Παπαθανάσης: Με χαμηλότερα προαπαιτούμενα η εφοδιαστική αλυσίδα

Παπαθανάσης: Με χαμηλότερα προαπαιτούμενα η εφοδιαστική αλυσίδα

Στον έντονο ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας, αλλά και στον σχεδιασμό της κυβέρνησης για τους αναπτυξιακούς νόμους, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, μιλώντας, σήμερα, στο 2ο Φόρουμ Καινοτομίας, με τίτλο «Η Καινοτομία οδηγεί τις εξελίξεις», που πραγματοποιήθηκε σε υβριδική μορφή, στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» και συνδιοργανώθηκε από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και την πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα.

Ο κ. Παπαθανάσης, χαιρετίζοντας το τρίτο πάνελ του φόρουμ για τα Logistics με τίτλο «Στον Δρόμο της Αυτοματοποίησης και της Τεχνητής Νοημοσύνης», επισήμανε ότι στην Ελλάδα, καθ' όλη τη διάρκεια της πανδημίας, δεν καταγράφηκαν ελλείψεις προϊόντων, λόγω του άμεσου συντονισμού όλων των συμμετεχόντων στον κλάδο των μεταφορών και των logistics.

«Ακολουθήσαμε ένα πρόγραμμα που δεν οδήγησε σε άδεια ράφια, εξασφαλίζοντας την υποδειγματική λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας», ανέφερε, ενώ σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του στάθηκε στον νόμο περί στρατηγικών επενδύσεων, σημειώνοντας ότι «προβλέπει ιδιαίτερη μέριμνα για την εφοδιαστική αλυσίδα, με χαμηλότερα ύψη προ-απαιτούμενων για τη συμπερίληψη του κλάδου στις διατάξεις του ισχύοντος πλαισίου και την εξασφάλιση ενισχύσεων. Οι παρεμβάσεις μας συνδυάζουν και τα επιχειρηματικά πάρκα, προβλέποντας με τον τρόπο αυτό κεφαλαιακή στήριξη και από το Ταμείο Ανάκαμψης», πρόσθεσε.

   Σε ό,τι αφορά την αδειοδοτική διαδικασία, ο κ. Παπαθανάσης ανέφερε ότι «σεβόμενοι τους περιβαλλοντικούς όρους, κινούμαστε γρήγορα, καθότι δεν θα υπάρξει δεύτερη ευκαιρία. Τα 77 δισ. ευρώ που μας προσφέρουν τα διαρθρωτικά ταμεία και η προβλεπόμενη μόχλευση των 40 δισ. ευρώ σε ιδιωτικούς πόρους εξασφαλίζουν κεφαλαιακή επάρκεια, ώστε η Ελλάδα να μην χάσει το "τρένο" της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης», τόνισε.

   Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε και στα καθεστώτα του Αναπτυξιακού Νόμου, υπογραμμίζοντας ότι σε πολλά από αυτά μπορεί να ενταχθεί κι η εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ σχολιάζοντας την πορεία της οικονομίας σημείωσε ότι «οι προβλέψεις της κυβέρνησης για την εξέλιξη του ΑΕΠ κατά το 2022, αν και συντηρητικές, δείχνουν ότι η Ελλάδα, όχι μόνο θα καλύψει το κενό του 2019, αλλά θα εξασφαλίσει και ένα +1,7% ανάπτυξη, αποτελώντας ίσως τη μοναδική χώρα στην ΕΕ με ανάλογες επιδόσεις».

   Τις επόμενες μέρες στη δημοσιότητα ο διαγωνισμός για το «Θριάσιο ΙΙ»

   Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Ιωάννης Ξιφαράς, επισήμανε ότι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για το «Θριάσιο Ι» και το «Θριάσιο ΙΙ» όπως και για την πλήρη αναβάθμιση και επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου, προχωρούν ταχύτατα.

   Ο ίδιος σημείωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση έθεσε ψηλά στις προτεραιότητές της την ενίσχυση των Logistics, ώστε η Ελλάδα να αποτελέσει ένα διεθνές διακομιστικό κέντρο στην ΝΑ Μεσόγειο και ο κλάδος να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης των εμπορικών δραστηριοτήτων της χώρας.

   Αναφερόμενος ειδικότερα στο «Θριάσιο Ι», υπογράμμισε ότι «καταφέραμε να ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες παραχώρησης, ήδη δόθηκε η σχετική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού και τις επόμενες μέρες το σχέδιο της σύμβασης θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Το 2022 το "Θριάσιο Ι" θα αποτελέσει ένα project σε λειτουργία» ανάφερε χαρακτηριστικά, ενώ για το «Θριάσιο ΙΙ» τόνισε ότι τις επόμενες μέρες θα δοθεί στη δημοσιότητα ο σχετικός διαγωνισμός.

   Σε ό,τι αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο, ανέφερε ότι ήδη έχουν ωριμάσει έργα 4 δισ. ευρώ για την ανάπτυξή του, με τη χρήση νέων διαγωνιστικών μεθόδων, όπως ο ανταγωνιστικός διάλογος. «Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ, υλοποιούν ένα πρόγραμμα αξίας 3,5 δισ. ευρώ και παράλληλα υποστηρίζει έργο ΣΔΙΤ για τη λειτουργία και την αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου», πρόσθεσε.

   Τέλος, ο κ. Ξιφαράς αναφέρθηκε και στη σιδηροδρομική αγορά και τη λειτουργία της, δίνοντας έμφαση στην αξιοποίηση των άγονων γραμμών, όπως και στις σχεδιαζόμενες επενδύσεις για την ένταξη στο δίκτυο νέων σύγχρονων τρένων.