Στόχος της εταιρείας να είναι πάνω από 100 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις μέχρι το 2028. Γεγονός εφικτό με βάση την αύξηση μεριδίων σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται και με συνεχώς ανεβασμένα αποτελέσματα.
Τα μερίδια αγοράς έχουν ανέβει ακόμα και στα τελευταία λανσαρίσματα που έκανε η ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ, όπως είναι τα μαλακτικά Aromatics, όπου συγκέντρωσε μόλις σε έξι μήνες ένα 5% μερίδιο της αγοράς.
Η Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου, Marketing Director στην εισήγηση της για την πορεία της εταιρείας επεσήμανε ότι κάθε δύο χρόνια διπλασιάζεται ο τζίρος και οι τέσσερις πυλώνες δραστηριοποίησης συμβάλλουν με ξεχωριστό τρόπο στα αποτελέσματα.
«Στόχος μας να φτάσουμε τα 100 εκατ. ευρώ μέχρι το 2028, που θεωρούμε ότι θα το πετύχουμε με οργανική ανάπτυξη σε όλους τους τομείς, ενώ αν προσθέσουμε και άλλες αγορές, όπως η Κύπρος και η Ιταλία, θα έχουμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα», σημείωσε η κ. Χατζηιωακειμίδου.
Μεγάλο βάρος πέφτει και στην επέκταση στο εξωτερικό, όπου εκεί αναδύεται η ευκαιρία της Βόρειας Αμερικής, ειδικά μετά από την πολιτική δασμών του Ντόναλντ Τραμπ.
Οι τέσσερις βασικοί πυλώνες που κινείται η εταιρεία είναι η οργανική ανάπτυξη, τα νέα λανσαρίσματα, η γεωγραφική επέκταση και οι νέες συνεργασίες.
Μεγάλο πλεονέκτημα για την ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ ότι οι πελάτες μπορούν να βρουν σε αυτούς βιώσιμα προϊόντα σε ευρεία γκάμα, αλλά και η εμπιστοσύνη που χτίζεται όλα αυτά τα χρόνια. «Οι τοπ τρεις πελάτες μας είναι μαζί μας πάνω από 10 χρόνια», τόνισε η κ. Χατζηιωακειμίδου που πρόσθεσε ότι «η ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ αλλάζει και από την κλασική σαπωνοποιία γίνεται μια σύγχρονη εταιρεία. Το σαπούνι είναι μόνο η αρχή».
Η ανάπτυξη και οι στόχοι
Ο Αλέξανδρος Σκανδαλάκης, Chief Transformation Officer υπογράμμισε ότι η εταιρεία χτίζει ισχυρά αποτελέσματα πάνω σε δυνατό επιχειρησιακό μοντέλο. «Είμαστε η μεγαλύτερη σαπωνοποιία στην Ευρώπη, έχουμε από τα παραδοσιακά σαπούνια μέχρι καλλυντικά. Έχουμε μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης στην αγορά του σαπουνιού που αγγίζει τα 620 εκατ. ευρώ, όπου αυτή την στιγμή έχουμε μερίδιο 4,5%. Παράλληλα το λανσάρισμα στα μαλακτικά Aromatics έχει καταφέρει ήδη να πάρει 5μονάδες, σε μια αγορά που φτάνει τα 100 εκατ. ευρώ. Στα ξενοδοχειακά προϊόντα έχουμε 27% μερίδιο και στρατηγική μας προτεραιότητα είναι οι εξαγωγές», είπε ο κ. Σκανδαλάκης.
Επισημάνθηκε ότι με τις επενδύσεις που έχει κάνει η εταιρεία στο εργοστάσιο μπορεί να αναλάβει παραγγελίες μεγάλης κλίμακας.
Αναφορικά με την επέκταση, η Διοίκηση της εταιρείας δηλώνει ότι στην ευρωπαϊκή αγορά δύναται να αυξήσει τον όγκο της κατά 50%.
