Μάχη κατασκευαστών για το mega project, 1,28 δισ. ευρώ της επέκτασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

Μάχη κατασκευαστών για το mega project, 1,28 δισ. ευρώ της επέκτασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

Απογειώνεται το mega project, συνολικού ύψους 1,28 δισ. ευρώ της επέκτασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, με τους ισχυρούς κατασκευαστικούς ομίλους να ρίχνονται σήμερα στη μάχη καθώς έχει προγραμματιστεί η υποβολή των προσφορών που αφορά το βασικό κομμάτι του έργου, ήτοι το κτίριο του κύριου τερματικού σταθμού αλλά και το δορυφορικό τερματικό σταθμό.

Οι κατασκευαστικοί όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ και AKTOR  προετοιμάζονταν για την πρώτη φάση (phase 1) του διαγωνισμού επέκτασης του κεντρικού κτηρίου τερματικού σταθμού αλλά και του κτιρίου δορυφορικού αεροσταθμού του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών (ΔΑΑ), κατά σχεδόν 150.000 τ.μ., ετοιμάζονται οι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι, έργο το οποίο συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα ιδιωτικά έργα και εκτιμάται άνω του 1 δισ. ευρώ.

Η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει το μεσημέρι (16:00) και αναμένεται απευθείας και σε κοινοπραξίες να διασταυρώσουν πυρά για την διεκδίκηση του βασικού κομματιού  του έργου επέκτασης του ΔΑΑ. Έργο το οποίο είναι επιβεβλημένο μιας και ο ΔΑΑ ανεβάζει συνεχώς στροφές και υποδέχεται συνεχώς αυξημένο αριθμό επιβατών και προετοιμάζεται για την άφιξη σύμφωνα με εκτιμήσεις για ετήσιες αφίξεις άνω των 40 έως το 2032, με τα λοιπά έργα να περιλαμβάνουν κατά κύριο λόγο την ανάπτυξη των 32 θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών στο βόρειο τμήμα της πίστας και το νέο πολυώροφο χώρο στάθμευσης οχημάτων που έχει ήδη δρομολογηθεί.

Το μοντέλο που θα χρησιμοποιηθεί είναι το γνωστό από άλλα ιδιωτικά κτηριακά έργα του Early Contractor Involvement (ECI) με τις εξελίξεις για την κατασκευαστική φάση να αναμένονται από τον Ιανουάριο του 2026.

Επισημαίνεται εδώ ότι το σχήμα των ΤΕΡΝΑ- REDEX έχει αναλάβει το έτερο έργο για το νέο πολυώροφο πάρκινγκ, για την κατασκευή του οποίου ήδη, προ ημερών, από τις 10 Ιουλίου, έχει κλείσει ο χώρος στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 1 (Short Term 1).

Το νέο κτίριο θα ανεγερθεί στο συγκεκριμένο χώρο και γι΄αυτό κρίθηκαν αναγκαίες οι αλλαγές στη διάταξη και λειτουργία των χώρων στάθμευσης οχημάτων, με τη λειτουργία του χώρου στάθμευσης μικρής διάρκειας να μεταφέρεται εξ ολοκλήρου στο πάρκινγκ Μακράς Διάρκειας (Long Term). Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι για το έργο του νέου πολυώροφου πάρκινγκ ήδη έχει παραδοθεί η έκταση στον ανάδοχο, με τις εργασίες να ξεκινούν άμεσα. Το νέο κτίριο χωρητικότητας 3.365 οχημάτων και συνολικής επιφάνειας 98.600 τ.μ. στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο το δεύτερο τρίμηνο του 2027.

Σε σχέση με τις επεκτάσεις των κτιριακών εγκαταστάσεων του κύριου και του δορυφορικού τερματικού σταθμού, όπως προβλέπεται το «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά, χωρίς αλλαγές, στη φάση της κατασκευής. Τέλος, σημειώνεται ότι ο δορυφορικός τερματικός σταθμός θα συνδέεται με τον κεντρικό τερματικό σταθμό μέσω μιας σήραγγας και θα στεγάζει τον έλεγχο διαβατηρίων και ένα αίθριο με το masterplan να επιχειρεί να ενσωματώσει επιπλέον φως της ημέρας σε εσωτερικούς χώρους.