Μποφόρ στην κρουαζιέρα: Μετ εμποδίων η αποβίβαση 7.000 τουριστων στον Πειραιά

Μποφόρ στην κρουαζιέρα: Μετ εμποδίων η αποβίβαση 7.000 τουριστων στον Πειραιά

Με ανεπανόρθωτες ζημιές κινδυνεύει ο κλάδος της κρουαζιέρας, την ώρα μάλιστα που εμφανίζει δυναμική ανάπτυξη, απο τις εδώ και 15 μέρες συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια. 

Το πρωί κατέπλευσαν στο λιμάνι του Πειραιά 7 μεγάλα κρουαζιερόπλοια και 1 στο λιμάνι του Λαυρίου και η αποβίβαση των περίπου 7.000 επιβατών που μετέφεραν πραγματοποιήθηκε μετ εμποδίων καθώς οι τουρίστες αναγκάστηκαν να μεταφέρουν μόνοι τους τις αποσκευές τους, αφού οι εργαζόμενοι στο λιμάνι απεργούν ζητώντας εξασφάλιση των εργασιακών τους σχέσεων.

Η ίδια ταλαιπωρία αναμένει και άλλους 7.000 ταξιδιώτες οι οποίοι θα επιβιβαστούν σε αυτά τα πλοία για να  πραγματοποιήσουν το δική τους κρουαζιέρα.

Η κατάσταση αυτή εφόσον συνεχιστεί δεν αποκλείεται να οδηγήσει τα κρουαζιερόπλοια σε άλλα λιμάνια εκτός Πειραιά και αυτός που μπορεί να επωφεληθεί είναι η Τουρκία που προσπαθεί να κερδίσει όσο γίνεται μεγαλύτερα μερίδια από την κρουαζιέρα.

Σε δηλώσεις του του σήμερα το πρωί ο εκπρόσωπος του κλάδου της κρουαζιέρας κ. Νομικός υπογράμμισε τον κίνδυνο που υπάρχει για τον κλάδο από την κατάσταση αυτή και επεσήμανε πως οι εργαζόμενοι αν και έουν δίκιο που διαμαρτύρονται για την μή ύπαρξη πλαισίου στις εργασιακές τους σχέσεις θα έπρεπε να είχαν δείξει δείγματα καλής θέλησης τη σημερινή μέρα ώστε να μην χαθούν τα οφέλη που φέρνει στον τουρισμό και τη χώρα η κρουαζιέρα.      

Τις προηγούμενες ημέρες η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) με επιστολή της απηύθυνε έκκληση να γίνουν ενέργειες προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στα λιμάνια από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων, καθώς οι διαχειρίστριες εταιρείες των κρουαζιερόπλοιων δε μπορούν να εξυπηρετηθούν στις μεταφορές των αποσκευών των επιβατών και στην τροφοδοσία τους.

«Από την όλη αυτή κατάσταση και συμπεριφορά, οι διαχειρίστριες εταιρείες μελετούν σοβαρά την αλλαγή δρομολογίων των κρουαζιεροπλοίων, παραλείποντας τον Πειραιά και με κατεύθυνση σε άλλους λιμένες, μεταξύ των οποίων και γειτονικών χωρών» είχε δηλώσει ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, Θεόδωρος Κόντες.

Οι λιμενεργάτες πάντως εμφανίζονται ανυποχώρητοι μετά μάλιστα και την χθεσινή έγκριση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ από τη γενική συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού και όπως λένε, δεν πρόκειται να κάνουν πίσω, εάν δεν λυθεί το θέμα της εργασιακής σχέσης.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος «δε θα αναστείλουμε καμία απεργιακή κινητοποίηση. Θα μείνουμε μέσα στο λιμάνι, αν δεν λυθεί το θέμα της εργασιακής συνέχειας με ασφαλείς και σταθερές θέσεις εργασίας, όπως δυστυχώς στα λόγια παραδέχεται η κυβέρνηση, αλλά στην πράξη δεν κάνει τίποτα».

Τα προβλήματα που δημιουργούν αυτές οι κινητοποιήσεις καταγράφουν οι διεθνείς εταιρείες που χρησιμοποιούν το λιμάνι του Πειραιά. Ο αντιπρόεδρος της Holland America με επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας, την υπουργό Τουρισμού και το ΤΑΙΠΕΔ, είχε επισημάνει τα προβλήματα και ενημέρωνε  ότι τα συγκεκριμένα  κρουαζιερόπλοια είναι μεγάλα και δεν μπορούν να δέσουν σε άλλο λιμάνι. Σημειώνεται ότι στο παρελθόν η Holland America είχε συζητήσει με τις ελληνικές αρχές τις προοπτικές για να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο ο κλάδος της κρουαζιέρας στη χώρα μας.

Μεταξύ άλλων ο Bill Sharp σημείωνε στην επιστολή του:

?"Σας γράφω σήμερα με ιδιαίτερη ανησυχία σε σχέση με τη συνεχιζόμενη απεργία των λιμενεργατών και των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, που επηρεάζει τις λειτουργίες της κρουαζιέρας στον Πειραιά. Τις τελευταίες τρεις εβδομάδες καταφέραμε να φέρουμε σε πέρας τη λειτουργία των υπηρεσιών μας είτε μεταφέροντας τα πλοία μας στο λιμάνι του Λαυρίου είτε χρησιμοποιώντας ανεξάρτητο προσωπικό στον Πειραιά που αναπλήρωνε τους απεργούς λιμενεργάτες. 

Αυτό το Σάββατο 11 Ιουνίου έχουμε σχεδιασμένα 3 πλοία να αφιχθούν στο λιμάνι του Πειραιά: τα Seabourn Odyssey, MS Oosterdam και Royal Princess. Μαζί υπολογίζεται ότι φτάνουν τους 6200 επισκέπτες κρουαζιέρας από τα πλοία του ομίλου Holland America. Περίπου οι μισοί θα αποβιβαστούν και περίπου ο ίδιος αριθμός θα επιβιβαστεί την ίδια ημέρα. Κάθε ένα από αυτά τα πλοία χρειάζεται υπηρεσίες μεταφοράς αποσκευών, αχθοφόρους, καθώς και προσωπικό που  θα μεταφέρει προμήθειες για τα πλοία.

Σας απευθύνω έκκληση να λάβετε όλα τα απαραίτητα βήματα για να εγγυηθείτε την επιτυχημένη λειτουργία των πλοίων μας για αυτό το Σαββατοκύριακο και για το υπόλοιπο της σεζόν.