Πλαίσιο: Τo επενδυτικό πλάνο των 30 εκατ. ευρώ και η «γνώση» της αγοράς στη μάχη για την επόμενη ημέρα

Πλαίσιο: Τo επενδυτικό πλάνο των 30 εκατ. ευρώ και η «γνώση» της αγοράς στη μάχη για την επόμενη ημέρα

Ένα φιλόδοξο τριετές επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των 30 εκατ. ευρώ, έχει θέσει σε εφαρμογή η Πλαίσιο Computers μετά την αποχώρηση της από το Χρηματιστήριο Αθηνών. Όραμα της ιδιοκτησίας και της διοίκησης της εταιρείας, μετά την ανακοίνωση της δημόσιας προσφοράς για την απόκτηση του 100% των μετοχών της είναι μια ακόμη πιο πρωτοποριακή επιχείρηση στο χώρο της ελληνικής αγοράς λιανικής. Και σε αυτό το όραμα, η ευελιξία και καινοτομία είναι οι δύο λέξεις – κλειδιά στην επόμενη μέρα. 

Η Πλαίσιο δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Αν υπάρχει ένα παράδειγμα για το πώς μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, μπορεί να πρωταγωνιστήσει και να επικρατήσει σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, που χαρακτηρίζεται από την παρουσία διεθνών παικτών και ισχυρού ανταγωνισμού, αυτό είναι της Πλαίσιο. Κλειδί των αξιοσημείωτων επιδόσεων του ομίλου, τα υψηλά αντανακλαστικά στις νέες συνθήκες της αγοράς, οι επενδύσεις σε νέες υποδομές, η επέκταση σε νέες κατηγορίες προϊόντων, η αξιοπιστία αλλά και η μακρόπνοη, πολυκαναλική στρατηγική του management που έφερε τους «καρπούς» την κατάλληλη στιγμή. Όλα αυτά, «δουλεύτηκαν» με τον καλύτερο τρόπο από τα στελέχη και τους ανθρώπους της που αποτελούν για την ίδια το σημαντικότερο κεφάλαιο στην αναπτυξιακή της προοπτική.

Για την επόμενη ημέρα της εταιρείας, ο πρόεδρος της Πλαίσιο, Γιώργος Γεράρδος, ο οποίος πέρσι βραβεύτηκε ως ο «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» στον σχετικό διαγωνισμό της ΕΥ, δήλωσε προ ημερών ότι «το όραμα είναι να δημιουργήσουμε μία πρωτοποριακή επιχείρηση στο χώρο της ελληνικής αγοράς λιανικής». Προσθέτοντας ότι «μέσα στην επόμενη τριετία σκοπεύουμε να επενδύσουμε το λιγότερο 30 εκατ. ευρώ με το πιθανότερο σενάριο να είναι αυτό το ποσό να αυξηθεί».

Πώς όμως θα αξιοποιηθούν τα κεφάλαια αυτά;

Το επενδυτικό πλάνο της Πλαίσιο, περιλαμβάνει επενδύσεις στον τομέα των logistics, των πληροφοριακών υποδομών, την ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων αλλά και την επέκταση σε νέα σημεία. 

Τα logistics είναι ένας τομέας στον οποίο η Πλαίσιο ανέκαθεν προσέφερε τις καλύτερες δυνατές λύσεις, με εντυπωσιακά έως τώρα αποτελέσματα. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία έχει ενδιαφέρον για νέα καταστήματα τόσο στην Αττική όσο και στην περιφέρεια. Χάρη στο πελατοκεντρικό της μοντέλο η Πλαίσιο επενδύει σε καταστήματα που έχουν «τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα» όπως άλλωστε έχει διαφανεί από τις επιδόσεις τους. Και αυτό, παρά την ισχυρή στόχευση στο ηλεκτρονικό e-shop, που επίσης έχει αποδώσει εξαιρετικούς καρπούς για την εταιρεία.

Άλλωστε, η επένδυση στα φυσικά καταστήματα περιλαμβάνει και το κομμάτι των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών στο οποίο η Πλαίσιο έχει πραγματοποιήσει δυναμική είσοδο. Στους σχεδιασμούς της εταιρείας περιλαμβάνεται η επέκταση στον κλάδο των «λευκών συσκευών», κάτι το οποίο υλοποιεί διαθέτοντας στα φυσικά καταστήματα μία λελογισμένη γκάμα, αλλά και προχωρώντας σε αλλαγές στο layout των σημείων πώλησης. 

