ΟΤΕ: Η ένταξη στην οικογένεια της Telekom, η νέα εποχή και το success story του ομίλου

ΟΤΕ: Η ένταξη στην οικογένεια της Telekom, η νέα εποχή και το success story του ομίλου

Την ενίσχυση της θέση της στην αγορά σηματοδοτεί η είσοδος της Cosmote στην παγκόσμια οικογένεια της μητρικής Telekom, του γερμανικού ομίλου που με παρουσία σε πάνω από 50 χώρες και με περισσότερους από 261 εκατομμύρια πελάτες, έχει χτίσει ένα οικοσύστημα με πρωταγωνιστές την τεχνολογία, την καινοτομία και την πελατοκεντρική κουλτούρα.

Η Cosmote Telekom εμπλουτίζει το portfolio της με νέες υπηρεσίες και προϊόντα, αξιοποιώντας το οικοσύστημα τεχνολογικών και υπηρεσιών του ομίλου Telekom που έχει ισχυρή παρουσία τόσο σε ΗΠΑ όσο και σε Ευρώπη και υιοθετώντας την πολύ επιτχημένη στρατηγική ανάπτυξης του διεθνούς τηλεπικοινωνιακού ομίλου.

Θυμίζουμε βέβαια ότι η σύγκλιση των δύο brands (Cosmote και Telekom) λαμβάνει χώρα εδώ και δύο χρόνια, από το 2023, όταν η γερμανική μητρική εταιρεία απέκτησε την πλειοψηφία των μετοχών του ΟΤΕ ενώ τον Μάιο του 2025 άλλαξε το brand της εταιρείας και έγινε Cosmote Telekom. 

Η Cosmote Telekom αποτελεί την τρίτη σημαντικότερη θυγατρική του ομίλου Telekom, πίσω μόνο από ΗΠΑ και Γερμανία, διαθέτοντας ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών που προσφέρει, το οποίο αναμένεται να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο με την ένταξη στο οικοσύστημα του ομίλου. 

Το πόσο μεγάλη είναι η νέα οικογένεια στην οποία μπήκε ο ΟΤΕ, αποδείχθηκε σε δημοσιογραφική αποστολή που διοργανώθηκε στο Σιάτλ, έδρα της αμερικανικής T-Mobile. Το Liberal βρέθηκε εκεί και πήραμε μια γεύση από τη δραστηριότητα της έτερης θυγατρικής της Telekom, Τ- Mobile στην αμερικανική αγορά αλλά και από τις νέες προοπτικές που ανοίγονται για τον ελληνικό όμιλο. 

Τι φέρνει για την Cosmote η ένταξη στην Telekom - Η νέα εποχή 

Η ένταξη της Cosmote στην οικογένεια Telekom φέρνει νέα δεδομένα και προοπτικές, παρέχοντας οικονομίες κλίμακας, πρόσβαση σε τεχνογνωσία αιχμής αλλά και τη δυνατότητα να αξιοποιεί καινοτομίες και στρατηγικές που έχουν ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία σε άλλες ώριμες αγορές, όπως αυτή των ΗΠΑ, όπως τονίζουν και στελέχη της εταιρείας. 

H σύμπραξη Cosmote - Telekom φέρνει την εγχώρια αγορά στο επίκεντρο της ψηφιακής μετάβασης με πρόσβαση σε παγκόσμιες συνεργασίες, όπως αυτή με την OpenAI και το Perplexity. Μάλιστα, η συνεργασία με το Perplexity είναι στρατηγικής σημασίας, καθώς μέσω αυτού θα έχουν πρόσβαση οι συνδρομητές της Cosmote Telekom, αφού προχωρήσουν σε αναβάθμιση της εφαρμογής Cosmote και εγγραφούν στο Cosmote Moments.

Το Perplexity είναι μία AI εφαρμογή που λειτουργεί ως ψηφιακός / ΑΙ βοηθός για καθημερινές ανάγκες, όπως μετάφραση κειμένων σε πραγματικό χρόνο, λήψη απαντήσεων σε διάφορες ερωτήσεις, ενώ μπορεί ακόμα να γράφει e-mail και να συνοψίζει ή να μεταφράζει κείμενα χωρίς να χρειάζεται η εναλλαγή μεταξύ εφαρμογών. Η υπηρεσία ξεκίνησε το 2022 στις ΗΠΑ και αποτελεί σήμερα μία από τις κορυφαίες μηχανές αναζήτησης Τεχνητής Νοημοσύνης.

