Softweb: Το άνοιγμα στις μικρομεσαίες και οι εξαγορές

Softweb: Το άνοιγμα στις μικρομεσαίες και οι εξαγορές

Το νέο όρο Οικοσυμμετρία φέρνει στην αγορά η εισηγμένη από την Θεσσαλονίκη, όπου στην ενημέρωση των Θεσμικών Επενδυτών παρουσίασε τους βασικούς εμπορικούς πυλώνες, την δυναμική της συγχώνευσης με την Vitamin Media και το κοινό τους όραμα, καθώς και τον στόχο για το 2025. 

Άνοιγμα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις θέλει να κάνει ο Όμιλος με προσήλωση στις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει για την εξέλιξη τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό. O Χαράλαμπος Δημητρακόπουλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Softweb σε ερώτηση του LIberal για το πώς διανέμεται ο τζίρος ανά κατηγορία δραστηριοτήτων για το 2024 είπε: «Να σας πω ότι ο πιο δραστήριος πυλώνας είναι το Software Business Suite και έπειτα οι υπόλοιπες λύσεις επιχειρηματικού λογισμικού που παράγει και εμπορεύει η εταιρεία μας. Αυτό είναι λίγο περισσότερο από του 60% του τζίρου. Ένα μερίδιο περίπου 20% είναι στον πυλώνα που αφορά στο σκέλος της ανάπτυξης του εξατομικευμένου λογισμικού». 

Τόνισε δε, ότι η softweb δεν αναλαμβάνει οποιοδήποτε έργο και πρόσθεσε: «Ένα έργο πρέπει να συνδυάζεται και με τις άλλες προϊοντικές μας λύσεις. Εάν είμαστε σε θέση να αναπτύξουμε αυτό το λογισμικό βάση της βιβλιοθήκης που έχουμε διαμορφώσει όλα αυτά τα χρόνια, κατά 70% τότε μπαίνουμε στο έργο. Έτσι, αυτό μένει στην φαρέτρα των λειτουργιών που μπορούμε να αξιοποιήσουμε για άλλους πελάτες στο μέλλον. Ένα 15% ήταν το digital marketing που τώρα με την Vitamine media θα ανέβει και το υπόλοιπό 5% είναι έργα του δημοσίου. Δεν κάνουμε focus εκεί, όμως είμαστε ενεργοί σε αυτό το σκέλος και αν υπάρχει κάποια ευκαιρία θα την δούμε». 

Για το αν σκοπεύουν να εξαγοράσουν κάποια εταιρεία μέσα στο 2025, ο κ. Δημητρακόπουλος μας είπε ότι η Software πρώτα θωρακίζει την οργανική της ανάπτυξη, «αλλά εννοείται ότι βολιδοσκοπούμε και άλλες εξαγορές που μπορεί να είναι είτε συμπληρωματικές σε αυτό που προφέρουμε ως Όμιλος και πάντα προς την εξωστρέφεια και με την λογική ότι θα δημιουργήσουμε προστιθέμενη αξία τόσο προς τους πελάτες μας όσο και στον Όμιλο. Είμαστε σε συζητήσεις με διάφορες εταιρείες, αλλά όλα ξεκινάνε με την χημεία, θέλουμε να ισοσκελίζονται οι επιχειρηματικές μας ιδέες». 

Χάρη στα καλά αποτελέσματα του 2024 ο Όμιλος είναι σε θέση να προβεί σε επενδύσεις με ιδία κεφάλαια, χωρίς να χρειάζεται να προχωρήσει σε δανεισμό. Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2025 αναμένονται επίσης θετικά και με διψήφια ανάπτυξη σύμφωνα με τα στελέχη του Ομίλου, αφού ήδη με την ενσωμάτωση της Vitamin Media θα αγγίξει τα τρία εκατομμύρια ευρώ. 

Το όραμα 

Ο στόχος της Softweb είναι να δώσει τα κατάλληλα προϊόντα και τις υπηρεσίες προκειμένου να υπάρχει μία απόλυτη συμμετρία. «Μιλάμε για μία νέα αγορά που δομείται τα τελευταία χρόνια, όπου βασικό της χαρακτηριστικό είναι να ασχολείται με τις νέες τεχνολογίες, να τις ενστερνίζεται και να τις ενσωματώνει σε λύσεις προς τις επιχειρήσεις. Εάν δίναμε μια ορολογία σε αυτή την αγορά θα θέταμε τον όρο Οικοσυμμετρία, όπου εμπεριέχει τις λέξεις οικοσύστημα και συμμετρία. Χρειάζεται να δώσουμε έναν όρο για να βοηθήσουμε τον επιχειρηματικό κόσμο να διακρίνει αυτή τη νέα τάση ψηφιοποίησης και να επενδύσει συνειδητά προς αυτή την κατεύθυνση. Αν δεν το κάνει μοιραία θα καταδικάσει την επιχείρηση του σε στασιμότητα. Ο κλάδος μας μέχρι τα τέλη του 2025 θα αγγίξει τα 200 εκατ. ευρώ σε τζίρο με έναν ρυθμό ανάπτυξης όπου μέχρι το 2031 αυτή η αγορά θα είναι στα 300 εκατ. ευρώ», είπε ο κ. Δημητρακόπουλος.

