Δύο δεξαμενόπλοια προσέγγισαν το «Αγ. Ζώνη» για να συνεχιστεί η απάντληση

Δύο δεξαμενόπλοια προσέγγισαν το «Αγ. Ζώνη» για να συνεχιστεί η απάντληση

Το πετρελαιοφόρο "Aegean breeze 1" προσέγγισε, πρωινές ώρες σήμερα, το σημείο όπου έχει βυθιστεί το μικρό δεξαμενόπλοιο «ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ», νοτιοδυτικά της Αταλάντης, προκειμένου να συνεχιστεί η απάντληση των καυσίμων από το ναυάγιο, μια διαδικασία που έχει σταματήσει εδώ και δύο ημέρες. Κοντά στο σημείο του ναυαγίου βρίσκεται και το δεξαμενόπλοιο "Siros".

Σύμφωνα με πληροφορίες τα δύο πλοία ανήκουν σε διαφορετικές εταιρείες και η μία έχει αιτηθεί να απαντλήσει το πετρέλαιο ως πετρελαιοειδή κατάλοιπα και η άλλη ως φορτίο.

Μέχρι στιγμής πάντως από τις αρμόδιες Αρχές δεν έχει γίνει γνωστό αν η διαδικασία απάντλησης θα ξεκινήσει άμεσα, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, στον πλωτό γερανό που βρίσκεται στο σημείο έχουν συγκεντρωθεί περίπου 300 κυβικά μίγματα πετρελαιοειδών από το "ΑΓ.ΖΩΝΗ"

Σημειώνεται ότι έως τώρα την επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων, από το ναυαγισμένο πλοίο, είχε το δεξαμενόπλοιο «Lassea», στο οποίο έληξαν τα πιστοποιητικά ασφαλείας του ενώ έπειτα από έλεγχο λιμενικών και τελωνειακών στις δεξαμενές έρματος του πλοίου εντοπίστηκαν ποσότητες πετρελαιοειδών μιγμάτων, χωρίς τα νόμιμα παραστατικά.

Για την υπόθεση του «Lassea» συνελήφθησαν ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του πλοίου, που κρατούνται από προχθές στο κεντρικό λιμεναρχείο Πειραιά και στους οποίους έχει ήδη ασκηθεί δίωξη για παραβίαση τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος.

Η εκδίκαση της υπόθεσής των δύο κατηγορουμένων ναυτικών ξεκίνησε χθες και θα επαναληφθεί εκ νέου σήμερα στις τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά, ενώ οι τέσσερις μάρτυρες κατηγορίας (λιμενικοί και τελωνειακοί) δεν παρουσιάστηκαν, καθώς, όπως ανακοίνωσε το λιμενικό σώμα, ακόμα δεν έχει ογκομετρηθεί το παράνομο φορτίο και συνεπώς δεν υπάρχει ακόμα η απαιτούμενη έκθεση προσδιορισμού των διαφυγόντων δασμών και λοιπών φόρων, που πρέπει απαραιτήτως να προσκομιστεί ενώπιον του δικαστηρίου για να συνεχιστεί η διαδικασία.

Το γεγονός αυτό επιβεβαίωσε και η συνήγορος του πλοιάρχου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η οποία έως χθες δεν είχε ακόμα λάβει γνώση της δικογραφίας.

Σύμφωνα με την πρώτη πληροφόρηση, στο συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο -που σύμφωνα με το λιμενικό σώμα είχαν βρεθεί μίγματα πετρελαιοειδών χωρίς νόμιμα παραστατικά - είχαν φορτωθεί 1.533 κυβικά πετρελαιοειδών με απάντληση από το βυθισμένο πλοίο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ», τα οποία αναμένεται να αδειάσει το δεξαμενόπλοιο με εισαγγελική εντολή στα ΕΛΠΕ.

EMSA: Εκτός από το πλοίο στη Μάλτα, υπήρχαν άλλα πλοία σε Κύπρο, Βουλγαρία

Διαψεύδει και πάλι η EMSA τον υπουργό Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλή. Σε τηλεφωνική επικοινωνία του skai.gr με την εκπρόσωπο Τύπου του EMSA έγινε σαφές πως κοντά στην Ελλάδα δεν ήταν μόνο το πλοίο στη Μάλτα, αλλά ακόμη ένα που βρισκόταν στην Κύπρο και συγκεκριμένα στο λιμάνι της Λεμεσού ενώ υπήρχε επίσης σκάφος του EMSA στο λιμάνι της Βάρνας στη Βουλγαρία.

Πάντως, όπως αναφέρει ο skai.gr, τα δύο πλοία του EMSA, Alexandria (που βρισκόταν στη Λεμεσό) και το Balluta Bay (που βρισκόταν στη Βαλέτα της Μάλτας) θα είχαν μόλις τρεις ώρες διαφορά ως προς την ώρα άφιξής τους στη Σαλαμίνα.

Πιο κοντά και από τα δύο, χιλιομετρικά, ήταν μεν το Galaxy Eco στη Βάρνα της Βουλγαρίας (530 ναυτικά μίλια) αλλά για το πέρασμα του Βοσπόρου θα χρειαζόταν επιπλέον 19 ώρες, με αποτέλεσμα να φτάσει πιο αργά και από το Balluta Bay (550 ναυτικά μίλια μακριά – 3 ημέρες και 7 ώρες) και από το Alexandria (580 ναυτικά μίλια μακριά – 3 ημέρες και 10 ώρες).

Στους χρόνους συμπεριλαμβάνεται και η 24ωρη περίοδος για διακοπή τυχόν άλλων δραστηριοτήτων τους και η τοποθέτηση του απαραίτητου εξοπλισμού πάνω στο πλοίο (στις περιπτώσεις που δεν είναι μόνιμα εγκατεστημένος).

Δεν μπορούμε να πούμε τίποτε ακόμη για το χρόνο απορρύπανσης

Εν τω μεταξύ, σε ερώτηση του skai.gr, για το εάν αληθεύει πως τα πλοία του Μηχανισμού είναι μεγάλα και δεν θα μπορούσαν να επιχειρήσουν κοντά στις ακτές αναφέρει «αυτό είναι κάτι που κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα χωρίς να γνωρίζει τρία πολύ βασικά – δομικά στοιχεία. Αρχικά τον τύπο των ακτών και το βάθος, δεύτερον την μεταβλητότητα των ρευμάτων της περιοχής και τρίτον τον τύπο σκάφους που ο EMSA αποφασίζει να στείλει».

Σχετικά με το εάν διαθέτουν στοιχεία για το μέγεθος της ρύπανσης αλλά και για τον χρόνο που θα χρειαστεί για την απορρύπανση της περιοχής η κυρία Ρούσεβα υποστήριξε πως αυτό είναι ένα ζήτημα σχετικό από ευμετάβλητα στοιχεία. «Είναι συνάρτηση της έκτασης που έχει λάβει η μόλυνση το χρονικό διάστημα που δεν επιχειρούμε στην περιοχή και μέχρι που έχει σήμερα μεταφερθεί η πετρελαιοκηλίδα από τα ρεύματα».

Φωτογραφία αρχείου SOOC

Διαβάστε ακόμη:

- Κομισιόν: Μέσα σε τρεις ώρες η ανταπόκριση της ΕMSA στο αίτημα της Ελλάδας