντας ότι πραγματοποιήθηκαν κατόπιν εντολής του Ανώτατου Διοικητή των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων.
«Μετά τις χθεσινές επιθέσεις των ΗΠΑ ως απάντηση στην ιρανική επίθεση κατά του πλοίου M/V Ever Lovely, δόθηκε στο Ιράν η ευκαιρία να τηρήσει τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός, αλλά επέλεξε να μην το πράξει», αναφέρει η ανακοίνωση.
Η CENTCOM υπογραμμίζει ότι οι επιχειρήσεις αποτελούν άμεση απάντηση στη συνεχιζόμενη ιρανική επιθετικότητα κατά της εμπορικής ναυτιλίας και διαμηνύει ότι η διέλευση εμπορικών πλοίων από τα Στενά του Ορμούζ συνεχίζεται κανονικά, ενώ οι αμερικανικές δυνάμεις παραμένουν σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα.
Νέες απειλές Τραμπ
Στον απόηχο των εξελίξεων, ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, εξαπέλυσε νέες απειλές κατά της Τεχεράνης μέσω ανάρτησής του στην πλατφόρμα Truth Social.
«Αμερικανικά αεροσκάφη έπληξαν μόλις αποθήκες ιρανικών πυραύλων και drones, καθώς και θέσεις παράκτιων ραντάρ, για την εκ νέου παραβίαση της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός», ανέφερε.
Παράλληλα προειδοποίησε ότι «μπορεί να έρθει κάποια στιγμή (…) που θα αναγκαστούμε να ολοκληρώσουμε στρατιωτικά το έργο που ξεκινήσαμε με μεγάλη επιτυχία», ενώ κατέληξε με την απειλή πως «εάν συμβεί αυτό, η Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν δεν θα υπάρχει πλέον».

