Αναβάθμιση Πληροφορικών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης  - Ταχύτερη η εξυπηρέτηση

Αναβάθμιση Πληροφορικών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης - Ταχύτερη η εξυπηρέτηση

Στην ταχύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη στοχεύει η σημαντική αναβάθμιση των συστημάτων της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η τεράστια αύξηση του αριθμού των ψηφιακών συναλλαγών των πολιτών με το Δημόσιο αύξησε και τις απαιτήσεις ως προς τις υποδομές της υπηρεσίας.

Επιπλέον, η ανάγκη αντιμετώπισης της πανδημίας οδήγησε στη δημιουργία πολλαπλών εργαλείων, η καθολική χρήση των οποίων έγινε μέρος της καθημερινότητας των πολιτών. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, τα συστήματα του Δημοσίου είτε παρείχαν ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε «μίλησαν μεταξύ τους» αθροιστικά 566.962.980 φορές.

Πρόκειται για την πρώτη αναβάθμιση ύστερα από οκτώ χρόνια, η οποία υλοποιείται με απόφαση του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, και αφορά στη μετάπτωση βάσεων δεδομένων που συνολικά ξεπερνούν τα 100 TByte.

Η μετάπτωση έγινε σε νέες υποδομές Ιδιωτικού Υπολογιστικού Νέφους Βάσεων Δεδομένων, οι οποίες βρίσκονται υπό τη διαχείριση του προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Η συγκεκριμένη αναβάθμιση αποτέλεσε ένα πολύπλοκο εγχείρημα που απαίτησε πολύμηνη προετοιμασία. 

Από τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας των νέων συστημάτων καταγράφηκε βελτίωση της ταχύτητας εξυπηρέτησης του πολίτη στις εφαρμογές της Δημόσιας Διοίκησης. Ενδεικτική είναι η μείωση στον χρόνο εξυπηρέτησης πολιτών κατά 40% έως 75% για αιτήματα διαλειτουργικότητας στις σημαντικότερες διαδικτυακές υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται ευρύτατα από το gov.gr όπως η πρόσβαση μέσω Taxisnet, η επιβεβαίωση στοιχείων Φυσικού Προσώπου και οι πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι ακόμη και όταν ο αριθμός χρηστών ψηφιακών υπηρεσιών είναι εξαιρετικά αυξημένος, ο πολίτης θα μπορεί να εξυπηρετείται χωρίς καθυστερήσεις.

Επιπλέον εξασφαλίζονται:

  • Η επαύξηση της επεξεργαστικής ισχύος και της χωρητικότητας του κέντρου δεδομένων της ΓΓΠΣΔΔ.
  • Η μεγιστοποίηση του ποσοστού διαθεσιμότητας των εφαρμογών.
  • Η δυνατότητα δυναμικής αυξομείωσης της επεξεργαστικής ισχύος, ανάλογα με τις τρέχουσες αλλαγές στις επιχειρησιακές ανάγκες.
  • Η βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας των δεδομένων, με εισαγωγή βελτιωμένων αλγορίθμων κρυπτογράφησης και αποτροπής κακόβουλης πρόσβασης.