Παρά τις έντονες προκλήσεις και τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα στην παγκόσμια οικονομία, η ΜΙΝΕΡΒΑ ΑΕ Ελαιουργικών Επιχειρήσεων και Τροφίμων διατηρεί την ανοδική της πορεία, παραμένοντας πιστή στον στρατηγικό της σχεδιασμό.
Κατά την οικονομική χρήση του 2024, ο όμιλος ενίσχυσε τη θέση του στην αγορά, επιδεικνύοντας ανθεκτικότητα και αναπτυξιακή δυναμική, μέσα από ισχυρές επιδόσεις και σημαντικές στρατηγικές κινήσεις όπως οι εξαγορές των Άλτις, Ελάνθη, Φλώρα και Sol.
Αύξηση πωλήσεων και βελτίωση περιθωρίων
Οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένης της θυγατρικής «Mediterranean Foods ΑΕ» (συμμετοχή 71,43%), αυξήθηκαν κατά 3% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 74,3 εκατ. ευρώ έναντι 71,9 εκατ. ευρώ το 2023. Οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν στα 9,5 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 13% του συνόλου των πωλήσεων, γεγονός που υπογραμμίζει την ενίσχυση της εξωστρέφειας του ομίλου.
Ο δείκτης μικτού περιθωρίου κέρδους βελτιώθηκε στο 22,9%, από 21,9% το προηγούμενο έτος, ενώ τα προσαρμοσμένα EBITDA (χωρίς τις έκτακτες μη λειτουργικές δαπάνες) αυξήθηκαν κατά 8,8% και ανήλθαν σε 8,93 εκατ. ευρώ. Παρότι η εταιρεία επιβαρύνθηκε από έκτακτες δαπάνες ύψους 1,17 εκατ. ευρώ, και ο όμιλος από 1,26 εκατ. ευρώ, τα προσαρμοσμένα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 7,66 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και 7,7 εκατ. ευρώ για την εταιρεία.
Η ΜΙΝΕΡΒΑ, απορροφώντας σημαντικές αυξήσεις στο κόστος των πρώτων υλών, παρέμεινε συνεπής στην πολιτική της για προσιτές τιμές προς τον καταναλωτή. Ως αποτέλεσμα, το περιθώριο EBITDA επί των πωλήσεων μειώθηκε ελαφρώς στο 10,31%, έναντι 11,21% το 2023, ενώ τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 1,47 εκατ. ευρώ από 1,64 εκατ. ευρώ.
Στρατηγικές εξαγορές και ενίσχυση του χαρτοφυλακίου προϊόντων
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για εστίαση σε βασικές κατηγορίες και περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας της στην αγορά, η ΜΙΝΕΡΒΑ προχώρησε στην εξαγορά γνωστών εμπορικών σημάτων, όπως τα Άλτις, Ελάνθη, Φλώρα και Sol. Η προσθήκη αυτών των brands στο χαρτοφυλάκιό της, ενισχύει τη θέση της σε δυναμικά αναπτυσσόμενες κατηγορίες και ανοίγει τον δρόμο για περαιτέρω εμπορική αξιοποίηση.
Ο Ιωσήφ Βυθούλκας, Country Director για την Ελλάδα και την Κύπρο της Flora Food Greece είχε δηλώσει για αυτή την κίνηση: «Η πώληση αυτών των εμπορικών σημάτων αποτελεί μέρος μιας στρατηγικής απόφασης να επικεντρωθούμε στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη των βασικών μας προϊόντων επάλειψης και στις κατηγορίες μη γαλακτοκομικών προϊόντων (κρέμες και τυριά), καθώς και υγρών μαργαρινών για μαγειρική χρήση. Συνεχίζουμε σταθερά την αναπτυξιακή μας πορεία στην Ελλάδα, με τις εμβληματικές μάρκες μας Vitam, Becel, ProActiv, Φυτίνη και Super Fresco στο επίκεντρο της στρατηγικής μας. Διατηρούμε την ισχυρή μας παρουσία στην Ελλάδα παραμένοντας προσηλωμένοι στην παραγωγή, διανομή και πώληση προϊόντων τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
Τα εμπορικά σήματα της ΜΙΝΕΡΒΑ, με ιστορία και εδραιωμένη αναγνωρισιμότητα, συνεχίζουν να διατηρούν σημαντικά μερίδια σε κρίσιμους τομείς όπως το ελαιόλαδο, τα τοματικά προϊόντα, οι σάλτσες, τα τυροκομικά, η μαργαρίνη, το βούτυρο και το ξύδι, επιβεβαιώνοντας την ηγετική της θέση στην αγορά τροφίμων.
Επενδύσεις στην παραγωγή και καινοτομία
Η ΜΙΝΕΡΒΑ προχώρησε σε σημαντική επένδυση ύψους 3,5 εκατ. ευρώ στη μονάδα της Γαστούνης, σε συνεργασία με την Tetra Pak, εγκαθιστώντας δύο νέες γραμμές συσκευασίας για τα προϊόντα τομάτας Pummaro και Pelargos σε χάρτινη συσκευασία. Η νέα τεχνολογία αυξάνει αισθητά τη δυναμικότητα παραγωγής και αναβαθμίζει τον τεχνολογικό εξοπλισμό, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα της παραγωγής.
Η επένδυση αυτή εντάσσεται σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό εκσυγχρονισμού της παραγωγικής υποδομής, με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της ταχύτητας ανταπόκρισης στις ανάγκες της αγοράς.
Στροφή στον ψηφιακό μετασχηματισμό
Με στραμμένο το βλέμμα στο μέλλον, η ΜΙΝΕΡΒΑ υιοθετεί μία πολυδιάστατη στρατηγική ψηφιακού μετασχηματισμού, με σκοπό την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την καλύτερη αξιοποίηση των διαθέσιμων τεχνολογικών εργαλείων. Η επιχείρηση προχωρά σε καταγραφή αναγκών και βελτιστοποίηση λειτουργιών, επενδύοντας σε τεχνολογίες που ενσωματώνονται άμεσα στις παραγωγικές διαδικασίες.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της ΜΙΝΕΡΒΑ στοχεύει στη μείωση κόστους, την ενίσχυση της αποδοτικότητας, την υιοθέτηση νέων επιχειρηματικών μοντέλων και την αναδιοργάνωση της εργασίας μέσω αυτοματισμών και έξυπνων εργαλείων. Πρόκειται για ένα στρατηγικό βήμα που καθιστά την εταιρεία πιο ευέλικτη και έτοιμη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του νέου επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Διαχρονική παρουσία με σταθερές αξίες
Με ιστορία 120 ετών και επώνυμα προϊόντα που βρίσκονται σταθερά στο τραπέζι της ελληνικής οικογένειας – όπως τα Μινέρβα, Χωριό, Άλτις, Pummaro, Φαστ, Brava, Σαβόι, Φλώρα, Sol – η ΜΙΝΕΡΒΑ αποδεικνύει ότι συνδυάζει με επιτυχία την παράδοση με τη σύγχρονη επιχειρηματική στρατηγική. Παραμένοντας συνεπής στο όραμά της για «γεύσεις που αξίζει να μοιραζόμαστε», συνεχίζει να επενδύει στην ποιότητα, την καινοτομία και την εξωστρέφεια, διασφαλίζοντας την εξέλιξή της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον.