Eurostat: Μείωση της κατανάλωσης τροφίμων, ποτών και καπνό στην Ευρωζώνη

Eurostat: Μείωση της κατανάλωσης τροφίμων, ποτών και καπνό στην Ευρωζώνη

Οι καταναλωτές στην Ευρωζώνη μείωσαν τις δαπάνες για τρόφιμα, ποτά και καπνό για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Μάιο, εν μέσω μιας εκτίναξης των τιμών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, που δόθηκαν στη δημοσιότητα την Τετάρτη.

Η πτώση των βασικών αγορών ήρθε καθώς οι συνολικές λιανικές πωλήσεις στις 19 χώρες του ευρώ αυξήθηκαν ελαφρώς τον Μάιο του ίδιου μήνα, αλλά κάτω από τις προσδοκίες της αγοράς.

Η Eurostat ανέφερε ότι οι αγορές των καταναλωτών αυξήθηκαν κατά 0,2% τον Μάιο σε μηνιαία βάση, αφού υποχώρησαν κατά 1,4% τον Απρίλιο.

Οικονομολόγοι που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters ανέμεναν άνοδο 0,4% τον μήνα.

Σε σύγκριση με πέρυσι, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν επίσης τον Μάιο κατά 0,2%, ανέφερε η Eurostat, ξεπερνώντας τις προσδοκίες της αγοράς για πτώση 0,4%.

Παρά την οριακή συνολική αύξηση των δαπανών λιανικής, οι πωλήσεις τροφίμων, ποτών και καπνού μειώθηκαν τον μήνα κατά 0,3%, επιδεινώνοντας την πτώση 2,3% που καταγράφηκε τον Απρίλιο, η οποία ήταν η χειρότερη πτώση από τον Ιούνιο του 2020, όταν τα κράτη της ευρωζώνης άρχισαν δειλά να ανοίγουν ξανά τις οικονομικές τους δραστηριότητες μετά το lockdown.

Ωστόσο, η Eurostat αναθεώρησε ελαφρώς προς τα πάνω την προκαταρκτική της εκτίμηση για την πτώση των λιανικών πωλήσεων τον Απρίλιο, την οποία αρχικά είχε υπολογίσει ότι ήταν 2,6%.

Κατά το έτος, οι πωλήσεις τροφίμων, ποτών και καπνού μειώθηκαν κατά 3,6% τον Μάιο, σε συνάρτηση με την πτώση που είχε καταγραφεί ένα μήνα νωρίτερα, σύμφωνα με την πτωτική τάση που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο.

Η πτώση των αγορών βασικών αγαθών συνέπεσε με την άνοδο ρεκόρ των τιμών, με τον ονομαστικό πληθωρισμό στο 8,1% τον Μάιο και εκτιμάται ότι αυξήθηκε στο 8,6% τον Ιούνιο

Οι τιμές των τροφίμων, του αλκοόλ και του καπνού εκτιμάται από τη Eurostat ότι αυξήθηκαν κατά 7,5% τον Μάιο σε ετήσια βάση και 8,9% τον περασμένο μήνα.

Οι καταναλωτές της ευρωζώνης μείωσαν επίσης τις δαπάνες τους για καύσιμα και ηλεκτρονικές αγορές κατά 0,2% τον μήνα και στις δύο περιπτώσεις.

Η συνολική άνοδος στις λιανικές πωλήσεις οφειλόταν στην αύξηση 1,2% στα μη εδώδιμα προϊόντα, μια τεράστια κατηγορία που περιλαμβάνει είδη ένδυσης, φάρμακα και καλλυντικά.