Γ. Μαυρωτάς: Το νέο σύστημα για τις Πανελλαδικές πρέπει να έχει ορίζοντα 10ετίας

Γ. Μαυρωτάς: Το νέο σύστημα για τις Πανελλαδικές πρέπει να έχει ορίζοντα 10ετίας

Την άποψη ότι το νέο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων πρέπει να ψηφιστεί με ευρεία πλειοψηφία και να έχει ορίζοντα 10ετίας, εξέφρασε μετά την συνάντησή του με τον υπουργό Παιδείας ο βουλευτής του Ποταμιού, Γ. Μαυρωτάς. Όπως τόνισε, απαιτείται εξαντλητικός διάλογος και διαβούλευση και να κατατεθούν προτάσεις από όλους τους φορείς έτσι ώστε να αναζητηθούν συναινέσεις και το νέο σύστημα για το Λύκειο και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να ψηφιστεί με ευρεία πλειοψηφία.

Κατά τη συνάντηση με τον υπουργό, τέθηκαν οι προβληματισμοί και οι προτάσεις εκ μέρους του Ποταμιού για τους νέους σχεδιασμούς του Υπουργείου ενώ υπήρξε σύγκλιση σε ορισμένα γενικά ζητήματα φιλοσοφίας αλλά και συγκεκριμένα σημεία διαφωνίας.

Ο κ. Μαυρωτάς συμφώνησε ότι η αποκατάσταση του ρόλου του Λυκείου είναι το μεγάλο στοίχημα μιλώντας για ένα εθνικό απολυτήριο που πρέπει να έχει αντίκρισμα και να μην είναι ένα κενό χαρτί. Για να γίνει αυτό, τόνισε ότι πρέπει να υπάρχει αντικειμενικός και ενιαίος τρόπος αξιολόγησης των μαθητών σε όλη την Ελλάδα, από τον Έβρο ως την Γαύδο. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με διαδικασίες όπως η τράπεζα θεμάτων η οποία θα περιλαμβάνει θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας.

Στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι το εθνικό απολυτήριο είναι βασική πρόταση του Ποταμιού εξαρχής και μάλιστα επεσήμανε ότι στην αξιολόγηση πρέπει να συμμετέχουν και οι άλλες τάξεις του Λυκείου και όχι μόνο η Γ' Λυκείου. Ο υπεύθυνος Παιδείας του Ποταμιού υποστήριξε ότι με τον τρόπο αυτό θα αποφορτιστούν και οι πανελλαδικές εξετάσεις που σήμερα κρίνουν τα πάντα.

Ο κ. Μαυρωτάς ανέφερε ότι πρέπει και τα ΑΕΙ να έχουν λόγο στις εισαγωγικές εξετάσεις και συγκεκριμένα τα τμήματα να μπορούν να καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων, τα εξεταζόμενα μαθήματα και τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων.

Ειδική αναφορά έγινε για τη σημασία της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης που πρέπει να έχει αναβαθμισμένο ρόλο στην εκπαίδευση, προκειμένου να καταρριφθούν τα κοινωνικά στερεότυπα και να ευθυγραμμιστεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι.

Φωτογραφία αρχείου SOOC