Δώδεκα νέα φεγγάρια ανακαλύφθηκαν στον Δία
shutterstock

Δώδεκα νέα φεγγάρια ανακαλύφθηκαν στον Δία

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν 12 νέα φεγγάρια γύρω από τον Δία, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός τους να φτάσει το ρεκόρ των 92.

Αυτά είναι περισσότερα από οποιονδήποτε άλλο πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος. Ο Κρόνος, ο άλλοτε πρωτοπόρος, έρχεται δεύτερος με 83 επιβεβαιωμένα φεγγάρια.

Τα φεγγάρια του Δία προστέθηκαν πρόσφατα σε έναν κατάλογο που τηρείται από το Κέντρο Μικρών Πλανητών της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης, δήλωσε ο Σκότ Σέπαρντ του Ινστιτούτου Carnegie, ο οποίος συμμετείχε στην ομάδα.

Ανακαλύφθηκαν με τη χρήση τηλεσκοπίων στη Χαβάη και τη Χιλή το 2021 και το 2022 και οι τροχιές τους επιβεβαιώθηκαν με παρατηρήσεις που ακολούθησαν.

Αυτά τα νεότερα φεγγάρια κυμαίνονται σε μέγεθος από 1 χιλιόμετρο έως 3 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον Σέπαρντ.

"Ελπίζω να μπορέσουμε να απεικονίσουμε ένα από αυτά τα εξωτερικά φεγγάρια από κοντά στο εγγύς μέλλον για να προσδιορίσουμε καλύτερα την προέλευσή τους", έγραψε σε ένα email.

Τον Απρίλιο, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος θα στείλει ένα διαστημόπλοιο στον Δία για να μελετήσει τον πλανήτη και μερικά από τα μεγαλύτερα, παγωμένα φεγγάρια του. Και το επόμενο έτος, η NASA θα εκτοξεύσει το Europa Clipper για να εξερευνήσει το ομώνυμο φεγγάρι του Δία, το οποίο θα μπορούσε να φιλοξενεί ωκεανό κάτω από τον παγωμένο φλοιό του.

Τα πρόσφατα ανακαλυφθέντα φεγγάρια του Δία δεν έχουν ακόμη ονομαστεί. Ο Σέπαρντ είπε ότι μόνο τα μισά από αυτά είναι αρκετά μεγάλα - τουλάχιστον 1,5 χιλιόμετρο περίπου - για να δικαιολογήσουν ένα όνομα.