Οι επόμενες κινήσεις, όμως δεν περιλαμβάνουν μόνο προϊόντα, αλλά και νέες υπηρεσίες. Η Πλαίσιο είναι από τις αλυσίδες που έχουν διευρύνει αρκετά την γκάμα τους, με κινήσεις όπως είναι η επέκταση των εγγυήσεων, οι παραδόσεις με live tracking, ή ακόμα και η παράδοση τις απογευματινές ώρες. Επιπλέον, στα πλάνα είναι και ο τομέας της χρηματοδότησης αγορών με ενδεχόμενο το λανσάρισμα για υπηρεσίες buy now pay later (BNPL) για αγορές με άτοκες δόσεις χωρίς κάρτα, ένα μοντέλο που έχει αρχίσει να γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλές και στην Ελλάδα.

Ο βασικός στόχος της Πλαίσιο είναι η βέλτιστη εξυπηρέτηση του πελάτη. Γι’ αυτό και ένα μερίδιο των επενδύσεων που έρχονται, βασίζεται στην εμπιστοσύνη την οποία έδειξαν προς την Πλαίσιο οι πελάτες της, κατά την πανδημία, σε μία δύσκολη για το λιανεμπόριο περίοδο. Η εταιρεία, έχοντας δικαιώσει τις προσδοκίες των καταναλωτών, λειτούργησε με γνώμονα την μέγιστη διευκόλυνσή τους.

Στην αγορά, είναι γνωστή, η έμφαση την οποία έδωσε τα τελευταία χρόνια η Πλαίσιο στην ψηφιακή της μετεξέλιξη, επενδύοντας προσεκτικά, αλλά στρατηγικά στο e-shop της εταιρείας, καθώς και ολόκληρο το σύστημα των πωλήσεων εξ’ αποστάσεως. Έτσι, όταν οι έκτακτες συνθήκες «χτύπησαν» την πόρτα της αγοράς, η εταιρεία ήταν απόλυτα έτοιμη να «απαντήσει».

Όμως, και στη συνέχεια, όταν η πανδημία άρχισε να υποχωρεί, το δίκτυο των καταστημάτων της εταιρείας, με την άψογη και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση ήταν επίσης «εκεί» για να συμπληρώσει την εμπειρία των πελατών. Την ίδια περίοδο αποδείχθηκε και η ορθότητα της επιλογής του management να «ανοιχτεί» στην αγορά των οικιακών (λευκών) συσκευών, με τον συγκεκριμένο τομέα να παρουσιάζει τεράστια άνοδο (που για το 2021 ξεπέρασε το 90%).

Η Πλαίσιο θέλει ο πελάτης να αισθάνεται ότι είναι ξεχωριστός, αλλά και την ίδια στιγμή και να του προσφέρεται η αντίστοιχη εξυπηρέτηση. Κάτι που σημαίνει ο πωλητής πρέπει να συνδυάζει χαμηλές τιμές και υψηλή ποιότητα στα προϊόντα, εξαιρετικό επίπεδο εξυπηρέτησης μέσα στα καταστήματα και πολύ καλή υποστήριξη μετά την πώληση. Αυτή είναι και η φιλοσοφία της Πλαίσιο, η οποία καταλήγει στο ότι «αν έχουμε τον πελάτη ευχαριστημένο, τότε είμαστε και εμείς ικανοποιημένοι».

Σε ό,τι αφορά τις online πωλήσεις, η Πλαίσιο έχει καταγράψει από την εμπειρία των τελευταίων μηνών ότι υπάρχει, μεν, μία τάση επιστροφής στα καταστήματα αλλά οι καταναλωτές, πλέον αγοράζουν πολύ περισσότερα πράγματα online. Στο επίπεδο αυτό, πρωτοπορεί με ηλεκτρονικό κατάστημα από το τέλος της δεκαετίας του ’90. ‘Άλλωστε ήταν η πρώτη αλυσίδα λιανεμπορίου στην Ελλάδα που προσέφερε πολλαπλά κανάλια εξυπηρέτησης στους καταναλωτές από το 1995.

Η εμπειρία, οι προβλέψεις και το μέλλον

Στις εξαιρετικά δυσχερείς συνθήκες που διαμόρφωσε για το λιανεμπόριο η πανδημία, η πορεία της Πλαίσιο έγινε ένα υπόδειγμα για το σύνολο του επιχειρείν. Χάρη στη γερά θεμελιωμένη στρατηγική και τις επενδυτικές κινήσεις των τελευταίων 15 χρόνων, ο όμιλος με το ελληνικό DNA, όχι μόνο παρουσίασε αξιοσημείωτες αντοχές, αλλά κρατήθηκε στην κορυφή, τιμώντας και την προτίμηση των πελατών του. Πρόκειται για μία στρατηγική που διαμορφώνει ένα ελληνικό success story: μία αμιγώς ελληνική εταιρεία που ηγείται του κλάδου των λιανικών πωλήσεων τεχνολογίας «οδηγώντας» την επανεκκίνηση της Ελληνικής post-covid οικονομίας.

Και αυτή έρχεται ως επιβράβευση μιας διαχρονικής, μεθοδικής δουλειάς που έχει «βάθος» 15 ετών. Με διορατικές κινήσεις στη χάραξη της στρατηγικής από την πλευρά της διοίκησης, αλλά και μια σειρά επενδύσεων που δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για την επιτυχία της εταιρείας. Και κυρίως τη διαμόρφωση επιχειρησιακής και επιχειρηματικής ευελιξίας, αλλά και υποδομών, που έδωσαν τη δυνατότητα στην εταιρεία να αντιμετωπίσει έγκαιρα τις δυσκολίες. Οι οποίες δεν ήταν λίγες...

Η αναπτυξιακή πορεία της Πλαίσιο συντελέσθηκε σε ένα ιδιαίτερα αντίξοο περιβάλλον το οποίο διαμόρφωσαν τα τελευταία χρόνια η οικονομική κρίση του 2009, οι περιορισμοί στις κινήσεις κεφαλαίων το 2015 και τελευταία οι οικονομικές συνέπειες της υγειονομικής κρίσης του covid-19. Απέναντι σε αυτά, η Πλαίσιο, δεν είχε μόνο τις απαιτούμενες αντοχές, αλλά έδειξε και τις δυνατότητες εξέλιξης, μέσα από την προσεκτικά διαμορφωμένη στρατηγική της. Τα κεντρικά της σημεία είναι:

  • Η πελατοκεντρική στρατηγική ανάπτυξης που αναπροσαρμόζεται διαρκώς βάσει των εξελίξεων της αγοράς.
  • Το πολυκαναλικό μοντέλο λειτουργίας, βασισμένο στο ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce), το αποτελεσματικό και υψηλών δυνατοτήτων in-house call center, τα logistics και η αυτόνομη διανομή. Θα πρέπει δε να σημειωθεί ότι η Πλαίσιο δίνει την ίδια βαρύτητα σε όλα αυτά τα σκέλη.

Ο Γιώργος Γεράρδος, αναλύοντας τα δεδομένα της αγοράς, δήλωσε προ ημερών, ότι «δεν είμαστε προφήτες αλλά άνθρωποι που κάνουμε έργα. Το μεγάλο πλεονέκτημα μας είναι ότι καταλαβαίνουμε τα μηνύματα που έρχονται από τους καταναλωτές και τις οικονομικές συγκυρίες και προχωράμε άμεσα στις κατάλληλες κινήσεις».

Και σε ότι αφορά το τι επιφυλάσσει το μέλλον για το 2023, παρατήρησε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνουν προβλέψεις. «Αυτό που κάνουμε είναι να δίνουμε έμφαση στην περαιτέρω ανάπτυξη της Πλαίσιο και στη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πελάτη» σημείωσε ο κ. Γεράρδος, σπεύδοντας να προσθέσει ότι οι ελαφριές δομές και η ευελιξία που έχει η εταιρεία είναι σημαντικό πλεονέκτημα σε μία περίοδο όπου οι αλλαγές μπορεί να είναι ξαφνικές.

Ένας περιβάλλον που παρέχει μια εξαιρετική ευκαιρία για την Πλαίσιο και το νέο της επενδυτικό πρόγραμμα...