Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων της Tesla στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 27,9% τον Μάιο σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων στην περιοχή αυξήθηκαν κατά 27,2%.
Στο μεταξύ, το αναθεωρημένο Model Y δεν δείχνει ακόμη σημάδια ανάκαμψης.
Οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 1,9%, με την ισχυρότερη αύξηση να προέρχεται από τα υβριδικά αυτοκίνητα με δυνατότητα φόρτισης και τα αυτοκίνητα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη πέφτουν για πέμπτο σερί μήνα καθώς οι πελάτες στρέφονται προς φθηνότερα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το μερίδιο αγοράς της Tesla στην Ευρώπη μειώθηκε στο 1,2% τον Μάιο από 1,8% πριν από ένα χρόνο.
Το αναθεωρημένο Model Y έχει ως στόχο να ανανεώσει την γκάμα μοντέλων της εταιρείας, καθώς οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι κινεζικοί ανταγωνιστές λανσάρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ταχύ ρυθμό εν μέσω εμπορικών εντάσεων.
Διπλασίασαν το μερίδιο αγοράς οι κινεζικές εταιρείες
Οι κινεζικοί κατασκευαστές συνέχισαν την ισχυρή τους ανάπτυξη στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα, παρά τους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πουλώντας 65.808 αυτοκίνητα και διπλασιάζοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 5,9%, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε την Τρίτη η Jato Dynamics.
Η BYD κατέγραψε σχεδόν τόσες πωλήσεις αυτοκινήτων όσο η Tesla τον Μάιο, μετά την υπεροχή της τον Απρίλιο.
Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Μάιο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών αυξήθηκαν σε 1,11 εκατομμύρια οχήματα, μετά από πτώση 0,3% τον Απρίλιο, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.
Οι ταξινομήσεις στην κινεζική κρατική SAIC Motor και στη γερμανική BMW αυξήθηκαν κατά 22,5% και 5,6% αντίστοιχα, ενώ μειώθηκαν κατά 23% στην ιαπωνική Mazda.
Μόνο στην ΕΕ, οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν μειωθεί κατά 0,6% μέχρι στιγμής φέτος.
Αυτό συμβαίνει παρά την αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τις εγγραφές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV), των υβριδικών αυτοκινήτων με δυνατότητα φόρτισης (PHEV) και των υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων (HEV) να αυξάνονται κατά 26,1%, 15% και 19,8% αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις BEV, HEV και PHEV στην ΕΕ αντιπροσώπευαν συνολικά το 58,9% των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων τον Μάιο, από 48,9% τον Μάιο του 2024.
Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ισπανία και τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 18,6% και 1,2% αντίστοιχα, ενώ στη Γαλλία και την Ιταλία μειώθηκαν κατά 12,3% και 0,1%.
Στη Βρετανία, οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 1,6%.