Οι 4 εμπορικοί πυλώνες της Softweb

Ο πρώτος εμπορικός πυλώνας αφορά στην κατασκευή επιχειρηματικού λογισμικού αποκλειστικά σε επίπεδο νέων τεχνολογιών. «Δηλαδή web και mobile εφαρμογές που έρχονται να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αποκτήσουν εξωστρέφεια και να ψηφιοποιήσουν την όποια αλληλεπίδραση έχουν με το οικοσύστημα τους. Σε αυτόν τον τομέα η ναυαρχίδα των προϊοντικών μας λύσεων είναι το Software Business Suite», είπε ο κ. Δημητρακόπουλος.

Ο δεύτερος εμπορικός πυλώνας έχει να κάνει με την επικοινωνία και την διαφήμιση, όπου εκεί παρέχει η Softweb τις απαραίτητες λύσεις για digital marketing. «Αυτές τις υπηρεσίες τις παρέχουμε πλέον μέσω της θυγατρικής μας εταιρείας Vitamin Media ΑΕ», σημείωσε ο κ. Δημητρακόπουλος. 

Ο τρίτος πυλώνας έχει να κάνει με την κατασκευή εξατομικευμένου λογισμικού, το οποίο έρχεται να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες των επιχειρήσεων, ανάγκες που δεν μπορούν να καλύψουν με κάποιο προϊόν που υπάρχει ήδη στην αγορά. 

Ο τέταρτος πυλώνας έχει την μικρότερη δραστηριότητα στον Όμιλο, είναι ο κλάδος των δημόσιων έργων. 

Ιστορική αναδρομή 

Η Softweb ιδρύθηκε το 2008 και κατέχει πλέον μια βαθιά εμπειρία στον χώρο της πληροφορικής. Απαρτίζεται από 70 στελέχη πλήρως καταρτισμένα, με μέσο όρο ηλικίας τα 37 έτη. Στα χρόνια λειτουργίας της έχει υποστηρίξει περισσότερους από 1100 οργανισμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα κεντρικά της γραφεία παραμένουν στην Θεσσαλονίκη. «Έχουμε υλοποιήσει με τους πελάτες μας που προέρχονται από όλους τους κλάδους της οικονομίας περισσότερα από 1700 έργα. Για τον καθένα από αυτούς προσπαθούμε να παρέχουμε 2 και 3 έργα σε βάθος χρόνου. Θέλουμε και είμαστε στρατηγικοί συνεργάτες αυτών των εταιρειών στο ψηφιακό τους ταξίδι», είπε ο κ. Δημητρακόπουλος που επεσήμανε ότι «η Softweb δεν βρίσκεται στο φάσμα της μηχανογράφησης και αυτό γιατί η μηχανογράφηση αφορά τον πρώτο βαθμό στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, όπου μια εταιρεία αυτό που κάνει ουσιαστικά είναι να ψηφιοποιήσει τις εσωτερικές της λειτουργίες. Εμείς είμαστε στο δεύτερο βαθμό στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, δηλαδή στην εξωστρέφεια των επιχειρήσεων. Δίνουμε τα κατάλληλα εφόδια στις επιχειρήσεις προκειμένου αυτές να είναι σε θέση να αλληλεπιδράσουν με το οικοσύστημα τους απολύτως συμμετρικά και εντελώς ψηφιακά». 

Η Vitamin Media

Σε ερώτηση αν έχει πλάνα επέκτασης και στο εξωτερικό ο Όμιλος, αστειευόμενος ο Πρόεδρος και CEO, δήλωσε «η Αθήνα για εμάς είναι σαν να επεκτεινόμαστε στο εξωτερικό γιατί λειτουργούν εντελώς διαφορετικά τα πράγματα απ’ ότι στην επαρχία». Βέβαια, η «κάθοδος των Θεσσαλονικέων αποτελεί μονόδρομο για την ανάπτυξη της Softweb, που φέτος ένωσε τις δυνάμεις της με την Vitamin Media 

Ο Νίκος Παρχαρίδης, Managing Director Vitamin Media SA, μίλησε για το πως το 2021 ξεκίνησαν οι δύο εταιρείες να συνεργάζονται και κατέληξαν στην ένωση.  «Σε τεχνικό επίπεδο πρόκειται για εξαγορά, σε πρακτικό επίπεδο πρόκειται για ένωση καθώς οι δύο οργανισμοί λειτουργούν ως ένας», σημείωσε ο κ. Παρχαρίδης που εξήγησε ότι κοινό όραμα είναι να γίνουν ηγέτης στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Έτσι προέκυψε και το μότο τους «Η τεχνολογία συναντά την δημιουργικότητα».

Να σημειώσουμε ότι τα πελατολόγια των δύο εταιρειών σε μεγάλο βαθμό ήταν διαφορετικά, οπότε είναι μια τεράστια ευκαιρία για cross selling και ανάπτυξη σε οικονομίες κλίμακος.