Βηματισμό για την επόμενη μέρα της, από αμιγώς εμπορική – εισαγωγική εταιρεία, αντιπροσωπεύοντας ορισμένα απ’ τα γνωστότερα brands όπως Jaguar Land Rover, KTM κ.ά. που υπήρξε για περισσότερα από 100 χρόνια, ανοίγει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, προς την παραγωγή, με μότο “made in Greece by Greeks” μέσα από την νέα επιχειρηματική μονάδα με την ονομασία EcoShift, και την παρουσίαση του πρώτου ελληνικού ηλεκτρικού σκούτερ, το NOOS.
Η νέα επιχειρηματική μονάδα επικεντρώνεται στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και της αποθήκευσης ενέργειας , μια κίνηση που βάζει την Πέτρος Πετρόπουλος στην κορυφή της καινοτομίας και της παραγωγής αφού πλέον αποκτά και έναν παραγωγικό βραχίονα με βάση επί της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας, στο ύψος της Λυκόβρυσης, όπου παράγονται συστηματικά τα πρώτα ελληνικά σκούτερ με το όνομα NOOS, αλλά και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας με την ονομασία BES, ως το πρώτο στάδιο ενός ευρύτερου σχεδίου μετεξέλιξης της παλιάς εταιρείας.
Η εταιρεία επέλεξε να εστιάσει στην καινοτομία, τη βιώσιμη κινητικότητα και την εξωστρέφεια με πυλώνες δράσεις τις:
- Λύσεις αστικής μικροκινητικότητας
- Λύσεις για βιώσιμη ενέργεια (δηµιουργία µονάδων µπαταριών για επαγγελµατική ή οικιακή χρήση)
- Αναβάθμιση μπαταριών που θα αποσύρονται από τα ηλεκτρικά οχήματα όταν εξαντλείται το 80%, προκειμένου να «αναγεννηθούν» και να χρησιμοποιηθούν ως μεγαλύτερες μονάδες αποθήκευσης ενέργειας (second life battery)
- Ανακύκλωση όλων των τύπων μπαταριών, όταν ολοκληρώνεται ο κύκλος «ζωής» τους.
Οι τέσσερις παραπάνω δραστηριότητες της Ecoshift, μαζί με την ομάδα καινοτομίας Innovation Business Unit (IBU) που έχει διαμορφωθεί αλλά και οι συνέργιες που μπορούν να αναπτυχθούν με την προσφάτως εξαγορασθείσα ΤΕΜMΑ, μια εταιρεία που κατασκευάζει μεταλλικά μέρη από αμυντικά συστήματα τίθενται υπό την ομπρέλα του Eco Hub συγκροτώντας ένα ιδιαίτερα ενεργό σύνολο για το μέλλον του oμίλου.
Με πολιορκητικό κριό την ηλεκτροκίνηση η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, βρίσκεται σε φάση εντατικής ανάπτυξης, επιβεβαιώνοντας τη δυνατότητα της ελληνικής βιομηχανίας να ανταγωνιστεί έντονα και στο διεθνές περιβάλλον.
Έτσι χθες παρουσίασε το NOOS, το πρώτο ηλεκτρικό scooter ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής, σηματοδοτώντας ένα ιστορικό βήμα για την ελληνική παραγωγή στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, αφού το NOOS, περνά στην ιστορία ως το πρώτο όχημα από την Ελλάδα που πληροί όλα τα πρότυπα κυκλοφορίας της Ε.Ε., ανοίγοντας διάπλατα τον δρόμο για εξαγωγές και εμπορική παρουσία σε όλη την Ευρώπη.
Το έργο χρηματοδοτήθηκε τόσο από το Ταμείο Ανάκαμψης όσο και από ίδια κεφάλαια, αποδεικνύοντας την πίστη σε μια αυτόφωτη ελληνική παραγωγική δυναμική.
Όπως δήλωσε χθες ο Εκτελεστικός Πρόεδρος της εταιρείας, Μιχάλης Η. Οικονομάκης, «Στόχος είναι, σε βάθος τριετίας, η νέα μονάδα ECOSHIFT να προσθέσει περί τα 15 εκατ. ευρώ στον οργανισμό. Όμως, νούμερο ένα προτεραιότητα για εμάς, αυτή τη στιγμή, είναι να ωριμάσει ισορροπημένα η προσπάθεια που ξεκινήσαμε πριν από δύο χρόνια και να επιβεβαιώσει αυτά που έχουμε σχεδιάσει».
Το ηλεκτρικό scooter NOOS, το οποίο σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από Έλληνες µηχανικούς της εταιρείας, αποτελεί το πρώτο προϊόν μικροκινητικότητας από την εταιρεία και την ECOSHIFT, καθώς όπως σημείωσε ο ίδιος υπάρχει σχεδιασμός και για άλλα προϊόντα και ίσως ακόμη και με τέσσερις τροχούς. Το ηλεκτρικό όχημα είναι αποτέλεσμα της δουλειάς Ελλήνων μηχανολόγων μηχανικών και ηλεκτρολόγων μηχανικών που επέστρεψαν απ’ το εξωτερικό. Ανάμεσά τους ο κ. Ηλίας Νασιόπουλος, με εμπειρία στη Formula 1, και o κ. Λευτέρης Κόζας.