Ο κ. Σκανδαλάκης επισήμανε ότι δίνεται έμφαση στον μετασχηματισμό για να μεγαλώσουν την ανάπτυξη τους. «Βασιζόμαστε σε πυλώνες όπως την οργάνωση με εστιασμό στον πελάτη και στους ανθρώπους μας με νέα skills. Επίσης στην απλουστοποίηση των διαδικασιών, με focus στην παραγωγή και στην αποτελεσματικότητα, ενώ παράλληλα κοιτάμε την βιωσιμότητα και το portfolio των προϊόντων μας», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Σκανδαλάκης.
Αξιοσημείωτο ότι σχετικά με το growth της εταιρείας γίνεται μεγάλη επένδυση στις κτηριακές υποδομές και στην αυτοματοποίηση, αλλά και αγορά νέων μηχανημάτων. Επίσης, βαρύτητα έχει δοθεί σε συστήματα και εργαλεία, που αφορούν τους αυτοματισμούς, το AI και τις νέες προοπτικές.
Η Ζωή Μυλωνοπούλου, Financial Controller έκανε μια οικονομική αναδρομή τονίζοντας ότι το 2024 βελτίωσαν σε όλους τους τομείς την κερδοφορία και η εντυπωσιακή ανάπτυξη φαίνεται στα EBITDA, αλλά και στα κέρδη.
«Η διαφήμιση έφερε σημαντικά αποτελέσματα στα μερίδια μας», εξήγησε η κ. Μυλωνοπούλου. Σημειωτέον, ότι το 2024 η εταιρεία έκανε χρήση των φοροαπαλλαγών από τις επενδύσεις που ολοκλήρωσε μέσω προγραμμάτων και αυτό φαίνεται στα αποτελέσματα.
Νέα προϊόντα σε νέους τομείς
Σε ερώτηση του Liberal σχετικά με το αν ο τομέας της έρευνας και καινοτομίας δουλεύει πάνω σε νέα προϊόντα η κ. Χατζηιωακειμίδου μας είπε:
«Δουλεύουμε με ένα πλάνο τριετίας για την καινοτομία μας, φροντίζουμε ο ρυθμός της καινοτομίας να είναι τέτοιος ώστε να μας επιτρέπει να επενδύσουμε σωστά σε κάθε νέα είσοδο που κάνουμε στις μεγάλες μας κατηγορίες. Φυσικά στα σχέδια μας είναι και νέα προϊόντα που θα ενισχύσουν την παρουσία μας στις υπάρχουσες κατηγορίες, τόσο στον χώρο του personal care, όσο και στο home care. Θα μας δείτε όμως και σε χώρους που δεν είμαστε τώρα παρόντες».
Μελλοντικές επενδύσεις και μερισματική πολιτική
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Μενέλαος Τασόπουλος τόνισε ότι θα συνεχιστούν οι επενδύσεις και ειδικά για φέτος θα δοθεί το ποσό περίπου των 5 εκατ. ευρώ για κτηριακές υποδομές (κυρίως αποθήκες), για μηχανολογικά νέα project και για βελτιστοποίηση της εγκατάστασης. Για το 2026 υπολογίζεται ότι θα δαπανηθούν για επενδύσεις επίσης 4-5 εκατ. ευρώ.
Σχετικά με την μετοχή της εταιρείας ο κ. Τασόπουλος είπε: «Δεν έχουμε πάρει απόφαση για το free float, είναι κάτι που το σκεφτόμαστε».
Για την εταιρεία συνολικά δήλωσε: «έχουμε καταφέρει να είμαστε ο μεγαλύτερος παραγωγός σαπουνιού στην Ευρώπη. Από την αρχή επενδύσαμε στα επώνυμα προϊόντα και αυτό φαίνεται ότι αποδίδει και από τις θέσεις μας στα σούπερ μάρκετ και από τις αυξήσεις στα μερίδια αγοράς».
Η Μαίρη Ισκαλατιάν, Οικονομική Διευθύντρια μας είπε ότι η μερισματική πολιτική και με βάση τα κέρδη θα είναι κατά 7 λεπτά αυξημένη από την περσινή.