Η επιτυχημένη δημόσια προσφορά του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και η πορεία της τιμής της μετοχής από την πρώτη επίσημη παρουσία της στο ταμπλό της Λεωφόρου Αθηνών αποτελεί μια ουσιαστική ένδειξη για την πολυαναμενόμενη αναβάθμιση της ελληνικής αγοράς, που αποτελεί πάγιο στόχο της διοίκησης του Χρηματιστηρίου Αθηνών.
Με το «καλημέρα» η μετοχή του ΔΑΑ διαμορφώνεται στα 9,3 ευρώ ανά μετοχή , έναντι 8,2 ευρώ που ήταν η τιμή εισαγωγής έχοντας καταγράψει άνοδο 13,41%. Σημειώνεται ότι ενδοσυνεδριακά η τιμή της μετοχής έφθασε και στα 9,56 ευρώ. Ο όγκος συναλλαγών διαμορφώνεται μέχρι στιγμής στα 6,81 εκατ.τεμάχια και η αξία στα 2,79 δισ.ευρώ.
Το επενδυτικό ενδιαφέρον φάνηκε από την υπερκάλυψη κατά 11,6 φορές της προσφοράς των 90 εκατ.μετοχών. Η ζήτηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα και τη διαμόρφωση της τιμής εισαγωγής στο ανώτατο όριο του εύρους, δηλαδή στα 8,2 ευρώ.
Στο ελληνικό βιβλίο, μέσω του οποίου διατέθηκαν 12,2 εκατ. μετοχές, δηλαδή το 13,56% του συνόλου, η προσφορά υπερκαλύφθηκε κατά 16,9 φορές.
Στο διεθνές βιβλίο όπου διατέθηκαν 77,8 εκατ. μετοχές δηλαδή το 86,44% του συνόλου, υπερκαλύφθηκε κατά 10,8 φορές. Ετσι, το ΤΑΙΠΕΔ κατάφερε να «πιάσει» το στόχο του με την άντληση 784,7 εκατ. Ευρώ.
Ένα άλλο σημείο που επισημαίνουν οι αναλυτές είναι ότι το «Ελ. Βενιζέλος» θα ακολουθήσει μια ικανοποιητική μερισματική πολιτική.
Αν και το μέρισμα από τη χρήση του 2023 θα είναι περιορισμένο προς τους νέους μετόχους και εκτιμάται ότι θα ανέλθει περί τα 80 εκατ.ευρώ, υπενθυμίζεται ότι οι μέτοχοι έχουν λάβει μέχρι στιγμής 685 εκατ. ευρώ μέσα στο 2023 μέσω της διανομής μερίσματος από τη χρήση του 2022 και του προμερίσματος από τα κέρδη στο εννεάμηνο του 2023 συν την επιστροφή κεφαλαίου από τα κέρδη εις νέον.
Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί και στον τομέα των επενδύσεων, ο οποίος δυνητικά θα αυξήσει τον αριθμό των επιβατών που θα εξυπηρετούνται και ο οποίος για το 2023 ήταν 26 εκατομύρια. Το αναπτυξιακό πλάνο του ΔΑΑ στην πρώτη φάση, ως το 2028, περιλαμβάνει επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ και προβλέπει την επέκταση του terminal όπως και των χώρων στάθμευσης. Υπολογίζεται ότι με αυτές το Βενιζέλος θα μπορεί να εξυπηρετεί 33 εκατ. επιβάτες.
Η δεύτερη φάση έως το 2033, προβλέπει επενδύσεις ύψους 650 εκατ. ευρώ για περαιτέρω επέκταση των terminals και των χώρων στάθμευσης. Υπολογίζεται ότι θα μπορούν να εξυπηρετούνται 40 εκατ. επιβάτες.