Αντιπαράθεση στη Βουλή - Κεραμέως σε Σκουρλέτη: Πείτε ένα συγνώμη

Αντιπαράθεση στη Βουλή - Κεραμέως σε Σκουρλέτη: Πείτε ένα συγνώμη

Στα ύψη ανέβηκε το πολιτικό θερμόμετρο στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για το νέο πλαίσιο διοίκησης των ΑΕΙ, με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να εγκαλεί την αξιωματική αντιπολίτευση διότι, όπως είπε, δεν ζήτησε ούτε μία συγνώμη για στέλεχος της, που την παρομοίασε με την κατηγορούμενη παιδοκτόνο.

Το πολιτικό θερμόμετρο άρχισε να ανεβαίνει στην Ολομέλεια, όταν ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνος Σκουρλέτης, σχολιάζοντας την ομιλία της υπουργού Παιδείας, την κατηγόρησε ότι δεν απάντησε στα κρίσιμα ζητήματα που έχουν τεθεί τόσο από την πανεπιστημιακή κοινότητα όσο και από τα κόμματα.

Οι τόνοι ανέβηκαν στα ύψη, όταν η κ. Κεραμέως, που πήρε το λόγο για να απαντήσει, κάλεσε τον κ. Σκουρλέτη να μην κουνά το δάχτυλο του προς την κυβέρνηση. «Υπάρχει το ρητό, ξέρετε, που λέει, δεν έχετε τσίπα. Πείτε ένα συγνώμη. Δεν ντρέπεστε να κουνάτε το δάχτυλο σας σε εμάς, όταν έρχεται στέλεχος σας και κάνει μια μηνύσιμη αναφορά, παρομοιάζοντας με την κατηγορούμενη παιδοκτόνο; Και δεν ζητάτε ένα συγνώμη; Δεν ντρέπεστε;», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως.

Έντονη ήταν η αντίδραση του κ. Σκουρλέτη. «Ντροπή σας. Εσείς πρέπει να ζητήσετε συγνώμη για αυτά που είπε ο πρωθυπουργός σας συνδέοντας τον ΣΥΡΙΖΑ με την επίθεση που έγινε στο ραδιοσταθμό "Real"» φώναξε από τα έδρανα ο κ. Σκουρλέτης.

Ο προεδρεύων του Σώματος της Ολομέλειας, Γιώργος Λαμπρούλης, παρενέβη για να σταματήσει η αντιπαράθεση.

«Φτάνουν κάποιες στιγμές που ο καθένας έχει τα όρια του. Και ο πολιτικός πολιτισμός έχει τα όρια του. Εγώ δεν έχω κάνει αναφορά για την οικογένεια σας. Όταν έρχεται στέλεχος σας και με παρομοιάζει με την κατηγορούμενη παιδοκτόνο, πιο κάτω δεν έχει», σχολίασε η κ. Κεραμέως.

Το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας αρχικά επί του νομοσχεδίου, έκανε λόγο για «ένα νέο μεταρρυθμιστικό πλαίσιο που έχει τρεις στόχους: κωδικοποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας, που ήταν πάγιο αίτημα της ακαδημαϊκής κοινότητας, σαφές νομικό πλαίσιο για ζητήματα που εκκρεμούσαν εδώ και 77 χρόνια και νέες δυνατότητες και οφέλη για τους πολίτες».

Όπως υποστήριξε η κ. Κεραμέως, «όλοι οι αρμόδιοι φορείς συνέβαλαν καθοριστικά με τις προτάσεις τους στη διαμόρφωση του νέου πλαισίου και έτσι ήρθε στη Βουλή ένα σημαντικά βελτιωμένο σχέδιο».

«Στα τρία χρόνια της διακυβέρνησης της ΝΔ δρομολογήσαμε τις βασικές προεκλογικές μας δεσμεύσεις», είπε και έκανε έναν απολογισμό των μέτρων που υλοποιήθηκαν στην εκπαίδευση, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι ενώ «επί 12 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε μία πρόσληψη, η κυβέρνηση Μητσοτάκη διόρισε 25.000 εκπαιδευτικούς».

«Το νομοθετικό πλαίσιο, αφορά τρεις κατηγορίες πολιτών. Τους φοιτητές, στους οποίους δίνονται περισσότερες ακαδημαϊκές επιλογές, τους πανεπιστημιακούς δασκάλους, που εκλέγονται με ένα πιο διαφανές και αξιοκρατικό σύστημα και τους παρέχονται περισσότερες ελευθερίες και την κοινωνία, στην οποία δίνεται πιο εύκολη πρόσβαση σε υπηρεσίες ερευνητικών κέντρων», ανέφερε.

Συμπλήρωσε δε, ότι «δίνονται κίνητρα στους έλληνες φοιτητές του εξωτερικού για να επιστρέψουν στη πατρίδα τους με εύκολη και γρήγορη αναγνώριση των πτυχίων τους, χωρίς να χρειάζεται να καταθέσουν την ατομική έκθεση».

Η υπουργός Παιδείας, στη συνέχεια, απέρριψε τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι το νομοσχέδιο έχει απέναντι του σύσσωμη την ακαδημαϊκή κοινότητα, αντιτείνοντας ότι «από τα 460 άρθρα του, η κριτική εστιάζεται σε 10 άρθρα που αφορούν την διοίκηση ενώ στο υπόλοιπο μέρος υπάρχει η σύμπνοια της συγκλήτου». «Ναι, αλλάζουμε σήμερα τον τρόπο εκλογής της διοίκησης των ΔΕΠ και πάμε από ένα κυρίαρχο πρόσωπο, που ήταν ο πρύτανης σε ένα συλλογικό όργανο 11μελούς διοίκησης με ιδιαίτερες δικλείδες.

Η πολιτική μας αποπνέει αποκέντρωση, γιατί απεμπολούμε αρμοδιότητες για να πάνε στη διοίκηση ώστε οι πανεπιστημιακοί να είναι οι πραγματικοί πρωταγωνιστές της εκπαίδευσης. Δίνουμε λοιπόν νέες προοπτικές στη πανεπιστημιακή κοινότητα, παρέχοντας της πλήθος νέων εργαλείων. Αυτός ο νόμος αποσκοπεί σε μία συνολική αναβάθμιση των ΑΕΙ με περισσότερα εφόδια για το παρόν και το μέλλον της νέας γενιάς», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.