Η Cosmote Telekom θα είναι από τις πρώτες εταιρείες εκτός ΗΠΑ που θα προσφέρουν Perplexity Pro συνδρομή δωρεάν για 12 μήνες σε πελάτες της. Η κίνηση αυτή ενισχύει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, ενώ παράλληλα ανοίγει νέους δρόμους για την καθημερινή χρήση του AI από τον μέσο καταναλωτή στην Ελλάδα.

Ταυτοχρόνως, και στον κλάδο της ψυχαγωγίας, η Cosmote Telekom αξιοποιεί τη στρατηγική συνεργασία της Telekom με το Netflix.

Επιπλέον, η συμμετοχή της Cosmote στην Telekom δίνει τη δυνατότητα να υιοθετεί λύσεις όπως το AI-based customer service και το 5G Stand Alone πιο γρήγορα από τον ανταγωνισμό, με διαφοροποίηση όχι μόνο στα δίκτυα και τις υπηρεσίες, αλλά και στο customer experience. 

Θυμίζουμε, άλλωστε, ότι στην Ελλάδα, η Cosmote Telekom είναι η μοναδική που διαθέτει δίκτυο 5G Stand Alone, με πληθυσμιακή κάλυψη άνω του 70%, και ήδη λανσάρει εμπορικά προϊόντα όπως το Cosmote 5G WiFi. Οι επενδύσεις σε FTTH ξεπερνούν τις 1,8 εκατ. γραμμές και συνεχίζονται.

Ποιος είναι ο αμερικανικός «παίκτης» - Το turn around story

Η T-Mobile US είναι σήμερα ο δεύτερος μεγαλύτερος τηλεπικοινωνιακός πάροχος στις Ηνωμένες Πολιτείες, ωστόσο η κατάσταση δεν ήταν πάντα έτσι. Μέλος του Ομίλου Telekom από το 2001, η αμερικανική θυγατρική κατάφερε να κερδίσει ένα δύσκολο στοίχημα μέσα σε μία δεκαετία και από τα… πολύ χαμηλά, να ανέλθει στην κορυφή της αμερικανικής τηλεπικοινωνιακής αγοράς.

Καθοριστική για τη σημερινή επιτυχημένη πορεία της T-Mobile US υπήρξε η ριζοσπαστική στρατηγική "Un-carrier", που παρουσιάστηκε από την εταιρεία το 2013. Πρόκειται μεταξύ άλλων για την κατάργηση των μακροχρόνιων συμβολαίων, την απλοποίηση των προγραμμάτων και την προσφορά δωρεάν περιαγωγής.

Χάρη στη στρατηγική της, η T-Mobile US έφερε επανάσταση στην αγορά και πέτυχε σημαντική αύξηση πελατών. Μόνο το 2013, η T-Mobile US απέκτησε 4,4 εκατ. νέους πελάτες. Από τότε και για 28 διαδοχικά τρίμηνα, η εταιρεία προσέθετε πάνω από 1 εκατ. νέους πελάτες ανά τρίμηνο — γεγονός που αποτελεί μοναδικό ρεκόρ στον κλάδο.

Το 2020, η T-Mobile US ολοκλήρωσε έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια προσπαθειών τη συγχώνευσή της με τον πρώην ανταγωνιστή Sprint Corp., η οποία ανήκε κατά πλειοψηφία στον ιαπωνικό κολοσσό SoftBank. H συγχώνευση έδωσε στην T-Mobile US πρόσβαση στο πολύτιμο φάσμα συχνοτήτων μεσαίας ζώνης της Sprint, ιδιαίτερα στο φάσμα των 2,5 GHz, που αποτέλεσε θεμέλιο λίθο της πρωτοπορίας της στο 5G και της ραγδαίας εξέλιξής της σε ηγέτη του 5G στις ΗΠΑ. Η ανάπτυξη της εταιρείας συνεχίστηκε το 2024, με την εξαγορά των Mint Mobile και Ultra Mobile, οι οποίες διατηρούν ξεχωριστές εμπορικές επωνυμίες.

Η ανάπτυξη της εταιρείας συνεχίστηκε το 2024, με την εξαγορά των Mint Mobile και Ultra Mobile, οι οποίες διατηρούν ξεχωριστές εμπορικές επωνυμίες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η T-Mobile US εξυπηρετεί περίπου 130 εκατομμύρια πελάτες, ενώ εκτός από υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας για ιδιώτες και επιχειρήσεις παρέχει επίσης λύσεις για σταθερό Internet υψηλών ταχυτήτων που βασίζονται στο 5G δίκτυό της (Fixed Wireless Access), ενώ λειτουργεί και ως δίκτυο υποδοχής για διάφορους εικονικούς παρόχους κινητής τηλεφωνίας (MVNOs).