Το ετήσιο capacity της μονάδας είναι 5.000 scooter το χρόνο, αριθμός ο οποίος το επόμενο διάστημα αναμένεται να αυξηθεί. Η διάθεσή του scooter ξεκίνησε πριν από μερικές ημέρες καθώς χρειάστηκαν να ξεπεραστούν κάποια γραφειοκρατικά εμπόδια, με την εταιρεία να έχει δεχθεί ήδη τις πρώτες της παραγγελίες για 80 οχήματα. Τα scooter NOOS μπορούν να αποκτήσουν πελάτες λιανικής μέσω του instacar, ωστόσο, βασική στόχευση είναι η αγορά B2B και η διάθεσή του σε επιχειρήσεις και οργανισμούς.
«Με το συγκεκριμένο όχημα στοχεύουμε σε στόλους και σε κλάδους, όπως είναι ο τουριστικός και κυρίως τα μεγάλα ξενοδοχεία. Μπορεί φυσικά να το αγοράσει και ιδιώτης, αλλά δεν είναι η προτεραιότητά μας», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Οικονομάκης. Το scooter διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις. Η βασική έκδοση με τη μία μπαταρία έχει τιμή λιανικής πώλησης στα 5.642 ευρώ μαζί με το ΦΠΑ, χωρίς να υπολογίζεται η οποία επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού οχήματος.
Στο πλαίσιο αυτό όπως αποκάλυψε ο ίδιος ήδη η εταιρεία είναι στους διεκδικητές του διαγωνισμού των ΕΛΤΑ, που αφορά στην προμήθεια, με μακροχρόνια λειτουργική μίσθωση (operational leasing), 250 καινούργιων ηλεκτροκίνητων δικύκλων.
Όπως σημείωσε απαντώντας σε σχετική ερώτηση του liberal κατά την διάρκεια της παρουσίασης σε εκπροσώπους του τύπου της επιχειρηματικής μονάδας ECOSHIFT, καθώς και του NOOS ο κύριος Οικονομάκης,, αν και στην ελληνική αγορά υπάρχει μια γκάμα επιλογών για ηλεκτρικά δίκυκλα τόσο από ευρωπαίους όσο και από κινέζους κατασκευαστές, που αποτελούν και τους ανταγωνιστές της Πετρόπουλος στο συγκεκριμένο εγχείρημα, το σύνολο των υπηρεσιών αλλά και των χαρακτηριστικών του NOOS, σε συνδυασμό με την τιμή πώλησης δίνουν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων ανταγωνιστών στην εταιρεία.
«Το NOOS είναι αυτή τη στιγμή κατά περίπου 600 ευρώ ακριβότερο σε σχέση με το καλύτερο κινέζικο που κυκλοφορεί στην αγορά και κατά 1.500-2.000 πιο φθηνό σε σχέση με τα ευρωπαϊκά. Κανένα όμως από αυτά τα οχήματα δεν διαθέτουν service on the ground, κάτι το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερό μας ατού», δήλωσε ο κ. Οικονομάκης.
Το NOOS «φορά» ηλεκτροκινητήρα της Bosch µε ισχύ από 3 έως 5 kW, ανάλογα µε την έκδοση, και φέρει µέχρι δύο µπαταρίες που του δίνουν αυτονοµία έως 132 χλµ. Θεωρείται κατάλληλο για μετακινήσεις εντός πόλεως και ο κύκλος ζωής της μπαταρίας διαρκεί περίπου πέντε χρόνια – τόσο είναι το χρονικό όριο για την πρόταση αντικατάστασης της μπαταρίας. Όπως είπε ο κ. Οκονομάκης «ο σχεδιασμός και η φιλοδοξία μας στο κομμάτι της αστικής μικροκινητικότητας, είναι να έρθουν και άλλα προϊόντα πέρα από το scooter στο άμεσο μέλλον».
Το δεύτερο προϊόν που παράγεται στο εργοστάσιο αυτή τη στιγμή είναι οι φορητές μονάδες μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας με το σήμα BES 0.1, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για επαγγελματική ή οικιακή χρήση και να καλύψουν για μια μέρα τις βασικές ανάγκες ενός μέσου σπιτιού σε ενέργεια αν κοπεί το ρεύμα. Οι μονάδες αυτές, όπως επισημάνθηκε, αποκτούν μεγαλύτερη αξία όταν συνδυαστούν με φωτοβολταϊκά συστήματα. Τη δεδομένη στιγμή, η μονάδα παραγωγής Ecoshift, στην οποία απασχολούνται 23 άτομα, μπορεί να «σηκώσει» τη συναρμολόγηση έως και 1.200 μπαταριών ετησίως.
Η Π. Πετρόπουλος προγραμματίζει σε επόμενη φάση να δραστηριοποιείται και στους άλλους δύο τομείς, στο κομμάτια δηλαδή της αναβάθμισης (second life battery) και της ανακύκλωσης μπαταριών.
H επένδυση EcoShift είναι συνολικού προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ. Χρηματοδοτείται κατά 5 εκατ. από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, κατά 3 εκατ. μέσω δανείου της Εθνικής Τράπεζας, ενώ το υπόλοιπο ποσό καλύπτεται από ίδια συμμετοχή της εταιρείας.