Προσάραξη του «Κίσσαμος» στη Μήλο: Αποκαταστάθηκε η βλάβη και συνεχίζει το ταξίδι προς Σούδα
ΔΑΝΑΗ ΔΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ/EUROKINISSI
ΔΑΝΑΗ ΔΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ/EUROKINISSI

Προσάραξη του «Κίσσαμος» στη Μήλο: Αποκαταστάθηκε η βλάβη και συνεχίζει το ταξίδι προς Σούδα

Το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Κίσσαμος» συνεχίζει κανονικά το προγραμματισμένο δρομολόγιό του προς τη Σούδα, καθώς ολοκληρώθηκαν οι απαραίτητοι τεχνικοί έλεγχοι στο λιμάνι του Αδάμαντα και οι αρμόδιες αρχές χορήγησαν το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας. Έτσι, έλαβε τέλος και η πολύωρη αναμονή των επιβατών που παρέμειναν στο πλοίο μετά το περιστατικό της προσάραξης.

Το συμβάν σημειώθηκε λίγο μετά τις 03:00 τα ξημερώματα, όταν το πλοίο, εκτελώντας το δρομολόγιο Πειραιάς – Μήλος – Σούδα, παρουσίασε γενική διακοπή ηλεκτρικής τροφοδοσίας (blackout) αμέσως μετά τον απόπλου από τη Μήλο, με αποτέλεσμα να προσαράξει σε αβαθή κοντά στο λιμάνι του Αδάμαντα.

Το πλήρωμα αποκατέστησε τη βλάβη και το πλοίο αποκολλήθηκε με ίδια μέσα, επιστρέφοντας με ασφάλεια στο λιμάνι, όπου παρέμεινε μέχρι να ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες επιθεωρήσεις.

Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, στο πλοίο επέβαιναν 1.246 επιβάτες και 108 μέλη πληρώματος. Στο σημείο κινητοποιήθηκαν άμεσα περιπολικό σκάφος του Λιμενικού, αλιευτικό σκάφος και παραπλέον επιβατηγό-οχηματαγωγό, ενώ πριν από την αποκόλληση πραγματοποιήθηκε υποβρύχιος έλεγχος των υφάλων από ιδιώτη δύτη.

Οι αρχές διευκρίνισαν ότι από το περιστατικό δεν υπήρξαν τραυματισμοί, δεν παρατηρήθηκε εισροή υδάτων ούτε θαλάσσια ρύπανση. Παράλληλα, διατάχθηκε προανάκριση από το Λιμεναρχείο Μήλου για τη διερεύνηση των αιτίων της βλάβης.

Η ανακοίνωση του Λιμενικού:

«Τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Μήλου για προσάραξη του Επιβατηγού – Οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίου «ΚΙΣΣΑΜΟΣ» σε αβαθή πλησίον του λιμένα Μήλου. Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμάνι της Μήλου εκτελώντας το προγραμματισμένο δρομολόγιο Πειραιάς – Μήλος – Σούδα με 1.246 επιβάτες και 108 μέλη πληρώματος, όταν παρουσίασε απώλεια ηλεκτρικής ενέργειας (blackout), ενώ στην περιοχή έπνεαν βόρειοι άνεμοι έντασης 5-6 μποφόρ.

Υπό τον συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.), στο σημείο κατέπλευσαν άμεσα ένα Περιπολικό Σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (ΠΛΣ), ένα αλιευτικό σκάφος και ένα παραπλέον πλοίο. Πριν από οποιαδήποτε ενέργεια αποκόλλησης, διενεργήθηκε επιτόπιος υποβρύχιος έλεγχος των υφάλων από ιδιώτη δύτη. Στη συνέχεια, το πλοίο αποκολλήθηκε με ίδια μέσα και κατέπλευσε αυτοδύναμα και με ασφάλεια στο λιμάνι της Μήλου, συνοδευόμενο από το ΠΛΣ.

Από το συμβάν δεν υπήρξε τραυματισμός μεταξύ των επιβατών και του πληρώματος, ενώ το σύνολο των επιβατών παραμένει εντός του πλοίου. Παράλληλα, δεν έχει παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση ή εισροή υδάτων.

Από το Λιμεναρχείο Μήλου απαγορεύτηκε άμεσα ο απόπλους του πλοίου, το οποίο παραμένει προσδεδεμένο με ασφάλεια στον λιμένα. Στο «ΚΙΣΣΑΜΟΣ» διενεργείται ενδελεχής επιθεώρηση σε όλους τους τομείς για τη διακρίβωση των αιτιών της βλάβης, ενώ παράλληλα πραγματοποιείται νέος υποβρύχιος έλεγχος στα ύφαλά του εντός του λιμένα.

Προανάκριση διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή της Μήλου».

Επιβάτης του πλοίου, μιλώντας στην ΕΡΤ, περιέγραψε ότι οι ταξιδιώτες ενημερώθηκαν από τα μεγάφωνα για τεχνικό πρόβλημα. Όπως ανέφερε, αρκετοί βγήκαν στα καταστρώματα και διαπίστωσαν ότι το πλοίο βρισκόταν κοντά σε βραχονησίδα, ενώ στη συνέχεια ενημερώθηκαν πως θα επέστρεφε στο λιμάνι της Μήλου μέχρι να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι του Λιμενικού.

Από την πλευρά της, η ANEK Lines ανακοίνωσε ότι η τεχνική βλάβη αποκαταστάθηκε από το πλήρωμα του μηχανοστασίου και ότι η εταιρεία συνεργάστηκε με τις αρμόδιες αρχές καθ' όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, έως ότου δοθεί η άδεια για τη συνέχιση του ταξιδιού.

Η ανακοίνωση της ΑΝΕΚ:

«Η ANEK Lines ενημερώνει ότι το πλοίο Κίσσαμος απέπλευσε από το λιμάνι της Μήλου με προορισμό τα Χανιά, προκειμένου να ολοκληρώσει το προγραμματισμένο δρομολόγιό του.

Προηγήθηκε σχετική επιθεώρηση από τις αρμόδιες Αρχές οι οποίες διαπίστωσαν το αξιόπλοο του πλοίου και χορήγησαν άδεια απόπλου».